tupla annos pronaxenia :(
Kamalan huono äitifiilis päällä. Olen aina ihan sekaisin kun lapsilla on kova kuume.
Ensin oli poika kita ja nielurisaleikkauksen jälkeen kaksi viikkoa kovan lääkityksen alla. Sitten tyttö oli toista viikkkoa kuumeessa ja taas lääkettä. Ja nyt tuli poika kuumeeseen ja taas lääkitystä.
Pojan kuume on nyt ollut kaksi päivää melkein 40 ja tänään en enää muistanut mitä lääkettä ja koska on saanut. Kun annoimme yhtä aikaa pronaxenia ja panadolia.
Annoin neljältä iltapäivällä pojalle pronaxenia 4ml (20 kg painoinen) ja nyt kun meni nukkumaan ko 22 taas 4 ml kun en muistanut että olin jo päivällä antanut.
Kamala paniikki tuli päälle ja soitin myrkytystietokeskukseen. Sanoivat että tupla-annos ei haittaa. Silti edelleen vapisen ja pelkäään että jos sittenkin tulee jotain.
Kasvaisi nyt nuo lapset niin ei tarvisi niiden lääkkeiden kanssa vatkaa ja pelätä. Nyt kyllä heitän pronaxenin pois täältä asunnosta ja kesktyn antamaan vain panadolia. Sen sentään muistan.
Kommentit (9)
kun lapset ovat pieniä ja sairaita. Meillä myös joskus sattunut vastaavaa ja myrkytystietokeskukseenkin soitettu. Lapsellasi ei ole mitään hätää ja varmasti paranee! Ole armollinen itsellesi ja rauhoitu! Kyllä se siitä!
T: 4 pienen äiti
Ja tossa nyt monta tuntia välissä. lopeta stresaaminen!! Pronaxen on vähän samanlaista kun burana eli ei nyt mitään vaarallista lääkettä!!!
lääkkeiden anto ajat. Meillä on kaksi astma lasta ja kun sairastavat flunssaa menee molemmille vähintään viittä eri lääkettä vuorokaudessa. Molemmilla lapsilla on omat laput jääkaapin ovissa. Niihin merkitsen lääkkeen ja anto ajan. Muuten en muistaisi yhtään mitä olen milloinkin antanut.
Uskon ja luotan myrkytystietokeskuksen antamaan arvioon. JOten siitä ei varmasti kannata enää huolehtia!
olla huoletta.
Entä jos seuraavalla kerralla teet ihan listan, johon merkkaat kellonajan, jolloin kullekin lapselle olet mitäkin lääkettä antanut? Minä olen joskus joutunut tekemään, jos lapset sairastavat samanaikaisesti ja useita lääkkeitä käytössä.
Jaksuja ja toipumista perheeseenne!
sellaista sattuu etkä sä ketään ole tappamassa. Sairaalahoidossahan lapsia lääkitään vaikka millä mömmöillä (morfiinilla jne.) ja todella suurillakin annoksilla eikä siihen kuole. Luulisi ainakin kuumeen laskevan:)
Mä laitoin joku aika sitten vauvalle cuplatonia nenään (luulin keittistipoiksi) ja vauvahan itkeä parkui hulluna...
pelästyin myös ja soitin myrkytystietokeksukseen- ei onneksi vaarallista...
Kaikkea sitä sattuu. Älä liikaa mollaa itseäsi.
mä siis annan aamulla ja illalla n.12h välii... miten sä siis annoit sitä päivällä?? vai herätitkö yöllä lapsen ottamaan sitä??
joo ja jokuhan sen jo sanoi et tärkeintä on se vuorokauden annoksen ylitys joten älä heitä proksuja pois, koska millä sitten lääkitse kipuilevaa lasta?? vai annat hänet mielummin kärsiä??
Voit luottaa Myrkytystietokeskukseen.
ps. meille ainakin annettiin lapselle putkituksen esilääkitykseksi tupla-annos pronaxenia. Illalla sai ottaa vielä normaalin annoksen lisäksi. Eli päiväannokseksi tuli 1,5 kertainen satsi
ja juuri näin annetaan kaikille leikkaukseen menijöille eli ei tarvitse panikoida. Kannattaa kirjoittaa lääkkeet ja kellonajat ylös paperille niin on helpompi muistaa :-)
Voit luottaa Myrkytystietokeskukseen.
ps. meille ainakin annettiin lapselle putkituksen esilääkitykseksi tupla-annos pronaxenia. Illalla sai ottaa vielä normaalin annoksen lisäksi. Eli päiväannokseksi tuli 1,5 kertainen satsi
Tärkeämpää on vuorokausiannos, ettei se ylity. Anna seuraavaksi pelkkää panadolia.