Aion lopettaa hiusteni värjäämisen, ja annan oman värin kasvaa takaisin, vaikka
se onkin kamala maantienharmaa.
Mitäs siihen sanotte?
en vaan jaksa enää jatkuvasti värjäillä, ja nää juurikasvuvaiheet näyttää karmivilta. Lisäksi arveluttaa hiusväreistä imeytyvät kemikaalit...
Voi se olla että olen oman värin kasvettua tylsän harmaavarpusen näköinen... mutta no, sillä sitten mennään.
Kommentit (15)
Supervaaleat raidat pari kertaa vuodessa ja olemus on paljon hehkeempi kuin harmaavarpusella.
kemikaalit arveluttaa, niin oletko tutustunut kasviväreihin? Niitä löytyy muitakin sävyjä kuin sitä tavallista oranssinpunaista hennaa.
ja olen tyytyväinen. tänään mietin että pitäisikö värjätä hennalla niinkuin joskus pentuna.
Minullakin oli vankka usko, että tukkani on maantienvärinen, tai itseasiassa kampaajani väitti kivenkovaan näin. Siispä värjäytin vuosikausia tukkaani punaiseksi kun olin mennyt halpaan.
Vuosia sitten odottaessani esikoistani lopetin värjäämisen myrkkyjen takia kokonaan ja kas, tukkani oma väri olikin oikein kaunis tummanvaalea, eloisa väri joka vaihtelee vuodenaikojen mukaan :)
Nyt kesän jäljiltä siinä on vaaleita raitoja ihan luonnostaan, talvella väri on vähän tummempi.
Oma väri ei välttämättä olekaan oikeasti niin harmaavarpunen kuin se juurikasvuna näyttää. Mulle kävi niin, että oma väri olikin tosi nätti vaaleanruskea, ei ole enää tarvinnut edes miettiä värjäämistä :)
mullakin tyvi on maantienharmaa mutta muuten tukka ihan ok. kesällä tulee lähes oljenvaaleita raitoja ihan auringosta. En ole värjänyt lainkaan 5 vuoteen.
Kokeilin joskus vuosia sitte ja yllätyin todella väristä sekä hiusten kiillosta.Olin hölmö, kun aloin värjäämään uudestaan. Ehkäpä tänään tulleella oprah-jaksollakin on asian kans jotain tekemistä. Katsoko kukaan?
Olen niin kypsä siihen että mun tukastani tulee tummanruskeaksi värjättynä punertava. Joku toki sanoo että osaava kampaaja saa ruskean siitä mutta sellaista fakiiria ei ole vielä vastaan tullut.
Olen myös kypsä kuukauden välein värjäämiseen. Oma väri on tummanvaalea maantienvärinen jonka meidän vesi valitettavasti muuttaa kellertäväksi
Mä olen miettinyt ihan samaa. Mulla on jo aika paljon harmaita hiuksia ja sitten kun on tullut jotkut juhlat tms., niin käytännössä olen nyt 2x vuodessa värjännyt hiukseni. Eli olen elänyt jotain "siltä väliltä" elämää.
Syynä tähän on varmaan paitsi laiskuus myös se, että pelkään hirveästi allergisoituvani hiusväreille. Mitä enemmän hiuksia värjää, niin sitä suurempi riski on allergisoitua ja siten 2x vuodessa värjääminen on kuulostanut jotenkin vähemmän vaaralliselta kuin vaikka kerran kahdessa kuussa värjääminen. Mitä noihin kasviväreihin tulee, niin niille luultavasti olenkin jo allerginen - en viitsi edes kokeilla. Sen tiedän että allergiatesteissä olin jo jollekin esikolle (en ole koskaan kasvattanut, joten en ymmärrä, että miten ihmeessä olen sille allergisoitunut) allerginen.
Mikäli oma värisi on kovin paljon erilainen kuin mikä on nyt hiustesi väri, niin harkitse, että värjäät vielä kerran, mielellään vaikka jollain suht omien hiusten värisellä värillä, niin sitten saat kasvatella ihan rauhassa värit pois.
Itse varasin jo elokuulle ajan hiustenvärjäykseen, mutta sitten sairastuin ja jätin menemättä ja nyt olen päivä päivältä varmempi, että antaa olla. Sori vaan ystävät, kollegat ja ne ihmiset, jotka sitä joutuu katsomaan - itsehän en sitä oikeastaan näe.
Oma hiuksen värini on minusta ihan ok, mutta nuo harmaat on kauheita. Ne kun on vielä sen verran karheita, että usein jäävät päähän kivasti pystyyn törröttämään. Itsetuntoni taitaa olla liian hyvä, kun ei jaksa kiinnostaa kuitenkaan.
Minä olen värjännyt pari kertaa hiukset. Ne kerrat sen josku 30 tienoilla kun harmaita alkoi jo olla enemmän (eka harmaa 25 iässä).
Nyt ei ole tarvinnut edes harkita kun yksi lapsi on herkkä hajusteille ja on saanut kovan astmakohtauksen vartista samassa huoneessa vasta värjättyjen hiusten kanssa. Eli en viitsi edes kokeilla kauanko minun pitäisi asua eri osoitteessa tuon lapsen kanssa etten aiheuttaisi ongelmia värjäyksen kemikaaleilla.
Jep harmaat seassa on ärsyttäviä mutta kohtahan ne käy raidoista kun niitä on niin paljon =)
Mun oma väri olis ihan nätti, mutta nykyään se on kirjaimellisesti harmaa :( Meillä on sukuvikana tämä, harmaantuminen alkaa alle kolmekymppisenä.
Värjäsin hiukseni viimeksi lukiossa, noin 10 vuotta sitten. Se, miten hiuksia laittaa, vaikuttaa todella paljon myös niiden "näyttävyyteen". Nykyäään värjätyt hiukset näyttävät mielestäni niin peruukilta tai kypärältä, etten voisi kuvitellakaan tekoväriä enää päähäni. Kiiltoa saa laittamalla hiuksia oikealla tavalla.
Omat hiukseni alkavat pikkuhiljaa harmaantua (olen alle 30v), mutta se ei haittaa ollenkaan. Suvussamme harmaantuminen alkaa aikaisin, mutta jatkuu hitaasti. Ihailen sukumme harmaa/valkohiuksisia upeita senioreita, etenkin äitiäni ;)
Olen aloittanut hiusten värjäämisen noin 15 vuotta sitten ja ollut yleensä vaalea. Ennen kävin aina 2 kk välein laittamassa juurivärin, kun ei ollut useammin varaa käydä, mutta kuukauden päästä se oli kamalan näköinen, kun oma tumma (maantien värinen) juuri tuli näkyviin. Joskus otin tummenpaa väriä ja vaaleita raitoja ja se oli ihan kiva, mutta tunsin itseni oudoksi ns. tummana. Ja maksoikin paljon.
Nyt on laitettu viimeksi raitoja joskus keväällä ja kesällä tukka vaaleni auringossa, vaikka pidin usein hattua tai huivia. Nyt olen sitten katsellut tota päätäni ja huomannut, ettei juurikasvu näytä niin pahalta, vaikka sitä on varmaan jotain 6 cm matkalta. Se jotenkin katoaa sinne raidoitetun tukan sekaan ja ajattelin jättää värjäämisen nyt joksikin aikaa ja katsella, mitä tukalle tapahtuu. Tietenkään en tarkkaan edes tiedä, minkä värinen oma tukkani on, kun sitä on näkynyt aina max parin sentin verran juuresta. Jos on liian maantienvärinen, otan varmaan vaan raitoja jossain vaiheessa.
kiva leikkaus piristää.