Käyttäisitkö lapsiparkkia Helsingin keskustassa?
Voisitko ajatella, että veisit lapsesi 0-3 tunnin ajaksi lapsiparkkiin esim. ihan keskustan tuntumassa päästäksesi itse hoitelemaan asioita/shoppailemaan/kampaajalle tai mitä hyvänsä?
Olen miettimässä liikeideaa ja tämä mielestäni puuttuu ja olisi kaiketi myös tarpeen. Vai mitä mieltä olet?
Mitä olisit valmis maksamaan hoidosta/ tunti?
Varaisitko mieluummin paikan etukäteen varmistaaksesi sen vai olisiko 'instant'- sisään, jos mahtuu- tyyli parempi?
kiitos mielipiteestäsi!
t. th-lto
Kommentit (12)
ja siistit tilat. Tähän asti minua on häirinnyt paikkojen likaisuus. Jokaisen lapsen pitäisi mielestäni pestä kädet ennen hoitoon astumista. Henkilökunnan tulisi ilmoittaa selkeästi, että vain terveenoloisia lapsia otetaan hoitoon. Jos lapsen nenä vuotaa sen verran, että vaatii niistämistä > jääköön kotiin. Jos lapsi yskii vähänkin pahemmalla äänellä > jääköön kotiin.
Olisin valmis maksamaan enintään 10 euroa/tunti ja kahdesta sisaruksesta yht 15 euroa/tunti. Tästä kun ei saisi kotitalousvähennystäkään. Vai saisiko?
Hoitoajan olisi hyvä olla joissakin tapauksissa sopien jopa 4 tuntia (esim vaativat lääkärikäynnit, joita minulla riittää). Täytyisi voida varata etukäteen. Omat eväätkin olisivat ihan hyvä eli ei tarvitsisi sisältyä hoitoon.
Voin kertoo, että ei ole helppoa. Voittoa on aika vaikea tehdä lasten hoitoalalla. Ja sitä sä kai tavoittelisit tottakai? Niin ku joku sano, on valmis maksamaan samanverran (jopa vähemmän) kuin auton parkkeeramisesta!!!
Kerran täällä kysyinkin, että onko Hgin keskustassa jotain tällaista hoitopaikkaa ja miksi ei esim. Stokkalla ole. Voi hemmetti, että sain aloituksestani lokaa niskaani.
Liikeideasi on loistava! Tuntimaksusta en osaa sanoa... Stokka ottanee tällä hetkellä lapsiparkissa 3 euroa/tunti...? Varaisin paikan etukäteen, mutta joskus toisin myös ilman varausta.
Hoidettavaksi tulisi monenikäisiä lapsia, vauvasta koululaisiin. Heille pitäisi olla luotettavat hoitajat aina ja iänmukaista toimintaa, turvallisesti. Jotta saisi jotain hyötyä toiminnasta, pitäisi lapsia olla aika paljon ja siksi tilojen myös suuret ja jaettavat, jotta eri-ikäiset lapset saadaan eri tiloihin. Henkkilökuntaa pitäisi olla joka tilassa riittävästi, varmaan kuten paljon kuin päivähoidon piirissä. Tilavuokra tulisi aika suureksi, samoin henkilöstökulut.
Miten ruokailu järjestettäisiin? Entä allergiat? Vastuukysymykset? Henkilöstön määrä suhteessa lasten määrään? Lähetettäisiinkö väkeä kotiin jos lapsia ei tulisikaan jonain päivänä tarpeeksi, ja sitten jos tulisikin yllättävä suma soiteltaisiin takaisin? Miten henkilöstön työsopimukset tehtäisiin? Mikä koulutusvaatimus olisi? Lasten tuntihoitomaksu olisi varmaan korkea, väkisinkin, jotta toiminta tulisi edes jotenkin kannattavaksi. Smaoin aloituskulut, kun kaikki tilat pitäisi tehdä turvalliseksi ja hoplopin tyyppiset välineistöt hankkia. Hoplopeista osa meni juuri nurin, huomasitko?
Periaatteessa hyvä ajatus, mutta käytännössä arvatakseni vaikea toteuttaa. Saattaisin tuoda lapset sinne, mutta tuskin usein ja ehkä lähinnä sesonkeina kuten jouluna.
lapsiani jonnekin parkkiin. Saisi olla tosi tarkat systeemit siellä, ettei lapset pääse karkuun tai ettei niitä kukaan sekopää sieltä nappaa :-(
Muakin vähän epäilyttää liikeidean kannattavuus, mutta toisaalta ap tuntuu asiaa miettineen ja kehittävän monipuolista palvleua.
Kampissahan oli sellainen mutta se lopetettiin samoin Tennispalatsissa johon pystyi leffan ajaksi tuomaan lapsen hoitoon. Meillä varsinkaan, kun ei ole hoitajia lähellä niin olisi ihanaa päästä yhdessä miehen kanssa sillointällöin esim. elokuviin.
Tyttö tykkäsi kovasti tuosta Kampin hoitopaikasta koska hänestä oli hauskempaa leikkiä siellä, kun kierrellä kauppoja. Stockalla on oltu mutta sinne ei enää 7-vee saa tulla mutta olisi kiva jos isosiskokin saisi tulla pienemmän(3v.)kanssa sinne hoitoon.
Ja mistä siitä saa tietoa? Siis aukioloajat, hinnat jne???
parkkia Krunassa ja periaatteessa voisin sitten, kun en enää olisi yliopistolla, niin käyttää tuollaistakin.
Pitää toki muistaa, että Stokkalla on ihan ilmainen parkki (tai ainakin ollut).
Tosin hinnan pitäisi kai olla aika korkea peittääkseen kustannukset. Itse olisin valmis maksamaan ehkä max 8 euroa tunnilta.
puistotätejä, joille sai jättää lapsen joksikin aikaa hoitoon.
En jättänyt enkä jättäisi edellekään (ei kyllä enää ole niin pieniäkään).
tosiaan, onpa outoa, ettei helsingin keskustassa sellaista ole.
minä voisin ihan hyvin viedä lapseni tuollaiseen, kunhan kokisin sen luotettavaksi ja turvalliseksi paikaksi.
maksaisin tunnista max. 10 euroa. ehkä joku 8 euroa olisi hyvä. tosin auton parkkimaksutkin ovat joissan paikoissa kalliimpia...
itse olisin sisään, jos mahtuu-tyyppi.
vähän 'Hoplop' tyylinen, mutta voisi olla järjestettyä toimintaa esim. maanantaina muskaria, tiistaina askartelua jne. aina esim kolme kertaa päivässä. Sisätilat siis, joten ei säävarausta. ja Ammattilaiset hoitamassa.
ap
kun ei hoitoapua ole juuri ollenkaan. Turvallisuus tosiaan olisi tärkeintä sekä kohtuullinen maksu. Itäkeskuksen lapsiparkkia olen joskus käyttänytkin, samoin Ikean.
Olisin myös "sisään-jos-on-tilaa-tyyppi", mutta toisaalta olisi hyvä, jos myös puhelimitse saisi varmistettua/varattua paikan, jos olisikin tärkeää menoa tms.