toivoa ruoka/herkkuhimojen kanssa painiskeleville
Vuosia olen yrittänyt tiputtaa painoa vähentämällä annoskokoja (olen syönyt ns. suomalaista peruskotiruokaa). Jatkuva näläntunne ja erilaiset himot ovat vaivanneet, ruislimppua on kadonnut puolet yhdeltä istumalta, keksit ym. vierasvarat ei ole säästyneet kaapeissa hyvistä päätöksistä huolimatta. Ruoka on ollut koko ajan mielessä. Kilonkin painonpudotus on ollut kovan hien ja tuskan takana, kirjaimellisesti.
Muutama viikko sitten päätin kokeilla jotain uutta (käsiini osui artikkeli hiilihydraattikoukusta). Korvasin leivän ja herkut proteiinilla. Joka aterialla syön nyt proteiinia entisen hiilihydraattitankkauksen (ruisleipä!) sijaan, ja jatkuva näläntunne on kaikonnut! Makeanhimo hävisi sen siliän tien, vaikka olen kyllä herkkuja maltillisesti nauttinut. Vaan enää ei tee mieli syödä keksipakettia kerralla, yksi riittää.
Paino on pudonnut kilon viikkovauhtia, vaikka liikunnan määrää en ole lisännyt. Eläinrasvoja vältän, kuten ennenkin, kohtuullisesti nautin öljyjä, esim. salaatinkastikkeissa.
Parasta on, että olen pirteämpi! Iltapäivisin ei tule enää väsymysnotkahdusta, johon pitäisi saada kahvi herkun kera.
Suosittelen kokeilemaan!