Pitkään kuumeillut :)
Hei! Ajattelin vihdoin rekisteröityä tänne kun olen niin pitkään näitä juttuja lukenut oman kuumeiluni ohessa. Olen 24-vuotias ja mies 28-vuotias. Ensimmäistä yritetään. Pillerit jätin pois toukokuussa ja sen jälkeen yhdet luomut tullut. Nyt menkkoja ei ole kuulunut koko kesänä.(viimeset tuli juhannuksen jälkeen)ja testejä olen muutaman tehny ja kaikki negoja :/ Eilen sit kävin lääkärissä ja passitti mut verikokeisiin, jotka otettiin tänä aamuna. Ensi torstaina lääkärin sit pitäis soitella tuloksista. Kun malttas nyt sit odottaa..
Kommentit (7)
Hei IinaSofia, täällä on yksi, jolla on hieman saman suuntaisia kokemuksia kuin sulla!
Elikkäs pillerit lopetin viime joulukuun alussa (siis jo 10 kk sitten!!!), jonka jälkeen on tullu kahdet kunnolliset luomumenkat ja yhdet hyvin niukat.
Helmikuussa kävin gynellä, kun menkat oli olleet tyhjennysvuodon jälkeen poissa n.2-3kk. Sain keltarauhashormoonit (Primolut) vauhdittamaan kierron käynnistymistä. Kuurin jälkeen tuli siis vuoto, mutta tästä meni taas n.2kk ennen kuin luomusti tuli seuraavat eli ensimmäiset kuukautiset pillereiden jälkeen! HUH! Olin tuolloin jo varannut taas ajan gynelle, mutta peruin sen kun menkat siis ehtivät tulla.
Mutta kuinkas sitten kävikään... taas jäi yhdet menkat käytännössä tulematta, sillä seuraava kirto oli 51pv! Ja taas olin jo varannut ajan gynelle, jonka jälleen peruin kun ajattelin, että kyllä tämä tästä vielä tasaantuu. Seuraava kierto olikin sitten suht normaali 33pv, mutta vuoto oli hyvin niukkaa eikä edes kunnollista punaista (anteeksi yksityiskohtaisuus..!!). Tuolloin päätin, että ellei seuraavat menkat ala ajallaan tai ovat muuten vain kummalliset niin varaan ajan gynelle vaikka tapahtuisi mitä.
Ja eihän ne menkat sieltä koskaan alkaneet. n. kp 40 varasin ajan gynelle, jossa kävin viime viikolla ja josta tulin itkun kanssa kotiin. Munasarjat ultrattiin ja lääkäri arveli että mulla saattaa olla PCO eli monirakkulaiset munasarjat eikä ovulaatiota tapahdu. Lääkäri sanoi, että vasta vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen saa lähetteen tarkempiin tutkimuksiin eli mulla olisi aikaa vuoden loppuun saakka vielä tulla raskaaksi. Hän kuitenkin määräsi mulle taas Primolutit, jotta saadaan kuukautiset aikaiseksi ja sitten Clomifenit, jotta saataisiin aikaan ovulaatio. Näillä siis mennään vuoden loppuun saakka ja jos ei tärppää niin sitten tutkitaan lisää.
Kyllä veti mielen matalaksi ja tuntuu kuin koko maailma olisi rysähtänyt kasaan eikä millään olisi mitään väliä... sanoin kuvaamaton tunne ja pelko siitä ettei ehkä voi saada koskaan lapsia. Tosin tuohan ei ole vielä vasta kun arvailua PCO:sta ja aika moni on siitä huolimatta raskautunut joten nyt vain malttia ja ajatuksia muualle, niin vaikeaa kun se onkaan...
Tässäpä oma kokemukseni, todella toivon, että sinulla tärppää pian ja että kaikki on kunnossa :) Plussa tuulia ja hurjasti tsemppiä teille!!
Mulla kans vähä samankaltaisia kokemuksia.. Söin e-pillereitä monta monta vuotta, kunnes kyllästyin niihin ja lopetin niiden syömisen huhtikuussa -09. Menkat jäi kokonaan noin puoleksi vuodeksi, kunnes yhtäkkiä alkoivat uudelleen. Kierto on sen jälkeen ollut aika pitkä, aina yli 30 päivää. Helmikuussa -10 aloimme yrittämään lasta, eikä vieläkään ole onnistanut..Viime kierron pituus oli 36 päivää, aloin tosissani pelätä onko jotain vialla!! Nyt olen tehnyt ovistestejä viisi päivää, negoja kaikki! Pitää varmaan alkaa neuvolaan soitella..
Mulla kans vähä samankaltaisia kokemuksia.. Söin e-pillereitä monta monta vuotta, kunnes kyllästyin niihin ja lopetin niiden syömisen huhtikuussa -09. Menkat jäi kokonaan noin puoleksi vuodeksi, kunnes yhtäkkiä alkoivat uudelleen. Kierto on sen jälkeen ollut aika pitkä, aina yli 30 päivää. Helmikuussa -10 aloimme yrittämään lasta, eikä vieläkään ole onnistanut..Viime kierron pituus oli 36 päivää, aloin tosissani pelätä onko jotain vialla!! Nyt olen tehnyt ovistestejä viisi päivää, negoja kaikki! Pitää varmaan alkaa neuvolaan soitella..
no niin..verikokeiden tulokset saatu ja niissä ei ollut mitään erikoista..seuraavaksi pitää varata aika gynegolokiseen ultraan..saa nähä mitä siitä sit selviää..inhottaa vaan tää odottaminen..