Mä oon niin kyllästynyt olemaan liian kiltti, kaikki vaan talloo päälleni
Olin ennen vahva ja suorastaan kovapäinen nainen jolla oli sana ja mielipiteet hallussa. Mulle ei paljon päätä uskallettu aukoa ja ennen kaikkea olin sujut itseni kanssa. Voi että kaipaankin tuota minää.
Sanokaa mikä mua vaivaa kun lapsien saannin ja todella rankan parisuhteen jälkeen musta on tullut tällainen nössö joka ei saa suutaan auki missään ja ihmiset käyttävät sylkykuppinaan ja vielä loukkauksien jälkeenkin minä jaksan hymyille heille :(
Mitä on tapahtunut itsetunnolleni ja minuudelleni? Miten saan ne korjattua?
Tästä aiheesta oli joku muukin kirjoittanut aiemmin aloituksen, jossa oli hyviä vastauksia mutta vielä kaipaisin kokemuksia ja ideoita lisää!
Kommentit (8)
noin selvästi läpi?! Siis kyllä ex-mieheni on todellakin narsisti.
ap
kamppailemaan sellasen takia, en oo vielä selvinnyt.
He ovat taitavia tuhoamaan itsetunnon ja identiteetin. Tarvitset apua siihen että löydät jälleen itsesi ja voimasi. Älä syytä itseäsi. Narsistit valkkaavat uhrinsa nimeomaan vahvoista ja älykkäistä.
miten tajusitkin heti että mieheni oli narsisti enkä sitä tuossa avausviestissä maininnutkaan. Vastasit siis kysmykseeni miksi minusta on tullut tällainen. Kiitos siitä! Tuntuu hölmöltä että en heti sitä itse tajunnut...
Miten tästä eteenpäin, mistä saan apua taas oman minuuteni löytymiseen?
ap
Tein siinä väärin että pistin tämän miehen Jumalan paikalle.
ja otin herkästi vastuuta kaikkien muidenkin virheistä. Edelleen jossain määrin, mutta ainakin tiedostan sen. Hakeuduin ahdistuksen takia terapiaan parikymppisenä ja kävin siellä kolmisen vuotta. Sen antoi ainakin avaimet itsetutkiskeluun ja itsetunnon rakentamiseen. Olen nyt vahvempi.
Mutta varoituksen sana: siinä vaiheessa kun alat löytää itsetuntosi ja oman arvosi, se saattaa läheisille tulla shokkina. Kaikki eivät välttämättä sitä kestä. Mulla meinas yks ystävyyssuhde lähteä katkolle, kun ko. kaveri ei kestänyt mun tiettyä terapiavaihetta, sitä että harjoittelin sanomaan suoraan ja rehellisesti (en ilkeästi enkä vittuillen, mutten myöskään aina ja alituiseen myötäillen ja nyökytellen kuten ennen). Mulle itselleni se oli äärettömän tärkeä vaihe, mutta kaverini, joka oli tottunut dominoimaan meidän keskusteluja (ja välejä muutenkin), ei ottanut sitä kovin hyvin. Onneksi ystävyys kesti tuon ja jatkui entistä tasa-arvoisempana.
kaipaisin vinkkejä itsetunnon kohottamiseen.
että vastuu omasta onnestasi on vain sinulla itselläsi. Voit päättää olla sylkykuppina tai pitää rajasi. Taustalla on varmasti monenlaisia ikäviä kokemuksia, mutta tärkeintä on se, miten menet niistä eteenpäin. Sinulla on nyt mahdollisuus muuttaa suuntaa ja tehdä elämästä elämisen arvoinen. Narsistille varmasti maittaisi parhaiten se, että jäät alistuneisuuden tilaan loppuelämäksesi. Päätä, että et jää!
Voimia!
He ovat taitavia tuhoamaan itsetunnon ja identiteetin. Tarvitset apua siihen että löydät jälleen itsesi ja voimasi. Älä syytä itseäsi. Narsistit valkkaavat uhrinsa nimeomaan vahvoista ja älykkäistä.