***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
pääsen siirtoon tästä kuusta. Tai ekaks katsotaan ultralla limakalvo ja follitilanne ja jos kaikki ok, niin siirto on noin 6 päivää oviksesta. Taas jotain mitä jännätä. Toivotaan nyt sitten, että pikkuinen selviää pakastuksesta ja sulatuksesta. Oikeasti mun olis pitänyt varata suunnitteluaika lääkärille, mutta sain sovittua asian sähköpostitse niin säästyy vähän edes rahaa siltä varalta et joutuu aloittamaan koko rumban alusta.
Onnea Mamalle odotteluun ja toivotaan et kaikki me tullaan pian perässä.
Iltiksellä ja Pumpkinilla jännää, niin plussaa puhaltelen.
Onnea onnenhelmelle kierukan poistosta ja nyt pääsette sitten tosi toimiin, toivottavasti tärppää heti.
Varsin oudot menkat mulla, edelleen tulee vaan ruskeaa töhnää (sorry) laitoin tampaxin kun en halua nähdä kuinka pikku myy tulee ulos sieltä jonkin klöntin muodossa. Tampax ollut jo koko päivän, eli tosi vähän vuotaa kun ei ole tarvinnut vaihtaa. No ehkä se johtuu noista lugeista.
Evelina, onpas sulla nyt kylla kummallinen kierto/kuukautiset menossa. Toivotaan etta meno normalisoituu pian.
Iltis; testailin jo eilen ihan tohkeissani kuin vatsaa vaanti niin etten enaa normaaliksi sita mieltanyt. No negahan sielta tuli, taisin olla vahan turhan aikaisin sahlaamassa niiden tikkujen kanssa :-). Aion nyt odotella ainakin tuonne perjantaille tai lauantaille ja testata sitten uudestaan jos menkkoja ei sita ennen kuulu.
Tuota "lepatusta/elohiiri" tunnetta on ollut alavatsassa noin kolme paivaa. Se on tullut 2-3 kertaa paivassa, ja kestaa yleensa vain noin minuutin pari kerrallaan. Ihan outo tunne, kiva etten ole ainoa sen tuntemuksen kanssa :-)
Pumpkin
ko22/25-28, yk 3, 11/12dpo
Eipä tuota osaa itseään tarkkailematta olla vaikka miten olin varma ja päättänyt etten anna ajatustakaan mahdolliselle tärpille saati tarkkaile ns.oireita. Eli en niin paatunut olekaan sitten mitä luulin vaan kyllä se toivo jaksaa itää yhä. Oireiluista en mainitse mitään kummempia kun nuo samat oireiluthan on sekä pms;ssä ja tärpissä, sehän tuossa inhottavinta onkin. Viime yönä näin unta että tein positiivisen testin, mikä oli eka tällainen uni, ennen olen nähnyt unia missä testit on olleet negoja tai sitten niille testeille on tapahtunut jotain outoa, ovat murentuneet käsiini taikka haihtuneet pois. Jospa tuo olisi enneuni:):) Mutta siltikään en ala testailemaan ennenkuin viikon päästä, minulle riittää ne haamuviivojen saamiset mitä neljän kierron lopussa olen saanut kun olen aivan liian aikaisin aloittanut testailut. EVELINA paljon tsemppiä, meistä varmasti jokainen toivoo sinulle erityisesti plussaa tulevaisuuteen ja mitä pikemmin, sen parempi!! Jatketaas täällä vaan päivä kerrallaan, eihän me voida muutakaan.
Helene kp.22/22-28, dpo.8, yk.9
olisko teillä nyt antaa jotain mahtivinkkejä että maksimoisin mahdollisuuteni seuraavassa siirrossa.
Muuta en enää keksi kuin syödä vain monipuolisesti ja siihen malliin. Mulla on paljon parantamisen varaa tuossa ruokapuolessa, joten ajattelin nyt keskittyä siihen. Lähinnä lisätä kasvisten määrää ja hyviä rasvahappoja.
Joskus olen lukenut, että e-vitamiini foolihapon lisäksi voisi edesauttaa raskautumiseen. E-vitsku kuulemma rakentaa sitä solukalvoa ja sitä kautta vaikuttaisi raskautumiseen. Syönkin sellaista raskausvitamiinia jossa on paljon foolihappoa ja jonkin verran e-vitamiiniakin, mutta ajattelin kokeilla ottaa kuurin sitä vehnänalkioöljyn muodossa. Onko teillä kokemuksia tuosta?
Evelina: Onko se sun vuoto kovinkin runsasta? Ko sitähän sanotaan, että just tollanen ruskeahko ois vanhaa verta, jota mulla on tullut aivan raskauden ensihetkinä, jota myös kiinnittymisvuodoksi ajatellut ja tuli mieleen, että voiskohan se olla niin, että oisitkin raskaana? Mahtis homma, että pääset noin pian uuteen yritykseen :)
Helene: Sama vika täällä, että vaikka kuinka päätin, etten nyt kuuntele itteäni ja "oireitani", nii heti sitä jostain oireesta havahtuu. Ja toivottavasti näit ennen unen :)
Itteeni nyt vähän ihmetyttää...Makoilin tossa sohvalla aiemmin ja huomasin, että alavattaa juilii menkkamaisesti - onko kellä ollut tämmöstä, että heti oviksen jälkeen ois tollasta jomotusta? Mistähän se vois kertoa?! Ja armoton väsymys vaan jatkuu....! Tulis jo lunta, että vähän valostuis tuolla ulkonakin.
Onnea plussanneille, joita ei harmi kyllä tullut nyt niin paljoa, kuin alunperin oli suunnitelmissa ;) Iso harmitus niille, joille täti on pukannut kylään.
Evelinalle tsempit seuraavaan yritykseen, ymmärrän paineiden olevan tilanteessasi aika kovat. Toivotaan, että tärppi kävisi.
Itsellä ollut hiljaiseloa täältä nyt hetken. Piinaviikko alkanut, oireita ei sanottavasti...muuta kuin sellainen Tunne. Öö. Mitähän toi tarkoittaa? Ainakin helposti kuviteltavissa, jos ei muuta ;) Ajoittain tuntuu alavatsalla hölmöltä, ei kipeältäkään, ehkä enemmänkin "täydeltä". Mutta tosiaan, tuo tunne on niin helppo saada aikaiseksi huonommallakin mielikuvituksella.
Nirsku ja kp 22/28-29
Ite en oo koskaan syönyt mitään erikoista ennen raskautumista, raskausaikana kyllä sitä Multitabsin raskausajan vitamiinia. Syön kuiten melko monipuolisesti normaalistikkin ja ajattelen siten, että toisilla noi "poppakonstit" voi auttaa ja toisilla ei eli sekin on varmaan niin yksilöllistä. Mun hemppa on todella hyvä eikä mun oo koskaan tarttenut esmes raskausaikoina syyä rautaa. D-vitamiini on tärkeä lisä ihan jokaiselle, että sitä suosittelisin sulle :)
kiitti tosta d-vitsku-vinkistä. Kaikki konstit tosiaan käyttöön. Kysyin lääkäriltä, että voisiko mun kohdalla olla apua siitä alkiokuoren avauksesta, jos se pikkuinen sitten helpommin kiinnittyisi. Katsotaan mitä hän vastaa tuohon.
Vuoto on tosi niukkaa. Mulla oli tosiaan tampaxi koko päivän ja äsken vaihdoin. Siinä oli tosi vähän pelkkää ruskeata, outoa. Yleensä mulla eka vuotopäivä on aika sujuvan voimakas ja ihan kirkkaan punaista verta. Nyt ei ole punaisesta tietoakaan. Mutta tosiaan ehkä noi luget tekee tepposet. Raskaustesti oli tänäänkin nega kun äsken testasin varmuuden vuoksi, tosin laimeasta pisusta. Pitää nyt seurata pari päivää miksi tuo vuoto muuttuu.
Kuten jo otsikko kertoo, niin kaikki ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan. Perjantaina ja lauantaina tein plussat ja ehdittiin jo kovasti iloita tilanteesta. No, eilen sitten alkoi kuukautisvuotomainen verenvuoto ja tänään ultrassa todettiin, että oli tullut keskenmeno :(
Itkettää niin kovasti... Pahinta on kun ehti jo iloita asiasta ja suunnitella kaikkea.. Nyt joutuu sitten kuukauden odottaan jälkitarkastusta, jonka jälkeen saa vasta ruveta uudelleen yrittämään lasta..
Paljon halauksia ja voimia sinne! En osaa edes kuvitella tuskaa :'(
paijjauksin pikku basse
olen niin pahoillani. Megavoimahalaukset täältä. En edes osaa kuvitella, miten tuskainen olo sinulla on. Voimia ja voimia lähetän kovasti.
Suuret pahoitteluni keskenmenosta :( Mitkään sanat eivät riitä lohduttamaan sinua nyt, kun suru, pettymys ja ikävä vyöryy voimalla päälle. Aikansa se ottaa, mutta koskaan ei unohdu - jaksamisia ja voimia tuleviin päiviin. Itellä 2 keskenmenoa (vkolla 12 ja varhainen) takana, nii osaan tuntea fiiliksesi. Ite alussa syyllistin paljon itteäni, että km:t oli oma vikani, mutta luonto hoitaa eikä anna enempää mitä ihminen ite jaksaa kantaa.
