Voiko vanhempainiltaan ottaa mukaan vauvan?
Kommentit (16)
vaan, parempi sekin kuin jättää menemättä
ihan minne vain minne äidin on ihan pakko mennä. Vanhempainillat kuuluvat tähän kategoriaan, samoin kuin esim. lääkäri, pankki, ruokakauppa, jne.
Ei-pakollisia paikkoja, jonne vauvan kanssa ei tarvitse mennä, ovat mm. teatterit ja konsertit.
Se on nimensä mukaisesti VANHEMPAINilta. Ei perheilta. Mitä jos kaikki ottaisivat lapset mukaan?
Vanhempainillassa aikuiset keskustelevat, ei sinne kaipaa kyllä yhtään vauvaa mukaan kitisemään tai taaperoa juoksentelemaan. Kaikki muutkin järjestävät lapsilleen hoitajan, joten aivan käsittämätöntä, että joku tulee sinne sitten vauvan kanssa.
Tunnin, pari voi olla pienikin vauva ilman äitiä kotona jonkun muun hoidossa. Itse olen yh eikä ole kyllä koskaan tullut mieleen viedä lapsia vanhempainiltoihin.
..mutta ei ole toivottavaa. Aika moni juhla/infotilaisuus on mennyt ohi kun useampi "enkeli" rääkyy siellä eikä vanhempi edes poistu sivummalle!
Eilen olin justa vanhempainillassa, minne oli otettu lapsia mukaan. Puheista ei saanut mitään selvää.
Eikö vaan toinen vanhempi voi mennä.
Tunnin, pari voi olla pienikin vauva ilman äitiä kotona jonkun muun hoidossa.
Täysin tissillä oleva parikuinen ei noin vaan jää kenenkään muun kuin tissien omistajan hoitoon :).
Olen poistunut, jos vauva on ollut häiriöksi. Ei ole ollut, jos ryhtyi kitsemään niin sai tissin suuhun. Toki sekin varmaan olisi sinua häirinnyt :-D.
Juuri olin jalkapallon vanhempain illassa, jossa yhdellä äideistä oli ihan minipieni mukana - kitisikin reiluummin ja sai maitoa montakin kertaa.
Kuten sanoit: vanhempiahan siellä vanhempainillassa on. Ja heistä suurin osa on ollut myös vauvan vanhempia ja kas heidän luulisi siten ymmärtävän, että ihan joka vauvaa ei voi jättää ihan pienenä toiselle hoitoon ja että joskus voi olla tilanne, että se perheen tissitön ei ole kys. iltana kotona ja lapsenvahdille ei voi parikuista vaan aina nyt jättää.
Eipä sitä imetettyä vauvaa voi oikein jättääkään ja tottakai fiksu vanhempi osaa mennä sivummalle jos vauva itkee.
parempi niin, saanpahan olla illan kotona
-mies on töissä.
ei ap
Mitä ite oon käynyt vanhempainilloissa niin aina siellä on lapsia ollut.
Viimeksi oli ainakin viisi lasta (n.2-6v) ja täytyy myöntää, että oma lapsenikin siellä on ollut 8v.
Ihan kiltisti lapset siellä piirtelee sen ajan.
Jos on kovin itkuinen tms. voi poistua muita häiritsemästä.
Viime viikolla mun mies oli 2vuotiaamme kanssa koulun vanhempainillassa, eikä kukaan valittanu. Itse olin toisen koululaisen luokassa, joten pienin lapsi piti ottaa mukaan. Hoitajaa kys. illalle ei saatu.
Istu oven vieressä ja lähde ulos, jos alkaa ääntelemään.
Ärsyttävää, kun ope yrittää puhua vikisevän vauvan yli.
Siis isommille lapsille hoitaja, ja vauva mukaan. Molemmat vanhemmat siis lähtevät ekaluokkalaisen vanhempainiltoihin. Eikä meidän vauva ole mikään pikkuinen edes enää. Lapsenvahtimme ei ole mikään vauvafriikki, siksi otataan vauva mukaan. Mikä onni saada hoitaja edes noille isommille lapsille, ei se niin itsestäänselvää ja helppoa ole!
Itsellänikin on aina ollut vauva mukana vanhempainilloissa ja hyvin on mennyt:)
Tänään taitaa muuten itseasiassa olla ensiimmäinen vanhempainilta niin ettei minulla olla vauvaa mukana!:)
t. suurperheen äiti
vastaavat tietysti, että tottakai voi.
Mutta, kun ei voi, eikä pidä ottaa lapsia mukaan.
Jos ei voi jättää lasta kotiin, niin sitten jää itsekin pois.
Näin on meidän päiväkodissa ja koulussa ohjeistettu selkeästi. Eikä kenenkään vauva tai lapsi ole sitten mikään poikkeus säännöistä.
En sitten ottanut vauvaa mukaan. Pärjäsi hyvin hoitajan kanssa, sai lämmitettyä rintamaitoa pullosta.
t. AP
ihan hyvin.