Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä korko tällä hetkellä asuntolainaan?

Vierailija
03.09.2010 |

Vaihdan mahdollisesti lainat toiseen pankkiin, ja nyt pitäisi päättää mikä korkomuoto olisi järkevä.

Kannattaisiko esim. ottaa 3kk euribor korkokatolla?

Pankissahan ei oteta kantaa, ettei menisi metsään suosittelut..

Taloutta seuraavia paikalla, itse olen ihan pihalla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, paljonko korkotavan vaihto maksaa. Itse sidoimme 3 kk euriboriin. Kun 12 kk euribor laskee alemmaksi, vaihdame. Silti ehdimme "tienata" siinä ajassa. Tällä hetkellä ero on noin 0,5.

Vierailija
2/2 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sellainen edes mahdollista lyhyeen korkoon? Korkokatto on yleensä aika kallis ratkaisu...

Siis meillä oli ensin v, 2004-2005 12 kk euribor, ei mitään korkokattoja tai kiinteitä korkoja. Teimme mahdollisimman paljon ylimääräisiä lyhennyksiä, joissa ei siis korkoja eikä muita kuluja. Kun korot lähtivät laskuun, vaihdoimme 3 kk euriboriin. Maksuttoman muutoksen kahdesti olimme neuvotelleet lainan ehtoihin. Nyt on matalasta - TODELLA matalasta korosta nautittu jo 2 vuotta ja korkojen lähtiessä nousuun, käytämme toisen tilaisuutemme ja sidomme lainan esim. 24 kk euriboriin. Tosin en usko tähän skenaarioon. Lainapääomamme on pienentynyt niin paljon näiden tosi pienten korkojen aikana, että en enää usko lähtevämme mihinkään kiinteään ratkaisuun.

Meillä siis marginaali jotain 0,35 en muista tarkkaan. Kaksi pankkia kävi "hyvinä vuosina" oikein kilpailua ja lopulta valittiin kalliimpi, kun ei jaksattu enää rampata pankeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla