Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis pitääkö päivähoitoon viedä myös varaulkovaatteet?

Vierailija
10.09.2010 |

Meillä on hylly täynnä sisävaravaatteita, mutta nyt lapussa luki myös varaulkovaatteista.

Ei mulla ole varaa ostaa aina kahta kaikkea kahdelle lapselle. Kaksi toppahaalaria talveksi x 2. Ja syksylle kaksi välikausiasua x 2.

Pitääkö kuravaatteitakin olla kahdet per lapsi?

Eikö tämä ole jo kohtuutonta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 2 hanskat ja vähän välikerrosta jos kylmenee yllättäen.

Mulla on siis aina 2 hanskat siellä (siissilloin kuin hanskoja tarvii). Voi olla esim. nyt villasormikkaat ja välikausihanskat tai 2 villahanskat, talvella 2 talvihanskat...Lisäksi kurahanskat.

Mulla on kyllä usein ollut 2 ulkohousut mukana, jos toisille sattuu jotain aamupäiväulkoilussa. Tai nyt on niin, että toiset on tavalliset eli verkkarit tai tavalliset ulkohousut, joista lapsi itse tykkää enemmän. Ja on toiset kosteussuojatut, joa käy satamaan, maa on kostea jne.

Vierailija
2/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokoja olisit vailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa, eikä myöskään kaksia kuravaatteita. Eikä niitä ole koskaan pyydetty tuomaankaan.

Vierailija
4/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes säilyttää noin paljon vaatteita per lapsi

Vierailija
5/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päädyttiin varaulkovaatteisiin nyt kun ei ole enää vaipat käytössä, mutta vahinkoja saattaa sattua. Hommasin netanttilan alesta 15 eurolla halpishaalarin varalle. Jos vahinko tulee, niin onhan se hyvä olla kuivaa vaatetta tilalle. Toinen vaihtoehto on jos käyttää kaksiosaista ulkoiluasua, että hommaa useamman housut, sekin jo auttaa.

Ei tässä mun mielestä ole kohtuuttomuudesta kyse, vaan lasten ulkoiluiden hoitumisesta.

Vierailija
6/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt luki lapussa, että:

"Varmistathan, että lokerosta löytyy varavaatteita niin sisä- kuin ulkokäyttöön"

Vierailija
7/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä lappu siis kohdistuu lapsiin, jotka eivät ole aikoihin käyttäneet vaippoja.

mutta nyt luki lapussa, että: "Varmistathan, että lokerosta löytyy varavaatteita niin sisä- kuin ulkokäyttöön"

Vierailija
8/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämän ikäisille satu (4-6v)

ap

Vierailija
9/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hanskoja voi olla kahdet

Vierailija
10/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoitotätinä ainakin toivon, että myös ulkovaatteissa on valinnan varaa.

Nyt eletään sitä kurjaa aikaa, kun aamulla on viitisen astetta lämmintä, joten lapset tulevat toppavarusteissa päiväkotiin. Iltapäivällä auringossa on niin lämmin, että itse pärjään college-paidalla ulkona. Mutta mites lapsi, jolla on toppapuku päällä? Hän tukehtuu!

Niinpä toivon, että olisi olemassa niitä kevyempiä pipoja, hanskoja ja pukuja niiden toppavarusteiden lisäksi.

Paras olisi, kun on ohut välikausihaalari, jonne alle voi tarvittaessa laittaa välipuvun (fleece tai villa).

Kiitos :)

Vierailija
11/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välikausiasut käytössä ja collegetakit siltä varalta jos tulee tosi kuuma.

En mä ole TOPPAvaatteita edes kaivanut vielä esille.

ap

minä hoitotätinä ainakin toivon, että myös ulkovaatteissa on valinnan varaa. Nyt eletään sitä kurjaa aikaa, kun aamulla on viitisen astetta lämmintä, joten lapset tulevat toppavarusteissa päiväkotiin. Iltapäivällä auringossa on niin lämmin, että itse pärjään college-paidalla ulkona. Mutta mites lapsi, jolla on toppapuku päällä? Hän tukehtuu! Niinpä toivon, että olisi olemassa niitä kevyempiä pipoja, hanskoja ja pukuja niiden toppavarusteiden lisäksi. Paras olisi, kun on ohut välikausihaalari, jonne alle voi tarvittaessa laittaa välipuvun (fleece tai villa). Kiitos :)

Vierailija
12/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ostaa vaikka kirppikseltä tai marketin aletangosta niitä varavaatteita? Ovat siellä hoitopaikassa tyytyväisiä, jos kerran on ihan pakko olla ne varavaatteet.

Vierailija
13/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis jos ei ole pottaharjoittelijoista kyse, niin mä tulkitsisin tuon niin, että laittaa mukaan vähän valinnan varaa, vaikka fleecetakkia, collegetakkia, vuodenajan mukaan. Ei kai nyt eskarilaiselle tarvitse kahta ulkoilupukua jos kuriksetkin jo on :O

t:se joka hankki varahaalarin pottareenaajalleen

Vierailija
14/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne meiltä kyllä on päivähoidossa. Ehkä tulkitsin vähän liian kirjaimellisesti, että kaikkea pitäisi olla tuplasti.

ap

Vierailija
15/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset toppapuvut ja hatut on huomattu. Samoin monilla pojilla on jo pitkiä kalsareita.

On myös näitä toisia ääripäitä, joiden lapsilla on pitkähihaiset t-paidat päällä ja mukana ohut takki ja varavaatteista ei tietoakaan, ja ulkona on kymmenen astetta lämmintä, tuulee ja tihuttaa vettä.

- Se aiempi hoitotäti

Meillä on välikausiasut käytössä ja collegetakit siltä varalta jos tulee tosi kuuma.

En mä ole TOPPAvaatteita edes kaivanut vielä esille.

ap

minä hoitotätinä ainakin toivon, että myös ulkovaatteissa on valinnan varaa. Nyt eletään sitä kurjaa aikaa, kun aamulla on viitisen astetta lämmintä, joten lapset tulevat toppavarusteissa päiväkotiin. Iltapäivällä auringossa on niin lämmin, että itse pärjään college-paidalla ulkona. Mutta mites lapsi, jolla on toppapuku päällä? Hän tukehtuu! Niinpä toivon, että olisi olemassa niitä kevyempiä pipoja, hanskoja ja pukuja niiden toppavarusteiden lisäksi. Paras olisi, kun on ohut välikausihaalari, jonne alle voi tarvittaessa laittaa välipuvun (fleece tai villa). Kiitos :)

Vierailija
16/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni virallinenkin ohjeistus on, että toppavaatteita tarvitaan sitten kun pakkasta. Eikö lapset hikoile pää punaisina niissä nyt?

Miten lapset, jotka käyttävät näillä keleillä toppa-asuja tarkenevat sitten talvi oikeasti on tullut?

Ensimmäiset toppapuvut ja hatut on huomattu. Samoin monilla pojilla on jo pitkiä kalsareita. On myös näitä toisia ääripäitä, joiden lapsilla on pitkähihaiset t-paidat päällä ja mukana ohut takki ja varavaatteista ei tietoakaan, ja ulkona on kymmenen astetta lämmintä, tuulee ja tihuttaa vettä. - Se aiempi hoitotäti

Meillä on välikausiasut käytössä ja collegetakit siltä varalta jos tulee tosi kuuma. En mä ole TOPPAvaatteita edes kaivanut vielä esille. ap

Vierailija
17/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppavaatteet jo? :O Huh huh! Meillä vasta suunnitellaan niiden hankintaa, mietitään mikä olisi hyvä :D

Vierailija
18/18 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu, olen hankkinut päiväkotiin varahaalarin.

Muuten on pärjätty yhdellä ulkovaatesetillä. Toki nytkin on kuopuksella aamulla välikausihaalari sisävaatteiden päällä aamulla, mutta iltapäiväksi on ollut mukana esim ulkohousut ja fleecetakki.

Ymmärtäisin siis, että kelin mukaan vaatteita mukaan.