Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Falskaako kuukuppi?

Vierailija
01.09.2010 |

Otin just käyttöön ekaa kertaa elämässä enkä nyt tiedä, uskallanko lähteä tän kans mihinkään. Onko jotain erityistä, johon pitäisi varautua tai joka pitäisi tietää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu kuppi käytössä paljon, ja joskus falskaa. Kuitenkin, jos on oikein paikoillaan, ja tyhjennetään tarpeeksi usein, on aika luotettava.

Joskus kun onkin yllättävän runsaasti vuotoa, eli tulee yli ja irtoaa paikaltaan, saattaa sillon falskata. Tän ainakin huomaan itse siitä, jos "kuplii" eli tunnen, kun kuppi luistaa. Tätä tapahtuu harvoin, jos vaan tosissaan muistaa tyhjennellä sillon raskaan vuodon ajan tarpeeksi usein, mahdollisuuuksien mukaan joskus jopa varmuuden vuoksi tyhjennän parin tunnin välein, ettei pääse täyttymään. Tällä varotoimenpiteellä ja varmistamalla, että kuppi on tosiaan oikein siellä "imussa", luotan paremmin kuin siteeseen tai tampooniin ylivuotojen suhteen.

En kuitenkaan ikinä mitään valkoista päälleni laittaisi menkkojen aikaan kuitenkaan :)

Vierailija
2/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten suosittelen laittamaan siteen varmuuden vuoksi ensimmäisten kuukautisten aikana, mittailet siinä sittenä samalla, miten usein juuri sinun tulee juuri tuo kuppi tyhjentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan huoletta valkoisia vaatteita ja olen ilman alushousujakin kupin kanssa. Kertaakaan ei ole falskannut tai vuotanut ohi, ei edes öisin jolloin pyörin tosi levottomasti. Ennen meni yöllä siteistä aina ohi, kupista ei koskaan.

Ei ole vuotanut myöskään uidessa, juostessa, jumpatessa jne.

Vierailija
4/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikein ymmärrä edes, miten se voisi falskata, jos se vaan on oikein (eli auki) paikallaan. On se sen verran iso ja imee itsensä alipaineisesti emättimen sivuihin.

mut jos ei oo oikein paikallaan niin sitten tietysti. Sen kyllä tuntee siitäkinl, että se yleensä silloin sattuu.

Vierailija
5/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset ja pahimpina päivinä verta tulee niin runsaasti, että kuppi falskaa. Mutta puhun sellaisista määristä, että joudun syömään säännöllisesti rautaa, että pärjään. :( Normaalin vuodon kanssa ja tarpeeksi usein kun tyhjennät, niin ei pitäisi olla ongelmia. Kannattaa ihan reippaasti kokeilla, että kupin saa oikeaan asentoon ja se on kunnolla auki.

Vierailija
6/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tulinkin raskaaksi. Käytin runsas vuoto -päivinä aina pikkuhousunsuojaa.

Luotettavampi tamponi oli.

Mutta aion kuitenkin kuukuppeilla myöhemmin.

Vierailija
7/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs sen tietää, onko se kuppi auki?

Ja siksi toisekseen on vähän tylsää, jos sitä pitää kauhean usein tyhjentää. Itse kun luulin, että sitä tarvitsee tyhjentää harvoin ja on just siks hyvä (eli vaikka tyhjentäminen on vähän sottaista, plussaa on se, että tarvii tehdä harvakseltaan).

Mut katsotaan, miten käy.

ap

Vierailija
8/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kuppi kunnolla. Ja sormella voi kokeilla onko se siellä sisällä auki vai reuna ihan rutussa.

Tyhjennysväli riippuu kuukautisten runsaudesta. Itselläni kestää muutaman päivän eikä ole runsasta vuotoa, joskaan ei ole ihan niukkaakaan ja tyhjennän vain aamuin illoin eli kaksi kertaa vuorokaudessa.

No mistäs sen tietää, onko se kuppi auki?

Ja siksi toisekseen on vähän tylsää, jos sitä pitää kauhean usein tyhjentää. Itse kun luulin, että sitä tarvitsee tyhjentää harvoin ja on just siks hyvä (eli vaikka tyhjentäminen on vähän sottaista, plussaa on se, että tarvii tehdä harvakseltaan).

Mut katsotaan, miten käy.

ap

Vierailija
9/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että sillä on löystynyt alapää kuukuppien käytöstä.. hänellä ei ole lapsia..

Vierailija
10/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miten ja miten usein tuo kuukuppi pestään? Riittääkö huuhtelu?

ap

Vierailija
11/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huuhdellut joka tyhjennyskerralla (=2 kertaa päivässä) ja pessyt luneten saippualla silloin kun olen sattunut olemaan sen saippuapurkin ääressä. Kerran kuussa olen keittänyt sen (tai oikeastaan vain kaatanut kiehuvaa vettä sen päälle pakasterasiassa).

Vierailija
12/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän kupin aina ennen menkkojen alkua kattilassa, tai siis juuri ennen kuin laitan sen paikoilleen. Muuten vain huuhtelen hyvin aina tyhjennyksen yhteydessä.

Vierailija
13/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja minkä merkkisen ostitte?

Nimim. vois ehkä kokeilla :)

Vierailija
14/14 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(googleta leastore) ostin Lunette-merkkisen, olen tykännyt tosi paljon