Mitä ajattelet, jos näet noin 10-13-vuotiaan yksinään einesaltaalla ostamassa jotain?
Kommentit (13)
lähinnä olisin iloinen, että ostaa jotain ruokaa, kun karkkia ja sipsiä mitä näkee monen lapsen ostavan rahoillaan.
koska en sillä osastolla itse käy. Nih!
En näe koska en sillä osastolla itse käy.
Waauuu... sä tosiaan välttelet eineksia ihan tosissaan!
Meidän flikka noin 5-vee sai käydä kaupassa ostoslistan kanssa.
No kysymyksessä oli pieni kyläkauppa aivan naapurissa jossa kauppiaana oli eläköitynyt mummo.
Nyt se flikka on kansainvälisissä tehtävissä ja mummo haudassa.
En näe koska en sillä osastolla itse käy.
Waauuu... sä tosiaan välttelet eineksia ihan tosissaan!
oli vaan pakko vastata tähän näin, suorastaan vaati tuollaista vastausta tää ketju. Oikeesti mä en huomaisi sitä lasta siinä koska ei ole tapanani kiinnittää huomiota muiden ostoksiin, ihan tarpeeksi tekemistä siinä että muistan itse ostaa kaikki mitä tarviin. Ostan kyllä eineksiäkin joskus, mutta en huomaisi jos joku muu niitä ostaisi. En edes, vaikka olen kaupan kassa, enkä tosiaan huomaa mitä ihmiset ostaa. Paitsi tietysti jos alaikäiset ostaa kaljaa tai tupakkaa. Muuten olen täysin sokea toisten ostoksille.
tai miehestä paskapaperia ostamassa... eli en yhtään mitään. mulla ei oo tarvetta kytätä ihmisiä kaupassa.
Mitä tuosta nyt pitäisi ajatella? Käy äidin puolesta kaupassa?
Moni koululainen saa vähän rahaa käyttöön sitä varten, että voi ostaa itse kaupasta jotain jos kotoa ei juuri sillä hetkellä löydy... välipalaa.... usein se tosin menee karkin ostamiseksi.
Meillä ei tuota tapaa ole, koska meillä on kaapeissa AINA ruokaa lapsille. Kaikilla ei ole.
onko ostoksilla edes yksin - äiti/isä voi olla siellä toisella osastolla ja pannut lapsen hakemaan jotain puuttuvaa omatoimisesti.
TAI sitten on ostamassa äidin listan kanssa illaksi ruokaa.
TAI hakemassa välipalaa itselleen tai koiralle..
Mikä vimma ihmisillä - äideillä vieläpä - on ajatella kanssaihmisistään aina pahinta mahdollista vaihtoehtoa...?
Mikä vimma ihmisillä - äideillä vieläpä - on ajatella kanssaihmisistään aina pahinta mahdollista vaihtoehtoa...?
yleensä se pahin vaihtoehto on totuus. Tai sitten totuus on niin kammottava, ettei sitä osaa edes kuvitella.
yleensä se pahin vaihtoehto on totuus. Tai sitten totuus on niin kammottava, ettei sitä osaa edes kuvitella.
Taidat olla aika nuori, kun ajattelet noin mustavalkoisesti. Oikeasti ihmiset pyrkivät kyllä hyvään elämään! Se on palkitsevaa ja ihmiset haluavat tuntea tekevänsä moraalisesti oikein. Lisäksi muut suhtautuvat hyvin toimivaan ihmiseen positiivisesti.
Eli ns. huono elämä on hyvin lyhytnäköistä. Itsekkyys tuottaa palkintoja vain aika lyhyen aikaa.
Se, että uskot ihmisistä pahaa, kertoo omista traumoistasi lähinnä. Kenties myös siitä, että haluat ennakkoluuloisesti ajatella, että sinä yksin toimit oikein, muut huijaavat. Pönkittäähän se hiukan itsetuntoa, mutta ajattele, minkä määrän energiaa heität hukkaan epäilemällä pahinta ja varautumalla muiden huijausten varalta!
keskityn ainoastaan omiin ostoksiin.
koiralle ruokaa.