Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on se tuplaovulaatio-nainen?

Vierailija
21.09.2010 |

Yhdessä ketjussa eräs av-mamma kertoi, että hänellä oli kaksi ovulaatiota yhdessä kuukautiskierrossa. Ketjua ei löydy enää haulla, miksihän? Kyse oli ketjusta "Voiko naisella olla kaksi ovulaatiota samassa kierrossa", tältä syyskuulta.

Jos sinä rouva Tuplaovulaatio näet tämän, kerrotko tulitko raskaaksi siitä kierrosta ja saitko kaksoset?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ole hakeasi henkilö, mutta minulla on ollut yksi raskaus jossa ihan alkuraskauden ultrassa näkyi 2 erikokoista alkiota. Epäilivät että olisi ollut 2 ovulaatiota muutaman päivän välein. Oli muistaakseni 4 päivää se ero.

Minulla se toinen alkio kuoli ja kuihtui. Mutta sen alkion istukka tuli ulos ennen kuin loppuun asti kehittynyt vauvani alkoi syntyä.

Sittemmmin olen alkanut odottaa kahdesti kaksosia. Molemmilla kerroilla toinen on keskeytynyt ihan alussa. Ja olen saanut siis 2 lasta sen jälkeen. Minulla on ultrassa katsottu että munasarjoissa on ollut molemmilla puolilla ovulatooriset rakkulat ovaarioissa.

Eli jonkinlainen taipumus on tuplaraskauksiin ainakin. Vaikka suvussa kaksosia ei olekaan.

Vierailija
2/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo minua kiinnostikin, että onko se ylipäätänsä mahdollista kun toiset sanoo että voi olla vain yksi ovulaatio ja toiset sanoo että voi ollakin kaksi!

Minulla oli tässä kierrossa mielestäni kaksi, mutta ei ole siitä todistetta. Mittaan lämpöjä. 4 päivää oli kanssa se väli! En tiedä vielä olenko raskaana.

Kiitos vastauksestasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä saivat alkunsa kierrossa jolloin minulta irtosi kaksi munasolua. Ei kait muuten voi syntyä ei-identtisiä kaksosia kuin silloin jos äidiltä on irronnut kaksi munasolua? Hedelmöityshoitoja ei meille tehty.

Vierailija
4/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko vauvasi samanikäiset vai hedelmöittyikö toinen munasolu toista aiemmin? Pystyikö sitä toteamaan esim. sillä että toinen on isompi tms?

Vierailija
5/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvelen hänen saaneen alkunsa vähän myöhemmin.

Vierailija
6/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä jotain oireita ennen raskaustestin tekemistä? Onko tuplaraskaudessa samat oireet kuin yksöisraskaudessa vai onko ne yleensä voimakkaammat? Millä rv voi todeta että montako vauvaa on?

Vierailija
7/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallista kovemmat kuukautiskivut, jotka alkoivat 3 päivää ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja jatkuivat monta päivää vielä oletetun alkamispäivän jälkeen. Kuukautiset eivät alkaneet ja pari päivää sen jälkeen tein positiivisen testin. Kaverillani oli huomattavasti pahemmat raskausoireet yksösraskaudessa kuin minulla tuplaraskaudessa. Rv12 ultrassa näkyi kaksi alkiota. Loppuraskaus oli vasta helvettiä kipuineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän