"On ollut ruoka-aikaan kotona"
suuttuuko joku vanhempi tuollaisesta kommentista? Ystäväni lapselle(jolla on ihanan pulleat posket, mutta muuten sopusuhtainen) joku tuntematon näin sanoi hississä, ja ystäväni veti armottomasti herneet nenäänsä siitä=D Mietin vaan, että minä en kyllä olisi noin voimakkaasti reagoinut.
Kommentit (12)
onhan tuo hieman semmonen sanonta, että vihjaa että oot pulska. Eli ei tuollaista kyllä hyvällä sanota.
Mulle itselleni on sanottu noin teininä silloisen poikaystävän sukulaisen toimesta. Poikaystävä ja hänen siskonsa olivat "tikkulaihoja" ja itse normaalipainoinen. Vedin kyllä herneet nenään, vaikken sitä näyttänytkään.
Jos mun lapsesta sanottais tuolla tavalla siten, että hän itse ymmärtäisi ja osaisi loukkaantua, niin suuttuisin. Ihan pienestä lapsesta sanottaessa en välttämättä suuttuisi, mutta ihmetyttää miksi kenellekään tulee tarve sanoa noin kenellekään vieraalle noin.
Musta painon kommentointi on aina töykeää. Tai joku mansikkaluomen tai punaisten poskien taivastelu.
Meidän 7,5 kk ikäiselle yks työkaveri sanoi noin ja olin ihan äimänä... Minusta erittäin loukkaava kommentti. Onhan meidän lapsella pulleat posket, mutta muuten ihan suhteessa pituuteen on paino. Ja omasta mielstä vauvalla kuuluu olla pyöreät posket :)
koska esikoinen oli pulska vauva ja sittemmin roteva lapsi, hanesta niin sanottiin usein ja se arsytti.
Toinen lapsi on aina olli siro ja pieni. Huono syomaan, huono nukkumaan, ja sairasteli paljon enemman kuin sisaruksensa. Imetys ei onnistunut. Nyt on sitten kaikennakoista muutakin haikkaa ilmennyt.
Kolmas lapsemme on vasta 6kk, mutta sellainen esikoisen tapainen pullukka ja jos joku sanoo hanen olleen kotona ruoka-aikaan, olisin niiiiin ylpea. Niin ja rintamaidolla viela mennaan!
ärsyyntyisin, koska esikoisen kanssa sitä sai kuulla koko ajan. Oli vauvana pyöreä ja nyt nelivuotiaana roteva. Mielenkiinnolla odotan, millainen tytöstä mahtaa tulla, heillä kun ei syntypainoissa ole kuin vähän eroa (molemmat yli nelikiloisia) ja likalla näyttää olevan vielä suurempi ruokahalu kuin veljellään =)
Joo törkeää on toisen painon kommentoiminen aina. Isompi lapsi noita jo ymmärtääkin, ja saattaa vielä teininäkin muistaa, mikä voi kostautua.
En tiedä miten joku kehtaa vieraalle laukoa vitseinä tollasta.
Kerran kävelytin koiraa lenkillä viimesilläni raskaana ja terassilla pari setää juo iltapalaa ja toinen sanoo kaverilleen: "Katu ku lihava!" ja minä siihen: "koira vai omistaja?" Sedät katsoo ihan ihmeissään minuun ja mies vastaa: "No koira tietty!" ;) -Siis koira ja omistaja kun oli pulleita.
Itse tajuan vitsejä joskus paremmin ja joskus vituttaa koko maailmanmeno.
Ei toi lause "On ollut ruoka-aikaan kotona" tarkoita yhtään kummempaa kuin kysytään onko vastasyntynyt kiltti?
Vastasyntyneet yleensäottaen on pulleita ja kuuluukin kasvaa.
Yleensä irvailen sitten omasta syömisestäni jos joku puhuu lapsestani.
Itse en kehtaa sanoa mitään pienen lapsen tai aikuisen ihmisen syömisestä tai ulkonäöstä. Mutta en ota itseeni jos joku jotain sanoo. Raskausajalla tutut jotka uskaltaa niin on sanonu että olen ollut ruoka-aikana kotona.. :)
Meidän 4 kk vauva on ihanan pulleroinen, posket on varsinkin tosi pulleat, ja musta se on vaan niiiiin söpöä! On meidän vauvasta sanottukin että "onpas pulleroinen", ja onpa tuo ruoka-aika -kommenttikin sanottu, enkä todellakaan loukkaannu moisesta (ennemminkin olen hieman "ylpeä", tissimaidolla kun pelkästään on menty).
Mutta riippuu tietty että minkä ikäiselle noin sanotaan; jos on jo isokin lapsi kenestä noin kommentoidaan, ni ei se välttämättä sitten enää niin kivalta tunnu...
piti tarkentaa.
Jos joku haluaa loukata niin sekopää tuntematon voisi haukkua läskiksi.
Baarissa kun joku 2 metrinen iso kaveri töni minua lyhyttä ja pyöreää mammaa ja siitä sanoin niin tuli anteeksipyyntönä: ei haittaa vaikkei olla kauniita tai rikkaita, mutta onneksi ei olla lihavia..
10
ehkä oman ylipainonikin takia.
Mun poika on tikkulaiha, mutta jos joku mulle moista kommentoisi, taatusti sanoisin mielummin ruoka-aikaan kotona, kun sä olet nähtävästi ollut huostaanotossa koko lapsuutesi, kun et osaa käyttäytyä.
mielestäni tuollaiset kommentit kuin "nälkäkurki"-linja. mutta varsinkin vanhemmat ihmiset ei yhtään ajattele, mitä töksäyttävät.