Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheneuvola tässä tapauksessa oikea osoite avun hakemiseen?

Vierailija
21.09.2010 |

Meillä on kohta 8-vuotias lapsi.

Minä ja lapsen isä olemme eronneet, jo silloin kun lapsi oli pieni.

Edelleen on vaikeuksia, eli siis esim. vielä tässä lähipäivinäkin lapsi esim. itki että hän haluaa isälleen, ja itkee isällään ettei halua mun luo, huutaa meille kuinka hän vihaa minua ja kuinka ei halua olla minun luonani, koska meillä on "tylsää, ei mitään tekemistä, ja isän luona vaan on kivempaa".

Ollaan yritetty kysellä ties millä tavoin, että osaisiko lapsi sanoa tarkemmin mistä johtuu että esim. vihaa minua tai ettei halua olla täällä, tai että mikä on se asia joka on tylsää. Lapsi ei vaan osaa sanoa mitään, korkeintaan vaan että tykkää vaan isästään enemmän ja haluaisi asua isällään.

Isällä asuminen ei kuitenkaan ole realistista, koska isä on tietysti työssäkäyvä ja tekee toisinaan pitkää päivää, lapsi joutuisi yksin lähtemään aamuisin kouluun ja olemaan koulun jälkeen useita tunteja yksin joka päivä.

Mä taas olen hoitovapaalla, joten pystyn laittamaan lapsen aina kouluun ja ottamaan koulusta vastaan.

Kuitenkin siis, pointti on, että lapsellamme on ilmeisen paha olla, ei toki jokapäiväistä tämä, mutta vähintäänkin pari kertaa kuussa-pari kertaa viikossa nämä samat itkut ja kiukuttelut ja pahat olot.

Ajateltiin nyt lapsen isän kanssa, että pitäisikö tuo lapsi viedä jonnekin ammatti-ihmisen kanssa puhumaan. Liekö jokin trauma erosta tai jotain muuta, en tiedä?

Perheneuvolaanko otan yhteyttä vai mihin? Kuinka helposti pääsee? Onko kokemuksia, auttaako?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hoitovapaalla eli ilmeisesti pikkusisarus tullut... Mustasukkaisuutta, tuntee ettet rakasta häntä enää niinkuin ennen jne jne.

Vierailija
2/2 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinee jättää pois laskuista.

Tätä on siis ollut eron jälkeen kaikki nämä vuodet, välillä enemmän, välillä vähemmän.

ap

Olet hoitovapaalla eli ilmeisesti pikkusisarus tullut... Mustasukkaisuutta, tuntee ettet rakasta häntä enää niinkuin ennen jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan