Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle olette lukeneet Harry Pottereita?

Vierailija
07.09.2010 |

Tarua sormusten herrasta? Mustesydäntä tms?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan luokan alkua edeltävänä kesänä. Taru sormusten herrasta meni vasta teini-ikäisenä.

Vierailija
2/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollaan päästy jo Liekehtivään pikariin. Totta kai he osaavat lukea itsekin ja lukevatkin, mutta kun spiikkaan ammatikseni ja tykkään lukea, niin olen pitänyt sen iltasadun yhä ohjelmistossa. Lapset tykkäävät siitä kovasti, piirtelevät samalla.

Kun saan Potterit joskus ensi vuonna luetuksi (luetaan 10-20 sivua illassa, joten meneehän siihen aikaa), aiotaan siirtyä Narnia-sarjaan ja sen päälle Tolkienin tuotantoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka rakastui kirjaan ihan täysillä :) Viisasten kivi siis luettiin.. Nyt pitäisi käydä kirjastosta lisää, sen jälkeen Narniaa (joka oli oma lempparini 5v alkaen)

Vierailija
4/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella alkoi lukea samantyyppisiä kirjoja englanniksi. On ehkä asteen verran lukutoukka... :D

Vierailija
5/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan luettu 7-vuotiaalle tytölle. Nyt aloitettiin lukemaan Soturikissat-sarjaa(3 kirjaa) josta on jo toinen kirja menossa. Saa nähdä mitä ruetaan lukemaan tuon jälkeen. Vois Tokienin kirjoista alkaa lukemaan Hobittia, Maamiestä ja lohikäärmettä(tämä on nähty näytelmänä jo nelisen vuotta sitten ja tyttö tykkäsi siitä jo silloin kovasti) ne on ainakin tuon ikäiselle sopivaa.

Vierailija
6/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luki kaikki potterit itse.

Vierailija
7/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva joskus tosiaan lukea jotain mikä itseäkin vähän kiinnostaa eikä samoja uudestaan ja uudestaan.

Narnian tarinat olin tosiaan unohtanut kokonaan. Kiitti vinkistä. =)

T:Ap

Vierailija
8/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin meitin samaa joskus 1-2v sitten ja paria poikkeusta lukuunottamatta kommentoijat olivat sitä mieltä että ei Pottereita ainakaan alle kouluikäiselle ja niitä vikoja 3-4 kirjaa ei vielä edes 2-luokkalaiselle.

Esikoinen nyt 3-luokalla ja lukenut 3kk sisällä 3 ensimmäistä Potteria (sekä 650 sivuisen Star Wars-trilogian), olemme miettineet että saa lukea nyt 3-luokan aikana vielä sen Potterin nro4 ja sitten 4-luokalla loput.

Vierailija
9/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä 7v ja 5v eivät ole liian pieniä kuuntelemaan Pottereita? Olisi kiva joskus tosiaan lukea jotain mikä itseäkin vähän kiinnostaa eikä samoja uudestaan ja uudestaan.

Narnian tarinat olin tosiaan unohtanut kokonaan. Kiitti vinkistä. =)

Aiemmissa kommenteissa oli tosi pieniä Potter-lukijoita. En usko että alle kouluikäiset keskimäärin olisivat sopivaa yleisöä...

Mulla on pikkuvanha esikoinen, joka innostui Pottereista tokalla luokalla, ja lapsellisempi kuopus (7 v.), jolla ei ainakaan vielä ole mitään kiinnostusta näihin kirjoihin (elokuviin kylläkin).

Vierailija
10/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän 7v katsonut sitten Potter-elokuvia?

Niitä en kyllä noin pienelle näyttäisi.

On kuitenkin eri asia lukea kirjaa kun lapsi saa muuttaa tapahtumat oman mielikuvituksen mukaiseksi.

Vierailija
11/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustesydämet (kaikki) luettiin, kun lapset olivat n. 7 v ja vanhempia.

Taru sormusten herrasta luin 9-vuotiaalle, mutta siivottuna versiona. En jaksanut lukeakaan sanasta sanaan.

Mutta Harry Pottereita kieltäydyn lukemasta. Ja sarjakuvia en lue ääneen. Koska jotain sen lapsen pitää itsekin oppia lukemaan ja noi on niitä the juttuja. Koska Potterit ovat kirjoittu niin, että heikko lukijakin jaksaa niitä lukea. Lapset ovat itse lähteneet niitä lukemaan 9-vuotiaana.

Vierailija
12/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narnioita suosittelen minäkin. Ne meillä luettiin 5-vuotiaana. Ja toisen kerran 7-vuotiaana.

Vierailija
13/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustesydämet (kaikki) luettiin, kun lapset olivat n. 7 v ja vanhempia.

Taru sormusten herrasta luin 9-vuotiaalle, mutta siivottuna versiona. En jaksanut lukeakaan sanasta sanaan.

Mutta Harry Pottereita kieltäydyn lukemasta. Ja sarjakuvia en lue ääneen. Koska jotain sen lapsen pitää itsekin oppia lukemaan ja noi on niitä the juttuja. Koska Potterit ovat kirjoittu niin, että heikko lukijakin jaksaa niitä lukea. Lapset ovat itse lähteneet niitä lukemaan 9-vuotiaana.

minä taas jotenkin ajattelin, että lapsi voi lukea noi potterit itse sitten uudestaan :) Nytkin on luettu samoja kirjoja useampaan kertaan ääneen, ja itse luen vielä aikusenakin hyviä kirjoja ajoittain uudestaan - tiedän kyllä, että toisille se on sillee että yks kerta per kirja :)

Terkuin se, jonka 6v ihastui potteriin

Vierailija
14/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän 7v katsonut sitten Potter-elokuvia?

Niitä en kyllä noin pienelle näyttäisi.

On kuitenkin eri asia lukea kirjaa kun lapsi saa muuttaa tapahtumat oman mielikuvituksen mukaiseksi.

On, ekaa ja toisesta osan. Asumme toisessa maassa, ja täällä ne kaksi ekaa on eri ikärajalla (6). Ei ole näyttänyt kärsineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme