JOS lapsesi sairastuisi sikarokotteesta.....
syyttäisitkö itseäsi,että menit tekemään lapsesi elämästä helvetin pakottamalla hänet ottamaan rokotteen?
Kommentit (9)
koska olen tehnyt vakaan harkinnan ja tiedonhankinnan jälkeen niin kuin parhaaksi olen katsonut.
mutta en kokisi syyta syyttaa itseani mitenkaan eityisen paljon. Mita se auttaisi.
mutta valitettavasti se meni niin, että pidin rokotetta pienempänä pahana, kun itse tautia... Mieheni ei olisi välttämättä halunnut lapsia rokottaa, ja jo nyt olen kuullut häneltä piikkejä siittä, että rokotin meidän lapset. :( Niinkun en muutenkin nyt pelkäisi, että jotain seuraamuksia omille rakkaimmille tulee...
Oli tiedossa, ettei rokotetta ole ehditty vielä tutkia kovin syvällisesti, ja oli valittava kahden riskin välillä. Pidin suurempana ongelmana sikainfluenssa-sairautta, ja pidän yhä. Mikäli rokotetta ei olisi ollut ollenkaan, olisivat taudin seuraamukset olleet aivan erilaiset.
Ylipäätään, ap, kaikkiin rokotteisiin liittyy riskejä ja pieniä mahdollisuuksia saada jotain yllättävää seuraamusta niistä. Samoin liittyy myös lääkkeisiin, ja jopa elämään yleensä.
onneksi myös mies.
Lisäksi on olemassa henkilöitä lähipiirissäni, jolle itse sikainfluenssa olisi todella ollut hengenvaarallinen. Näin emme ainakaan mitään häneen tartuttaneet! Ikävä jos tämän rokotekielteisyyden vuoksi joku sukulainen olisi haksahtanut moiseen ja tartuttanut tuon suloisen 5-vuotiaan tytön kuolemantautiin!
Mutta vielä enemmän syyttäisin silloin jos lapsi olisi kuollut tautiin siksi etten olisi ottanut lapselle rokotetta vaikka mahdollisuus olisi ollut.
ja että toimin sen mukaan minkä katsoin silloisten tietojeni mukaan parhaaksi.
Eihän sairastuminen mukava asia olisi, mutta itse otin rokotteesta mahdollisuuksien mukaan tietoa ja tein ratkaisuni sen tiedon perusteella. Pidin rokotetta pienempänä pahana kuin itse tautia. Itsenikin rokotin. Ja itse olisin ilman rokotetta taatusti sairastunut sikatautiin, koska näin paljon sairaitakin ihmisiä työssäni.
Ja toistaseksi ei mitään meidän perheellä, joten en murehdi asiaa. Yhtään sen kummemmin ei olla sairastettu kuin ennenkään, mitään kummempaa ei ole tullut. Sitä riittää maailmassa murehdittavaa, jos kaikkea mahdollista alkaa pohtia.