Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kohtuullinen määrä lasten yökyläilyjä?

Vierailija
05.09.2010 |

Meillä on tilanne se, että tyttöni ja hänen paras kaverinsa tahtoisivat viettää kaiken aikansa yhdessä, myös yöt. Minä ja mies teemme molemmat vuorotyötä, mutta viikonloput meillä on vapaata ja todellakin tahtoisimme suurimman osan viikonlopuista rauhoittaa omalle perheelle, etenkin siis illat, yöt, aikaiset aamut.

10v tyttöni ja tämän kaveri ovat "ikuisesti katkeria" kun meille ei pääse joka viikonloppu yökylään eikä myöskään meidän tyttö saa joka viikonloppu yökyläillä. Parkuvat välillä suoraa huutoa, molemmat solvaa minua (mihin tietenkin puutun, tytöt lopettaa mutta sitten tulee tää ääneen "itkeminen" tilalle).

Tuon kaverin perheelle sopisi että tytöt olisivat toistensa luona ihan aina ja ihmettelevät meidän käytäntöjä mikä lisää tyttöjen uhmaa minua ja miestäni kohtaan. Kuitenkin minä olen meidän perheessä se joka teen lopullisen päätöksen tässä asiassa ja niin saan tyttöjen vihat päälleni.

Olen antanut yökyläillä 1-3 kertaa kuukaudessa. Tämä tytöille liian vähän, tahtoisivat olla toistensa luona yökylässä pe-la-su putkeen ja lisäksi kaikki lomat. Kaverityttö jo ruikuttaa että koska mulla on 2 päivää syyslomaa niin tahtoo silloin meille ja koska olemme lähdössä reissuun niin meidän mukaan reissuun. Voin arvata mikä sota taas syntyy kun sanon että menemme oman perheen kesken.

Kertokaapa teidän mielipide tähän asiaan kiitos, kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häiriinny yhtään siitä, että lapsila on kavereita, koska viihtyvät silloin kekskenään ja kaikilla on kivaa. Meillä on 5 lasta ja joka ikinen ilta 2-3 kaveria kylässä useamman tunnin. Ei tunnu missää, lapset nauttivat kavereistaan ja kaverit osaavat olla meillä rennosti.

Jos tahdon olla ihan omassa rauhassa, menen makuuhuoneeseen.

Vierailija
2/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa yhteyttä mahdollisesti tämän lapsen (Vaikka Iidan) kotiin, ja keskustella lapsen vanhempien kanssa asiallisesti asiasta.

Yksi hyvä keino on myös, että keskustelet oman tyttäresi kanssa (Vaikka Olivian) siitä, että sinulle ja isälle olisi tärkeää, että voisitte viettää aikaa kolmisin. Myös Iidan ja Olivian suhde voi ''rapistua'' helposti, kun viettävät aikaa liikaa yhdessä... tämä on varmaa! Kun olet saanut Olivian sille kannalle, että on parempi, kun vietetään aikaa koulussa, koulunjälkeen ja yökyläillään vaikkapa kaksi kertaa kuukaudessa, niin Olivia voi keskustella asiasta Iidan kanssa. Ja muistathan aina sen, että Iida ja Olivia ovat kymmenen vuotta, ja aikuinen päättää AINA miten asiat menevät!

toivoo samassa tilanteessa ollut kahdeksan vuotiaan äiti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökyläilyjä. Mihinkään matkalle ei tarvitse ottaa kavereita mukaan eli kannattaa ihan reippaasti sanoa tämän tytöille heti.

aika kummallista, että toisen vanhemmat tyttöjen kuullen ihmettelevät teitä.

Nyt tiukka kuri ja selvät säännöt, jotta tuollainen pompottelu loppuu.

Itse sanoisin omalle tytölleni, että jos tuollainen vinkuminen ja itku ei lopu, loppuu yökyläilyt kokonaan vaikka jouluun saakka ja sitten aktsotaan asiaa uudestaan, jos osataan käyttäytyä.

Toisen tytön vanhempien kanssa voisi kanssa keskustella ystävälliseen henkeen ja sopia yökyläilyyn rajat.

Vierailija
4/4 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paljon tukea vastauksistanne siihen mitä olin aiemmin itsekin miettinyt: Täytyy vetää selkeät rajat nyt tähän ja pistää kiukuttelu kuriin.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan