Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan silmien väristä: nyt ja tulevaisuudessa?

Vierailija
07.09.2010 |

Sitähän sanotaan että lähes kaikilla suomalaisvauvoilla olis siniset tai harmaat silmät ja että lopullinen silmien väri määräytyy vasta noin parivuotiaana.

Kuitenkin tuolla meidän puolivuotiaalla on nyt jo selvästi ruskeat silmät ja oletan, ettei ne siitä enää väriään muuta. Mites teillä muilla on menny, onko selkeästi jonkun tietyn väriset silmät vielä muuttaneet väriään myöhemmin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja lapsellani oli pienenä siniset silmät mutta nyt vihreät.Mutta ruskeasilmäiset on olleet kyllä jo vauvoina ruskeasilmäisiä

Vierailija
2/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut ihan pikkuvauvasta asti selvästi ruskeat silmät ja tummanruskeathan ne ovat edelleen.

Molempien lasteni silmät taas ovat olleet syntymästä noin puolivuotiaaksi syvän siniset, nykyisin 4-vuotialla taivaansiniset ja 7-vuotiaalla vihertävän siniset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ruskeasilmäinen, mutta vauvana hänellä oli siniharmaat silmät.

Vierailija
4/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla ollut vauvana ihan tumman siniset simmut jotka sitten 6-12kk aikana muuttui ihan tumman ruskeiksi.

Vierailija
5/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt reilun 2kk:n ikäisellä on siniharmaat silmät. Mulla on siniset ja miehellä ruskeat. Mulla ne on ollut jo syntyessä tämän väriset, kutenmyös miehellä.

Esikoisella oli siniset silmät ja nyt nelivuotiaana ne on kirkkaan siniset. Eli oikeastaan mielenkiinnolla odottelen, minkä väriset silmät kuopuksella tulee oleen.

Vierailija
6/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on dominoiva piirre, eli jos toisella vanhemmalla on ruskeat ja toisella esim. siniset, suuremmalla todennäköisyydellä lapselle tulee ruskeat silmät. Toki sinisetkin silmät ovat mahdolliset, mutta epätodennäköisemmät.

Muistaakseni näitä silmien värin periytymisasioita käytiin yläasteen bilsan tunnilla aikanaan läpi. En vaan muista enää, miten ne todennäköisyysprosentit meni. Löytyisköhän googlettamalla?

Vierailija
7/7 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun tyttärelläni oli harmaat silmät, joista nyt parivuotiaana on tulleet vihreät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi