Kuinkahan paljon menee 5-henkisellä perheellä rahaa ruokaan/kk?
Meillä on myös 2 kisua ja 1 koira.
Tavoitteenani olisi säästää ruokalaskussa. Olisi kiva kuulla, millä summalla muut pärjäävät.
Meillä on siis ruokalaskut yli (välillä aika reilustikin) 1000 euroa. Mites muilla
Kommentit (26)
ruokaan ja siivoustarvikkeisiin yms. hygieniaan.
Perheessä 4 ihmistä ja lemmikki.
On siis ehdottomasti liian isot ruokalaskut meillä!
Joudumme myös ostamaan paljon täysin laktoosittomia tuotteita, jotka ovat HYLAA kalliimpia.
Meillä menee ihan järkyt määrät hedelmiä, joihin uppoaa yllättävän paljon rahaa, mutta eihän nekään nyt sentään NIIIIIN kalliita ole.
Minun pitää vain ruveta käymään 1 x viikossa kaupassa ja muuten haen vain maidot yms. kun loppuvat. Nyt AP siis käy harvasepäivä kaupassa... aina tarttuu jotain älytöntä mukaan.
ettekö tee enää arkisin kotona ruokaa?koulun / päiväkodin lämmin ruoka riittää?
ja ruokalasku kuukaudessa 300-400 €, nyt ollut lähempänä 400 € kun viikonloppuisin on ollut talkooporukkaa raksalla. Lapset alle kouluikäisiä, syö päivisin hoidossa, mulla ja miehellä aina eväät (edellisen illan ruuat) töissä mukana. Koira syö kuivien koirannappuloiden lisäksi samaa ruokaa kuin muut (tähteet). Allergioita ei ole kenelläkään ja syödään monipuolisesti ja paljon mm. hedelmiä ja marjoja, mutta esim. nyt syksyllä omenat ja luumut saatu omista puista ja marjat on mummo kerännyt metsästä.
Ap tekee ruuan jokapäivä kotona, ei riitä meidän lapsille aamupäivällä koulussa syöty ruoka. ei myöskään tarhaikäinen jaksaisi iltapalaan asti...
ruokalasku (sis. pesuaineet tms. markettitavaran) on aika lailla 600 e/kk. Aika paljon syödään eineksiä (hyi meitä), koska en jaksa työpäivän jälkeen kokata enkä muutenkaan ole mikään ruuanlaittajatyyppi. Perusruokaa makaronilaatikosta nakkisoppaan, sitä meillä syödään. Kaupassa en koskaan katso tuotteen hintaa eli ostan sitä, mitä haluan ostaa.
lämmintä ruokaa. Ei kukaan ehdi tehdä. Viikonloppuisin tehdään itse ruokaa.
1 aikuinen ja 2 lasta. Kotona olen lasten kanssa eli 5krt/pv syödään ja esikoinen syö isoja annoksia kun on kasvavassa iässä. Meillä menee kokonaisuudessaan kauppaan n.400-500€/kk
peruskempparit,pesuaineet, paperit jne. meillä 2 aikuista ja 2 kouluikäistä, 1 eskarilainen. Viikon ruuat suunnittelen valmiiksi jo edellisellä viikolla. Välipalat lapsille ja iltapalat on suunniteltu 2 viikoksi. Lämpimän ruuan teen yleensä 2 päiväksi ja mies ottaa siitä myös töihin evääksi. Iltapala on yleensä puuroja kiisselin tai hillon kanssa, viikonloppuna jotain herkumpaa(lettuja, vohveleita tms).Leivon itse leipää, sämpylöitä, kahvileivät. Meillä on selkeästi tuo etukäteissuunnittelu tuonut sellaisen parin sadan säästön kuukaudessa. Keskellä viikkoa tankataan kaupasta vain tuoretuotteita ja maitoa.
Perheeseen kuuluu 2 aikuista ja kolme lasta sekä koira. Ruokaan menee n. 600-700 euroa/kk. Lapsista 2 on epäsäännöllisesti hoidossa minun töideni takia (keskimäärin 14 päivää/kk) ja hoidossa ollessaan syövät luollollisesti aamupalan, lounaan ja välipalan päiväkodissa. Kotipäivinä nämä kaikki syödään kotona. Vanhin lapseni on koulussa ja syö siellä lounaan. Kotona syödään aina kuitenkin toinen ruoka. Meillä käytetään laktoosittomia tuotteita kahdella lapsella ja ostetaan paljon hedelmiä ja kasviksia.
Käytetään paljon Lidliä, eli isommat ruokaostokset viikossa sieltä, siinä säästää ihan selvästi. Täydennetään sitten muualta, kun Lidlistä ei kaikkea saa. Meillä minä ja pienet pojat syödään kotona, mieskin ottaa useimmiten eväät töihin kotoa ja tytär syö lounaan koulussa (mutta aika nirso on kouluruoan suhteen, joten monesti heti nälkä kun tulee koulusta kotiin).
Kaikki syövät arkisin lounaan töissä tai koulussa (työpaikkalounaan hintoja ei ole laskettu 800 euroon mukaan), mutta syömme joka päivä lämpimän ruuan (päivällisen) myös kotona. Viikonloppuisin syömme kaksi lämmintä ateriaa päivässä.
Meillä vanhempien bruttotulot ovat yhteensä yli 10000 eur / kk, joten emme mitenkään säästä ruokaostoksissa, vaan syömme esim. paljon kokolihaa ja kalaa. Emme myöskään käy kaupoissa tarjousten perässä, vaan ostamme ruuat sieltä, mistä se on kätevintä. Tarvittaessa pystyisimme varsin helposti säästämään ruokalaskussa useita satasia kuukaudessa.
Mainitsemani summa sisältää myös wc-paperit, shampoot, pesuaineet, kuukautissuojat ja vastaavat tarvikkeet.
Sanoisin, että 1300 € saattaisi olla lähellä.
Kaksi aikuista, kolme teiniä ja koira.
En katso tarjouksia. Ostamme luomuna mm. maitotuotteet, jauhot, hiutaleet, kananmunat (ehdottomasti!) jne. Vihanneksia ja hedelmiä kuluu kilokaupalla. Pasta ja leivät ostetaan pääosin täysjyväversioina, samoin riisi. Eineksiä yritämme välttää viimeiseen asti.
Koira syö nappuloita ja possunliha-ruisleipä-oliiviöljy- häsmäkkää höystettynä milloin milläkin.
Käymme kaupassa kolme-neljä kertaa viikossa. Arkiostokset tehdään ässässä, viikonloppuostokset usein Stockalla (josta löytyy kaikkea ihanaa).
Monen tuotteen kohdalla laatu ratkaisee enemmän kuin hinta!
Välillä ahdistaa kaikki tuo rahanmeno, mutta what the heck, kun olemme kulinaristeja niin olemme.
Arviolta menee ruokalaskuun 600 e/kk + miehen työlounaat (ehkä n. 100 e/kk). Sisältää myös paperit, vaipat, pesuaineita yms. ja haetut ruoat, 1 x kk.
Kaksi "lämmintä" ruokaa päivässä (usein toinen on salaatti).
Katsotaan vähän mitä ostetaan, mutta ei niinkään hinnan kuin tuoreuden, laadun ja luomun perusteella. Syödään monipuolisesti ja herkutellaan usein ruoalla. Liian paljon rahaa menee limsaan ym. herkkuherkkuihin.
Ollaan nautiskelijoita (Bmi ihan normaali ;))
Koiranmuonat tulee eläinkaupasta n. 20€/kk
Ruokakauppaan menee noin 600-700€, nuorimman vaipat mukana, mies syö omia eväitä töissä, vanhin koulussa, kaksi nuorempaa kotihoidossa. Pääasiassa kaksi lämmintä ateriaa päivässä.
En mä nyt ihan hirveesti vahtaa mitä ostan, mutta yleensä pyrin ostamaan sitä halvinta vaihtoehtoa.
Vähälaktoosista maitoa käytetään, mutta se haetaan Lidlistä. Säästö noin 50€/kk (lähikaupan maito 1,39€/l, Milbona 0,66€/l, menekki noin 3 litraa päivässä...) Eineksiä tms. ei oikein edes voida käyttää, kun perheessä useita allergioita, joten ruoka tehdään hyvin pitkälle itse. Liha ostetaan kokonaisena pääasiassa tai sitten jauhelihana. Mies on ollut aikoinaan lihamestarina ja leikkaa lihat itse (paremmin kuin teolliset leikkeleet sun muut ;D) jne.
Hedelmiä on kotona aina ja vihanneksia tarjotaan joka aterialla jossain muodossa. Ostan tosin aika paljon pakasteena...
kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta, ruokaan menee noin 500e ja koiranruokaan 100e per kuukausi
ym niin kuukaudessa menee n.800-1200€. Riippuen siis onko illanistujaisia, synttäreitä ym järkättävänä. Me ostetaan paljon lihaa, raejuustoa, kalaa ym. Eineksiä syödään jos on kiire, muuten kokkailen sitten itse. Meillä kaksi aikuista ja kolme koululaista ja itse vien eväät töihin, mies syö lounaansa ravintolassa. Tykätään myös kokeilla uusia ruokia, joten kokkailu on vähän kuin harrastuskin.
Meillä kolme lasta (7, 4 ja 1 v) ja koira. Rahaa menee ruokiin ja muihin päivittäistavaroihin (siivous, paperit, shampoot, rasvat, meikit...)vähintään 800 euroa kuussa. Siis ihan vähintään.
Toisaalta meillä ei ole kouluruokailua ollenkaan, vaan aina oltava omat eväät mukana. Mies syö myös omat eväät töissä ja kaikki syövät lämpiman ruuan yhdessä illalla. Kaikki ateriat maksetaan siis omasta pussista ihan kokonaan.
Seuraan tarjouksia, mutten orjallisesti. Lidlissä käymme myös. Syömme eineksiä tai puolivalmisteita noin kaksi kertaa viikossa. Hedelmiä menee PALJON, koska 4 v tyttö (ja minä itse myös)napostelee koko ajan jotain hedelmäkulhosta. Syömme ravintoloissa noin kaksi kertaa kuussa, mutta sitä en laske tuohon ruokalaskuun mukaan.
Yhtä kallista näyttää elämä olevan täällä kuin Suomessakin.
mies, vaimo, lapset: 6 v. 3,5 v. ja vauva.
Ruokakauppaan menee 500 euroa kuukaudessa. Sisältää vaipat, pesuaineet, kaikki ruoat ja juomat, herkut, shampoot, hammastahnat, siteet.
Ei sisällä esim. vaatteita, lääkkeitä, laskuja...
Teen 2 lämmintä ateriaa päivässä. Mies syö vain iltaisin meidän kanssa kun on töissä, mutta kaikki muut syö ne 2 lämmintä. Sen lisäksi syödään kotona aamupalat, välipalat ja iltapalat. Lemmikkejä yksi kilpikonna. Se syö vain kasvisperäisiä juttuja ja kesäisin haen ne pihalta.
3 aikuista ja 3 lasta (3-7 v). Lapset syö arkisin päiväkodissa/koulussa. Ei erityisesti pihistellä vaan syödään ihan monipuolisesti, myös vihanneksia ja hedelmiä. Joudutaan ostamaan kalliita erityistuotteita (gluteeniton).