Kiitos kaikille! Kai se on niin ettei tähän pysty itse vaikuttamaan. Jotenkin sitä vaan syyllistää itseään ja ei millään jaksaisi aloittaa kaikkea alusta..
Mutta voimia myös kaikille muille täällä! Monilla on ollu todella suuria suruja elämässään, enkä voi edes kuvitella millaista se on ollut. On hienoa, että on tällainen palsta, jossa voi jakaa ilonsa ja surunsa muiden kanssa.
Toivon, ettei teistä kukaan sitten jossain vaiheessa tule mun kanssa syyskuisiin vaan teillä kaikilla muilla tärppäisi sitä ennen. Pidän kovasti peukkuja teille kaikille! Kaikilla on se yhteinen päämäärä: oma ihana pikkuinen vauva. Toivottavasti saisimme kaikki kokea sen!
Kommenttia ruokavaliosta. Tai pikemminkin juomavaliosta. Itse olen kovana kahvinjuojana pyrkinyt kohtuullistamaan kahvimääriä. Tuosta runsaasta kahvinjuonnista ja usein siihen yhdistettynä tupakoinnista on kirjoiteltukin asiaan liittyen. Muistaakseni kirjoittelit juovasi kahvia tuossa jokunen sivu sitten...
Harmi, jeky. Voimia!
Nirsku
jeky pahoittelut, tiedän miltä se tuntuu mulla oli viime kierrossa varhainen km..
amalia:ei vielä kävele tuo meidän yks vee,pysyy kyllä pystyssä ilman tukea ja muutaman askeleen ottaa mutta ei kävele sillai kunnolla. omapäinen tapaus tämä tyttö muutenkin :)
onnenhelmi kyseli kierukoista,mulla oli ennen tota yks veetä kuparikierukka ja kun se otettiin pois keskellä kiertoo,niin ei tullut edes kuukautisia välissä vaan plussasin heti.
nyt kun elokuussa otettiin tuo hormonikierukka pois niin vuotoa on ollut,tosin säännöllisenä ja oviskin ajallaan. viime kierrossa plussasin mutta sitä iloa ei kauan kestänyt vaan menkat alkoi 3 päivää myöhässä,koko ajan silloin testit näytti haaleaa viivaa ei vahvoja niin kuin mulla yleensä ollut.
Iltätähtönen: mulla oli just edellisessä kierrossa elohiiri koko ajan jossain eka naamassa,sit jalassa..et se voi olla raskauden merkki :)
poikien äippä: en ole ainakaan vielä huomannut että ois ikä tai muu vaikuttanut mut eihän sitä koskaan tiedä.luulen että tuo varhainen km viimeksi johtui vielä jotenkin kierukasta ja siitä et limakalvot ei olleet tarpeeks vahvat.
evelina:kiva että pääset heti uuten kiertoon:)vaikka eihän sitä tiedä jos vielä plussaisit?
helene: tuo uni kuulostaa hyvältä:) mä muuten nään raskaana ollessa paljon unia,yleensä en ollenkaan ihmeellistä sekin.
toiselta puolelta juilii kovasti välillä, en tiiä mitä tää nyt on ? ja toista nänniä pistelee ihan kuin viime kierrossakin kun plussasin..mut ei kai näin nopeeta voi oireita tulla? tuskin..
onko kellään vinkkiä yskän helpottamiseen,oon nyt kahtena yönä valvonu kahteen asti! koska yskimisestä ei tuu loppua,kurkkua kutittaa ja tuntuu ettei tule mitään kun ei saa nukuttua..
nelkku kp 16/28-33 yk 4?
Ei näy tätiä, ei näy plussaa... Masussa jomottaa edelleen ja tisut on arat.
Nyt on kiirus, paremmalla ajalla lisää.
JEKY: pahoittelut keskenmenosta. Mutta jos kaikesta halua tonkia jotain, edes jotain, positiivista, sanotaan, että km jälkeen kohtu on vastaanottavainen ja raskaus saattaa alkaa nopeasti. Tsemppiä.
ELOHIIRI: AAmun ja aamupäöivän se "lepatti" kohdun kohdalla, nyt viiltelee, jos teen äkkiä jotain tai urheilen, nivusessa viiltelee myös, ilmeisesti k-rauhanen. ILtapäivällä kuvotti, kohdunnapukka tosi ylhäällä, kova ja kiinni edelleen, limaa ei juuri kyllä tule, normaalia pientä valkista vaan. Näppyjä on otsassa, yleensä PMS-vaiheessa niitä tulee leukaan yksi tai kaksi, nyt otsa täynnä pieniä. Tai täynnä, mutta on siinä nyt 4 ainakin :D. Mä sekoan vielä jonain hetkenä tähän oman navan kyttäämiseen.
PUMPKIN: Mulla alko tänään nykiminen. Vai negan testasit...mutta viikonlopulla sitten uusiksi. Mä testaan, JOS aihetta, vasta ma-ti. Peukkuja!!
KIRVA: Esikoisesta testi oli negaa 5 pv, 4+5 kohdalla sain plussan. Olin varma menkoista, vana kuinkas sitten kävikään. Peukkuja.
EVE: greippimehua alat litkiä nyt päivittäin, se tekee limakalvoille kuulemma hyvää. D-vitamiini ja monivita ovat hyviä, samoin kalaruuat, runsas proteiinin saanti... Joskus olen kanssa kuullut, että kahvi minimiin (yksi kaksi kuppia/ pv ei tee mitään), samoin tee, kaikki kofeiinipitoiset. Itse jättänyt ajat sitten pois ilman raskaushaaveitakin kaikki keinotekoiset makeutteet. Siinä muutama. Ja onnea seuraavaan kiertoon. Tuollaista töhnövuotoa voi tulla, kun keltarauhaslääkkeitä on ollut päällä, pitäisi kyllä alkaa vuotaa kunnolla parin pv sisällä...
Pakkaamaan työreissua varten...
Kertokaa jotain mukavaa!
ILTIS 30/ 36-38 (eihän raskaus voi vielä näklyä tikuissa, jos ovis oli viime ma-ti, hedelm. ois ollut ti-ke, kohdussa koko paketti su-ma...ei voi, ei todellakaan.)
Jeky; voihan vempeli. Iso virtuaali halaus sulle ja paljon plussa onnea seuraavalle yritykselle +++
Iltis; Ei voi viela nakya :-) Nayttaa vahan silta etta useimmilla nakyy vasta silloin kuin menkkojen pitaisi alkaa (eli 14 paivaa oviksesta), taikka jonkun verran myohemmin. Mina tietysti malttamattomana hatailin mutta odottelen nyt sitten ensin mita tapahtuu menkkojen kanssa ja testaillaan sitten uudestaan jos on tarvis :-)
Olen tässä kuumeillut jo reilun vuoden verran ja kolmatta raskautta yritetään. Esikoista tehtailtiin 3 vuotta ja hän saikin alkunsa IUI:sta. Toista tehtailtiin pari vuotta ja tätä on nyt vuosi yritetty. Voi olla, että en tule luonnollisesti raskkaaksi mutta yritetään nyt kuitenkin.
Eve: Harmi, että tilanteesi on tuollainen. Oletko jutellut sokeriaineenvaihdunnan vaikutuksista IVF-hoidoissa. Monet ovat saaneet sokeriaineenvaihduntaan vaikuttavasta lääkkeestä apua IVF-hoidoissa.
Jeky: Paljon tsemppiä. mulla on ollut yksi km viikolla 11. Oli ikävä kokemus, varsinkin kun jouduin kaavintaan.
Oletan kiertopäiväni olevan 23/27. Tänään alkoi pahoinvointi ja luulin, että olisi vatsatautia. Mutta se helpotti jossain vaiheessa. Edellisissä raskauksissa pahoinvointi on alkanut ennen menkkojen poisjääntiä. Mutta kun yritystä on ollut yhteensä se 8 vuotta niin kaikkia oireita on tullut ja mennyt.
Olen ollut siis yhteensä 3 kertaa raskaana, joista yksi meni kesken. Kahdessa viimeisessä raskaudessa testi näytti positiivista vasta viikonp äästä siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Meinasi mennä hermot ihan kokonaan, kun raskausfiilikset olivat kovat mutta siitä huolimatta negaa negan perään.
Evelinalle lämmin osanotto miehesi vuoksi ja paljon lämpimiä ajatuksia sinulle. Ihailen päättäväisyyttäsi ja jaksamistasi ja toivon sydämeni pohjasta, että saat oman pienen ihmeen :)
ON: Täällä mennään kp33 eikä vieläkään tietoa oviksesta saati sitten menkoista. Tällä hetkellä toivon ovista enemmän kuin menkkoja, että tietäisin kypsymistä ja irtoamista tapahtuvan... Mutta tämä jatkuva toivominen ja stressaaminen ei varmasti siinä auta..
Ihana, kun te raskautuneet käytte meitä moikkaamassa, niin saamme iloisia tuulahduksia tänne puolelle. Kun ei sitä joukkoraskautumista tainnut ainakaan vielä tulla..Positiiviset plussatulokset olisivat nyt tarpeen mielialan piristämiseksi ;)
Oletteko huomanneet iän, painon tai muiden vastaavien seikkojen vaikutuksia kiertoihin, oviksiin, menkkoihin tai raskautumiseen? Niin helposti tulee mietittyä, että mitä jos ei systeemit pelaakaan enää niin kuin ennen...
Tiistain jatkoa äipältä!