Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kellään ollut tällaisia silmäoireita?

Vierailija
20.09.2010 |

Silmää särkee, on valolle arka ja kosketusarka.

Jos, niin mikä on ollut diagn.

Juu mulla on huomiselle lääkäri.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silmä punainen? Veikkaisin värikalvontulehdusta, eli iriittiä.

Vierailija
2/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi, kun herpeskin alkaa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuli tai muutakaan herpestä.

Värikalvontulehduksia mulla on ollut useita viimseinen 10 aikana, mut aina toisessa silmässä ja tästä muuttuu nyt se hiekan tunne silmässä ja punoitus.

Voi kai sekin oireilla hieman eri lailla?

Vierailija
4/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paine koholla.

Minulla oli ja optikko kysyi että on kai kipeä kun niin korkea paime.

Sanottiin että saa olla 20 ja lääkäri totesi optikon lähettämänä paineen ensin 34, myös kaihi molemmissa silmissä.

Oikein tiedän milloin paine on korkeampi, koska jos kosken kevyesti silmäluomen päältä silmää niin tuntuu aralta ja valossa lukeminen, kuten tietokoneella, sattuu silmiin.

Iriitti on kiireinen asia mennä, jos sellaista on. Mutta mistä sitä aina itse voi tietää.

Minulla haetaan nyt oikea lääkitystä paineen, on ollut 24-26, alentamiseen, saan käydä kunnallisessa silmäklinikalla 27,40e käynti koska siihen pääsin.

Yksityisellä maksoin yli 80e käynti.

Kun painelääkkeet eivät ole auttaneet niin pari viikkoa sitten autettiin laserilla että neste poistuisi silmistä ja lääkkeet edelleen. kahden kuukauden kuluttua kontrolli kunnallisessa sairaalan silmäpolilla.

Minulla oli n. 2 kuukauden ajan aivan punaiset silmät, ja aina kun laitoin painelääkettä niin vaaleni heti, punaisuus tuli uudelleen kunnes seuraava lääkitys jne. Kolmet eri tk-lääkäriä määräsi eri hoitoja kunnes vaadin silmäklinikalle. Laseroinnin jälkeen ei ole ollut punaista joten ilokseni uskon että vihdoin alkaa helpottamaan. Kipu on helpottanut myös.

Kaihi on yksi mikä voi tehdä särkyä.

Käy ap kertomassa kuulumisia, terveisin mielenkiinnolla.

Vierailija
5/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan nopeasti kaihi kehittyy? Kesäkuussa viimeksi kävin silmälääkärillä, jälkitarkastus juurikin värikalvontulehduksen jäljiltä.

Silloi paineet ja muutenkin silmät ok.

Niin olen raskaana, mietin et voisko se aiheuttaa jotenkin muutoksi silmään.

Verenpaine on hyvä, mittasin sen juuri.

Vierailija
6/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en usko että Sinulla olisi kaihia vaan kipu voi olla aiemmasta vaivasta uusiutuvaa...ei voi tietää ennen kuin lääkäri katsoo.

Kaihi alkaisi näkyä hyvissä ajoin ennen kuin sitä edes aletaan poistaa, sillä alkavaa kaihia ei leikata. Kaihin pitää "kypsyä" ennen kuin operoidaan joten olisi näkynyt jos Sinulla olisi alkavakaan. Tiedän joitain ketkä sinnittelevät näkönsä kanssa kun odottavat että pääsisi kaihin poistoon, heti kun on jo niin tiheää ettei näe hyvin enää.

onneksi huomenna pääset lääkäriin.

Olen ollut kuusi kertaa raskaana eikä koskaan silmiin tullut ongelmia raskauden takia.. Ainoastaan näön heikkeneminen mutta ei hetkessä vään vuosien ajan, ennen kaihileikkausta oli toisessa-5 ja -7-

Verenpaine ja silmänpaine ovat kaksi aivan eri asiaa. Silmässä on oma nestekiertojärjestelmä.

Neste ravitsee silmää ja sitä tulee koko ajan lisää vanhan poistuessa. Joillakin ei poistu jolloin silmän sisään muodostuu painetta.

Minäkin "tarjosin" ensin silmälääkärille verenpainetautiani, johon on lääkitys jolloin hän oikaisi tuon silmän oman nestekierron ja silmänpaineen ettei verenpainetautini ollut suoranaisesti syy.

Vierailija
7/7 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n historialla veikkaan iriittia, jos se on kerran ollut jo aikaisemmin. Tuo kaihi mista joku tuossa puhuu ei ole se kaihi jossa silmaan tulee kalvo (suomeksi puhutaan hairitsevan samanlaisesti viher- ja harmaakaihista) vaan glaukooma eli silmanpainetauti, se voi tulla joko hitaasti tai hyvin nopeasti (akuutti glaukooma). Ja vaikka ei suoraan liitykaan verenpaineisiin, kylla korkea verenpaine on yksi glaukooman riskitekijoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi