Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka kokkaat kun perheessa monta eriruokavaliota

Vierailija
21.09.2010 |

Itsella valilla loppuu into. Olen itse lakto-ovovegetaristi. Mies ja poika 3v syovat "normaalisti", mutta poika on valilla hieman nirso. Olen paattanyt tarjota hanelle samaa kuin isalleen ja han saa itse valita mita syo (kauheaa tuhlausta tiedan) Tytto 7kk syo vauvanruokaa (teen ruuat itse)Pojan vatsa ei kesta herneita, papuja, kaalia eika munakoisoa eika han pida tuoreista vihanneksista. Valilla teen siis 3eri ruokaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teen kaikille yhden ja saman ruoan. Jos ei miehelle kelpaa niin huolehtikoon itse itselleen jotain.

Vierailija
2/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on useita eri ruoka-aineallergikkoja ja diabetesta. Mä olen kerännyt listaan kaikille sopivat ruoka-aineet ja yritän koota niiden ympärille aina jotakin perusruokaa joka siis sopii kaikille. Sitten saatan lisäillä esim sopivia lihoja eri ruokailijoille. Niin ja käytän tosi paljon hyväkseni pakkasta eli teen ISOJA annoksia ja sieltä sitten vetelen esiin kullekin sopivia kastikkeita yms. (keittelen esim vaan erilaiset pastat kullekin -esim riisipasta ja täsyjyväpastaa) Koko perhe syö kotona tai kotona tehtyä ruokaa joka otetaan mukaan. Mun tavoite on, että toinen päivän lämipimistä ruoista tulisi kokonaan tai pääsääntöisesti pakkasesta ja toisen väsään itse "tuoreeltaan".

Mut kyllä tympii välillä oikeesti suuresti tää kokkaaminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä allergiat (ja välillä karppailin)

mies ei siedä "lastenruokia" kuten esim. kiusaukset

teini on niin ronkeli, että hävettää

vauvalle suolatonta jne.

Menee, kun olen himassa.

Vierailija
4/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehet jäis ilman lihaa- mutta ne söis sitä sitten töissä tmv.

Vierailija
5/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nelosella... Meillä vaan ei ole diabeetikkoa, mutta ruoka-aineallergisia kyllä. Meillä yritetään tehdö vähän isompi satsi kerrallaan, josta syödään usein kaksi ruokaa ja loput pakkaseen. Mutta kyllä sitä joka ruualle kaksi eri ruokaa joutuu joka tapauksessa tekemään.

Vierailija
6/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä allergiat (ja välillä karppailin)

mies ei siedä "lastenruokia" kuten esim. kiusaukset

teini on niin ronkeli, että hävettää

vauvalle suolatonta jne.

Menee, kun olen himassa.

Vierailija
7/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tortillat, niin, että "sisälmykset" on omissa astioissaan ja jokainen ottaa mitä haluaa (voi syödä).

Pitsankin teen niin, että jokaiselle on oma kulmansa (vaikeasti allergisen kanssa näin ei voi tehdä) ja esim. maitoallergisen kulmassa ei ole juustoa.

Keiton teen eniten allergisen mukaan ja sitten muut voi lisäillä siihen vaikka smetanaa tai lisukkeita.

Vierailija
8/8 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kai ihan suht helppoa kun perheessä on vain yksi ruoka-aineallergikko. Hän onkin sitten allerginen mm. maidolle, vehnälle, kasviksille ja hedelmille. Esim. kastikkeita voin tehdä kaurakermaan, mutta sipulia tai mausteita ei voi juuri laittaa kuin valmiiseen ruokaan josta on ensin otettu allergisen ruuat pois. Samoin vihannekset pitää laittaa lautaselle erikseen. Pastaa (vehnää) syödään tosi harvoin, samoin keittoja joten siinä mielessä rajoittaa. Pistän kyllä pakkaseen ruokaa niitä päiviä varten kun muut syö jotain mitä yksi ei saa syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän