Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meilahden ala-aste, minkälainen koulu? ov

Vierailija
05.09.2010 |

Minkälainen koulu on Meilahden ala-aste? Ainakin näyttäisi olevan kovasti kaikkea erityistä, esim. ruotsin kielikylpy ja ekalta alkava A-kiina. Mutta onko ihan tavis-luokkia ja jääkö niille mitään resursseja noilta erikoisemmilta? Entä jos lapsi lukee a-kiinaa, niin voiko sitä jatkaa jossain lukiossa Helsingissä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lapset ovat siellä ihan tavallisilla luokilla ja viihtyvät hyvin. Vanhemmat ovat kouluun tyytyväisiä.

Vierailija
2/25 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vastaan, jos jollekin vielä hyötyä. A-kiinaa voi jatkaa kahdessa lukiossa: Ressussa tai Helsingin kielilukiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä koulu. Erinomainen. Hyvä rehtori, hyvä tunnelma ja yhteishenki, koulurakennusta rempataan juuri priimakuntoon. Kiinan opetus on erittäin laadukasta! T. kouluvalintaan tyytyväinen äiti

Vierailija
4/25 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Meikun ala-asteella 5B:llä ja olen erittäin tyytyväinen kouluuni.Kyllähän sitä pilkkaamista ja kiroilua on ollut mutta niitä lukuunottamatta koulumme on hyvä ja erittäin hyvä rehtori!

Jos haluatte lapsillenne hyvän koulun,meilahti kannattaa valita!

Vierailija
5/25 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Meikun ala-asteella 5B:llä ja olen erittäin tyytyväinen kouluuni.Kyllähän sitä pilkkaamista ja kiroilua on ollut mutta niitä lukuunottamatta koulumme on hyvä ja erittäin hyvä rehtori!

Jos haluatte lapsillenne hyvän koulun,meilahti kannattaa valita!

Vierailija
6/25 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisten frendien mukaan kiinan opetuksella on ollut hyvin kirjava taso, se on vaihdellut eri vuosina. Opettajan ammattitaidosta ja käytetystä oppimateriaalista ei olla aina oltu vakuuttuneita. Erään kaksikielisen perheen lapsia ei siksi laiteta kiinankieliseen opetukseen.

Vierailija
7/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkomailla asuessani olisi mahdollista pistää poika maan ainoalle suomenkieliselle luokalle, niin en kyllä kieltäytyisi epätasaiseksi väitetyn opetuksen takia. Koulutus omalla kielellä on melko pitkäaikainen sijoitus ja taso nousee kyllä aikanaan.

Suomenkielinen poikani on todella tyytyväinen A-kiinaan, vaikka oppimateriaalin kotikieli on englanti.

Vierailija
8/25 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tosi tyytyväisiä! 

Vierailija
9/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin raskaanaolevat. Mulla 6v ja 3v lapset ja on juuri alettu etsiä uutta kotia ja muutto mielellään ennenkuin tuo vanhempi menee kouluun. En tiennytkään, että Meilahdessa on mamuja, Pikku-Huopalahti onkin sit eri juttu, mutta siellähän on oma koulu. ap

Meilahden kouluun tulee oppilaita myös Huopalahden puolelta.

Vierailija
12/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-kiinaa voi lukea Meilahden ala-asteen 1.-6. luokkien jälkeen Meilahden yläasteella. Helsingin opetusvirasto ei ole vielä julkistanut tietoa siitä missä lukiossa A-kiina jatkuu. Jatkoa on kuitenkin luvassa. Todennäköisesti A-kiinaa voi jatkaa jossain Töölöön lukiossa ja mahdollisesti Ressun lukiossa.

Vierailija
13/25 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hyvä ope muuten surkee kuulemma

Vierailija
14/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä?

Vierailija
15/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö paikka on varmaan ihan ok, mutta jos poika voi olla hankalaa.

Vierailija
16/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin raskaanaolevat. Mulla 6v ja 3v lapset ja on juuri alettu etsiä uutta kotia ja muutto mielellään ennenkuin tuo vanhempi menee kouluun.

En tiennytkään, että Meilahdessa on mamuja, Pikku-Huopalahti onkin sit eri juttu, mutta siellähän on oma koulu.

ap

Vierailija
17/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tulevan ihanan aurinkoinen päivä.

Vierailija
18/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varteenotettava. Itse harkitsisin sitä vakavasti.

http://www.radio86.fi/kaikkea-kiinasta/kulttuuri-viihde/11839/meilahdes…

T. se, joka nosti sulle ketjun ;-)

Vierailija
19/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisyyteen, että on avoimen tyytymätön lapsensa kouluun, koska asiantilan muuttaminen on käytännössä hyvin hankalaa. Mutta Meikun ala-asteesta en osaa sanoa mitään.

Vierailija
20/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suunnittelet jo mihin kouluun lapsenne menee? Joo joo.No onhan se hyvä suunnitella kaikki etukäteen.Taitaa tulla jämpti liitto.