Olen naimisissa oleva yksinhuoltaja.
Olemme siis mieheni, lasten isän, kanssa edelleen yhdessä ja toki häntä rakastan, mutta muuten elämä tuntuu olevan kuin yksinhuoltajalla:
* hoidan yksin kodin, 3 lasta ja kaikki näihin liittyvät arkipäivän päätökset (mies tekee yrittäjänä pitkää päivää ja käy kotona käytännössä vain nukkumassa)
* nukun yksin (nuorimmainen nukkuu yönsä n. tunnin pätkissä, joten on helpompi pomppia pystyyn sohvalta kuin herättää mies ainaisella könyämisellä)
* säännöllisestä seksistä ei ole mitään tietoa (ks. edelliset ;)
Jos olisin oikeasti yksinhuoltaja, saisin edes joskus omaa aikaa kun lapset olisivat isällään. Toisaalta, näin en ainakaan missaa mitään heidän elämästään.
Kommentit (6)
Olen naimisissa oleva yksinhuoltaja.
Et ole ainoa...
että miksi äidit saavat omaa aikaa vasta sitten, kun vanhemmat ovat eronneet. Tyhmä minä.
Onko teillä ap pienet lapset vai jo isommat (koululaiset)? Itse lähdin tuollaisesta suhteesta, kun tajusin, ettei mies minusta oikeasti välitä kun ei ole paljon kotona eikä kotona ollessaankaan juuri mihinkään osallistu. Vetosi aina työkiireisiin. Lähdin vasta kun nuorimmainen meni kouluun, olisi pitänyt lähteä jo aiemmin.
Oikeassa olinkin, tais mies olla vielä rakastunut ensirakkauteensa, hänen kanssan kun ovat nykyään yhdessä ja heillä on nyt lapsikin. Tapaa meidän yhteisiä lapsiakin nyt tiiviimmin kuin ennen. Ja nyt hän kuulemma viihtyy kotonakin. Näin meillä. Minäkin löysin uuden ja olen tajunnut, että näin on paljon parempi :)
siltä ei vaan tunnu, kun aviomieheni on ottanut koko huushollin ja lapsenkasvatuksenkin aivan tasapuolisesti hommakseen.
3v kaksoset ja kuopus 10kk. Omaa aikaa mulla ei tällä hetkellä todellakaan ole. Meillä on kyllä sovittu, että yksi ilta viikossa saan "vapaata". Voin lähteä vaikka jumppaan tms, mutta useimmiten homma kariutuu kun mies ei ehdikään töistä ajoissa kotiin. Luksuksena koen jo sen jos pääsen yksin edes ruokakauppaan!
Eroaminen ei ole mulle mikään vaihtoehto, tänään on vaan ollu taas sellanen päivä kun tää tilanne ottaa erityisen paljon päähän.
ap
Olen lapsen yksinhuoltaja paperilla