Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitteleva liinailija ja Vauvan kantoliina

30.05.2008 |

Te keillä on käytössä Vauvan tilaajalahjana saatu kantoliina, millaiseksi olette kokeneet sen käytössä? Minä sain sen vasta postissa ja muutamia sidontoja olen sillä kokeillut. En ole aiemmin kantoliinaan koskenutkaan, mutta nyt kolmannelle lapselle ajattelin opetella sitä käyttämään.

Olen pienikokoinen, 34, ja tämä kyseinen (onkohan se nyt jotain 4,7 m pitkä) kantoliina tuntuu aivan mahdottoman pitkältä esimerkiksi kehtosidonnassa. Vaikka taitan liinan kaksinkerron pitkittäissuunnassa, niin silti selkään jää solmun jälkeen liinaa vaikka kuinka pitkälti. Miten nämä liinan päät voisi sitoa, etteivät ne jää roikkumaan? Vai pitääkö minun hankkia lyhempi liina? Apua kaivataan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimi kyllä minusta ihan ok. en ole itse niitä pienimpiä ja poikakin oli isohko n.4kk kun enemmän tuli käytettyä. meni meillä hyvin solmusta tuli kyllä aika iso, mutta jos itselläsi tai jollain tutulla oilisi vaikka saumuri niin niitä päitä voisi lyhentää tai viistota pidemmältäkin matkalta. itse en kuitenkaan kokenut sitä niin hankalana, että olisin sille jotain yrittänyt tehdä :)

minä opettelin sen kietaisuX2:sen ja käytin vain sitä (siinä voi tosiaan kantaa myös kehtoasennossa, mutta meillä ei poika viihtynyt niin kuin ekat pari-kolme kk, jolloin käytössä oli resori/trikoolenkit...) kun sen osasin sitten hyvin solmia juuri meille sopivasti. trikoista olen minäkin harkinnut seuraavalle kun siinä ei tartte mitottaa sopivaa koloa lapselle. muuten toi kudottu oli kyllä tukeva ja hyvä liina. meillä oli käytössä myös pari muuta kudottua liinaa eikä ne ollu sen kummempia nekään :)

lyhyen kehtosidontaliinan tein lakanasta. pitkittäin poikki ja keskeltä päät yhteen. solmintapäät viistosin pitkältä matkalta. en sitten tiedä miten olis toiminu kun tosiaan toi poika ei sitten enää ollut kehtoilija kun liinan sain valmiiksi :)

hyviä liinailuja teille! meillä on tykätty!

Tiina ja Aapo :)

Vierailija
2/2 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Vauvan kantoliina oli tosi huono ja itse hankinkin sitten n. 1,5kk iässä kunnollisen trikooliinan josta sekä vauvani että minä pidimme. Sen jälkeen alkoi kantaminen sujua eikä lapsi huutanut kuin syötävä joka kerta kun pistin liinaan. Trikooliinassa solmustakin tuli puolet pienempi kuin tuolla liinalla.

Itse puolestani olen tosi isokokoinen ja tuo liina oli minulle liian lyhyt esim. kietaisuristi-kakkoseen ja kuitenkin trikoisesta riitti s/m-kokoinen vallan hyvin. Kietaisuristi2:n sijaan käytin tavallista ristisidontaa joka soveltuu nimenomaan kudotuille liinoille. Sen ohjeet löytyvät kantoliinakanavalta ja muistaakseni ne oli myös siinä liinan mukana tulleessa ohjeessa. Kehtosidonnassa minullakin jäi tolkuttomasti ylimääräistä ja ne sitten kiedoin itsei ja vauvan ympärille poikittaissuunnassa miten kuten pois tieltä. Kietaisuristi2 sidonnalla muuten voit myös kantaa kehtoasennossa joten kannattaa kokeilla. Sinulla varmasti pituus riittää ko. sidontaan. Vauva siis tulee sinne henkseleiden ja smokkivyön sisään sinua vasten kehtoasentoon.

Isompana käytin tuota liinaa joskus lonkalla kantamiseen mutta silti minua häiritsi se suunnattoman suuri solmu joka tuosta tuli.

Eli hanki kunnon trikooliina niin säästyt itkulta ja hampaiden kiristykselta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla