650euroa ei tunnu riittävän mihinkään :(
kuukausitulomme on n.2000euroa. Pakollisten laskujen(asuminen 800, päivähoitomaksut 400 ja bussilipun 150) jälkeen jää vain 650eur elämiseen.Tästä pitäisi maksaa ruuat, vaatteet ja kaikki muu. Luulin, ettei olisi ongelma, mutta tili menee joka kuukausi miinukselle.
Kommentit (12)
käytte kaupassa vaikka kerran viikossa ja sen listan mukaan ostatte tavaraa, ette mitään ylimääräistä. Muuten ette käy kaupassa.
ei tuo raha meinaa riittää. Mä olen tällä hetkellä kotona, mut ei varmaan kauaa pysty olla. Joku pikku lisätyö vois olla hyvä, mistä sais ne ratkasevat 200e lisää.
mulla jää pakollisten menojen jälkeen alle 300e kk, mut kyllä silläkin pärjää 3 henkeä.
Ovatko lapset koko päivän hoidossa? Vähän enemmän tietoja, niin täältä voi löytyä hyviäkin neuvoja (eikä vain pilkkaa tai vähättelyä).
t. samanlaisessa tilanteessa ollut
kun toisen tulona onkin vain kotihoidon tuki, ja elämiseen jää vieläkin vähemmän?
Itse olen lääkärin määräämällä sairauslomalla, mutta Kelan mielestä olen kotiäiti. Näin ollen eivät katsoneet tarpeelliseksi myöntää sairauspäivärahaa, koska kyllähän nyt kotiäidin työstä pitää riittää kotihoidontuki! Töihin lähtisin heti, terveyden niin salliessa, tai ottaisikohan joku työnantaja minun tilanteessani olevan töihin?
Tiukkaan on välillä tehnyt normaalituoloillakin, saati nyt...
Molemmat töihin siitä niin sitten pärjäätte
Minä myyn omaisuutta huutiksessa jotta saadaan ruokaa. Onneksi menee kaupaksi.
teillä on lapset hoidossa ja maksatte siitä 400 euroa?
Molemmat töihin siitä niin sitten pärjäätte
AP:n tapauksessa molemmat ovat töissä, meillä taas minut on vakavan sairauden vuoksi LÄÄKÄRI määrännyt sairauslomalle! Muita yhteiskunnan tukia meidän on turha hakea edes, koska mieheni tulot ovat niin "hyvät", etten voi edes saada kotihoidontuen lisäosaa.
Meillä lapset ovat kotihoidossa niin kauan kuin jaksan, tämä siis oli tarkoituksena. Nyt, kiitos KELAn joudumme laittamaan myös kuopuksen (1v) päivähoitoon, kun eivät kerran suostu maksamaan minulle SAIRAUSPÄIVÄRAHAA, joka minulle kuuluisi. Itse olisin hoitanut lapsia kotona niin kauan kuin kuntoni sitä kestää, joskin jo nyt tarvitsen apua.
Esim. viime viikon shoppailuihin meni jotain 3700 €.
Aina sitä kaikenlaista haluaa ja tarvii.