Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti käyttäytyvä 3- luokkalainen. Kertokaa omistanne!

Vierailija
05.09.2010 |

Meidän kohta 9v tyttö järkytti mua eilen kylässä käytöksellään ja vielä enemmän hänen käytös järkytti vanhempiani. Olimme mun veljen lapsen synttäreillä ja siellä oli siis veli perheineen, sisko perheineen ja mun isä ja äiti. Erinäisistä syistä johtuen tyttäreni ei ole juurikaan viettänyt aikaansa tuossa seurassa (vauva- aikana oli isoja erimielisyyksiä vanhempien kanssa ja kun tyttö kasvoi isommaksi ei hän enää halunnut tavata melkein tuntemattomia ihmisiä joten tapaamiset on jääneet pariin kertaan vuodessa tytön osalta).

Käytiin tytön kanssa kaupoissa ennen kylään menoa ja ostin hälle hänen pyytämänsä housut, nominationpalan (etukäteis synttärilahja) ja dvd:n. Tämä ei riittänyt vaan olisi pitänyt saada vielä muutakin ja kun ei saanut niin automatkan haukkui mua tyhmäksi ja asiasta sitten "riideltiin." Tytöllä oli myös nälkä koska kotona tarjottu eväs ei kelvannut. Olimme myös menossa ratsastamaan kyläilyn jälkeen ja tytöllä oli sinne jo kova hinku.

Kyläpaikassa tyttö vastaili mummonsa esittämiin kysymyksiin ja näin mutta keskittyi haukkumaan mua tyhmäksi ääliöksi joka "ei ostanut mulle mitään" ja "ei muutenkaan tykkää musta." Keskittyi vain jankuttamaan mulle eikä tehnyt mitään muuta. Jossain vaiheessa potki mua pöydän alla. Muutenkin tytöllä on tapana vähätellä itseään ja väittää, että hänestä ei tykätä. Opettajakin jo laittoi viestiä, että tytön täytyisi yrittää parhaansa ja olla sitten tyytyväinen sen sijaan, että haukkuu itseään eikä edes viitsi yrittää. Mikäköhän tätä lasta vaivaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollaisesta käytöksestä olisi kiva juttu (ratsastus) jäänyt väliin.

Olisin jo automatkalla vetänyt u-käännöksen, palannut kauppaan ja palauttanut jo ostetut jos kerran lapsen käytös on tuollaista (haukkuu heti ostosten jälkeen tyhmäksi, väittää ettei saanut mitään jne).

Minä veikkaisin ihan perus"kurin" puutetta syyksi. Lapsi ei saa kohdella vanhempaansa ihan miten sattuu.

Vierailija
2/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen prinsessan elkeet lapsella. Kurinpalautus alkuun olis hyvä juttu. Mulla on 9 v poika, ja tuosta käytöksestä olis palanut kyllä kaikki hauska pitkäksi aikaa. Tosin en osaa kuvitella, että lapseni tekisi noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän lapsi haukkuisi minua tyhmäksi, olisi aika selvä, että auton nokka kääntyisi pikaisesti takaisin kotia kohti. Kotona tehtäisiin selväksi, että ketään ei haukuta tyhmäksi, ei äitiä, ei kavereita, ei muita aikuisia.

Vierailija
4/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna esikoisemma oli 3. luokalla ja nyt sitten jälkimäinen lapsemme tänä vuonna.

Erityisesti tämän vuoden 3. luokkalinen, tyttömme on hirveässä "murrosvaiheessa". Kiukuttelee ja purkaa tunteitaan raivolla.

Viime vuonna 3. luokkalinen poika oli kyllä säyseämpi, mutta selvästi "stressantiunut" hänkin. Nyt 4. luokalla menee paljon tasapainoisemin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän