Minkä näistä valitsisit matkakohteeksi? Ja perustelut
vaihtoehdot ovat: Pariisi, Barcelona tai Lontoo. Ajankohta olisi tammikuu ja kyseessä viikonloppureissu to-su tai pe-ma.
Kommentit (14)
Itse tykkään kovasti Lontoosta, mutta ehkä tuohon vuodenaikaan ei kaikkein paras vaihtoehto. Todennäköisesti olisi vain loskaista, sateista ja harmaata eli ei niin kovin mukava vierailla. Vaikka Lontossa kyllä paljon nähtävää sisätiloissakin.
Valitsisin varmaan Barcelonan. Mahtava shoppailukaupunki mielestäni, jos sellaisesta on kiinnostunut. Siellä on myös paljon nähtävää mm. Antoni Gaudin mahtavat rakennukset. Itse myös tykkään espanjalaisesta ruuasta todella paljon. Sääkin siellä voisi olla suotuisampi kuin Lontoossa, toki ei jos samanlainen talvi kuin viimevuonna. :D
Pariisista en itse nauti ollenkaan. Toki hienoa nähdä eifeltorni yms. mutta jotenkin kaupinkina mielestäni luotaantyöntävämpi kuin Lontoo tai Barcelona.
Tarkoitatko kun et ehkä osaa ranskaa vai pelottaako sua joku muu?
Itse tykkään kovasti Lontoosta, mutta ehkä tuohon vuodenaikaan ei kaikkein paras vaihtoehto. Todennäköisesti olisi vain loskaista, sateista ja harmaata eli ei niin kovin mukava vierailla. Vaikka Lontossa kyllä paljon nähtävää sisätiloissakin.
Valitsisin varmaan Barcelonan. Mahtava shoppailukaupunki mielestäni, jos sellaisesta on kiinnostunut. Siellä on myös paljon nähtävää mm. Antoni Gaudin mahtavat rakennukset. Itse myös tykkään espanjalaisesta ruuasta todella paljon. Sääkin siellä voisi olla suotuisampi kuin Lontoossa, toki ei jos samanlainen talvi kuin viimevuonna. :D
Pariisista en itse nauti ollenkaan. Toki hienoa nähdä eifeltorni yms. mutta jotenkin kaupinkina mielestäni luotaantyöntävämpi kuin Lontoo tai Barcelona.
Lontoon miellän aika ankeaksi (ja etenkin säiltään, miinusta myös rahanvaihto).
Ranskan koen jotenkin ylimielisenä paikkana. Enkä kyllä kestä kuunnella sitä kieltäkään.
Sehän riippuu siitä mitä te haluatte!
Pariisi on aina mielenkiintoinen, ja romanttinen. Tammikuussa ei ehkä niin paljon turisteja, joten voisi olla hyvä ajankohta matkustaa sinne. Museoita, näyttelyjä, kahviloita, rajattomasti shoppailuvaihtoehtoja...
Lontoossa tapahtuu ja se on täynnä elämää aina. Musikaaleja, pubeja, puistoja, tavarataloja, ihmisten virtaa.
Barcelona on etelämmässä, myönnän etten tunne millainen se on talvella. Voipi olla kylmää sielläkin. Mutta siellä riittää sitten arkkitehtuuria, espanjalaista ruokakulttuuria, eivätkä shoppailumahdollisuudet sielläkään huonot ole.
Ja Disney store muuten löytyy kaikista, ainakin jokaisessa on sellainen ollut (Barcelonassa tosin olin noin 10 vuotta sitten eli siitä en ole 100& varma)...
Minä lähtisin tuonne Barcelonaan, mutta vain siksi että siellä en ole ollut pitkään aikaan! Kaikki 3 kaupunkia ovat todella mahtavia!!
Tarkoitatko kun et ehkä osaa ranskaa vai pelottaako sua joku muu?
Miksi mua pelottaisi jokin Pariisissa. Ihmiset vaan tykkää erilaisista kaupungeista ja tunnelmista ja kokee asiat eritavalla. Koin pariisilaiset itsessään kovin kiireisinä ja aika nuivina turisteja kohtaan, siinä varmaan syy. Itse en nauttinut Pariisin matkastani tosiaankaan niin paljon kun Barcelonassa tai Lontoossa käymisestä... tykkään myös esim. Milanosta ja Nizzasta.
Varamsti moni muu nauttii Pariisin matkastaankin paljon, mutta tässä olikin nyt kyse minun mielipiteestäni.
Niin ja kieli ei tässä asiassa ollut ongelma. Itse puhun auttavasti ranskaa, mutta matkakumppanini puhui todella hyvää eli hän sai kyllä hoidettua tilanteet joissa ei olisi englannilla selvinnyt.
tuohon aikaan vuodesta, ei sää ole missään näistä kohteista hyvä. Pariisihan on keväällä vallan kaunis ja romanttinen, Barcelonaan lähtisin ehkä elo-syyskuussa...
Kaikissa kohteissa siis tammikuussa 'ei niin hyvä sää', joten Lontooseen ja shoppailua se kai sitten pääasiassa olisi. Mahdollisuudet ovat rajattomat. Sitäpaitsi Lontoo ei enää nykyään ole niin kallis (tän hetken punnan kurssia en tiedä, mutta aika alhaalla se on jonkun aikaa ollut.
Tietty jos ei ole tärkeimpiä nähtävyyksiä nähnyt, niin Lontoossa se on kyl ihan yks lysti mihin vuodenaikaan on liikkeellä. Niin ja joku musikaali pitää ehdottomasti nähdä... Lähtisin Lontooseen ihan milloin vaan!
taidan olla masokisti, mutta minusta Englannissa on kaikkein hauskinta silloin kun säät on ihan /c:stä. Siinä kansanluonne jotenkin kirkastuu.
Kaikissa olisi varmasti mukavaa, mutta itse siis menisin noista kolmesta aina mieluiten Lontooseen.
miehen kanssa kahdestaan lähdössä. Näistä kohteista Pariisi on jo käyty, mutta pidin siitä todella paljon (ja haluaisin uudelleen). Lontoo ei ajatuksena kuullosta niin kivalta. Espanjassa ollaan käyty paljon, kieltäkin osaan. Barcelonaa ajateltiin, koska siellä varmaan olisi lämpimämpää kuin Pariisissa / Lontoossa. Mutta lentomatka taas on vähän pidempi. Ja kun on lyhyt matka, niin mieluiten mahd lyhyt lento myös.
Kiitos kommenteista, saa kommentoida edelleen.
ainakin jos lähtisin miehen kanssa kahdestaan, koska siellä en ole vielä käynyt. Kerran olisin halunnut, mutta mies ei suostunut kun oli heinäkuu ja hän sanoi että siellä on liian kuumaa. Tammikuussa ei olisi.
Lasten kanssa Pariisi ja Eurodisney on seuraavana listalla, Lontoossa ja Windsorin Legolandissa käytiin viimeksi. Lontoossa olen kyllä viihtynyt aina, katsottavaa riittää eikä ole kielivaikeuksia.
En Lontooseen ikinä,vaikka puhun enkkua tosi hyvin.Ei vaan kiinnosta.Ehkä myös kalleus osasyynä.
Barcelona on duht edullinen ja Pariisi taas romanttinen(näin olen kuullut).