Täällä aina mollataan
ihmisiä jotka "vääntävät kuusi lasta" ja sitten itketään köyhyyttä.
Minulla on viisi lasta joista kaksi opiskelemassa muualla, olen yh ja asun vuokralla kalliisti mutta en ole koskaan itkenyt sitä että rahat eivät riitä, lapsiakaan ei ole juurikaan suunniteltu, he ovat saaneet syntyä toivottuna joka ikinen.
Kommentit (4)
että monilapsiset perheet eläisivät jotenkin kurjempaa elämää, saatika yh:t.
että monilapsiset perheet eläisivät jotenkin kurjempaa elämää, saatika yh:t.
Eiköhän täällä valiteta lähinnä siitä, että jotkut tekevät lisää lapsia vaikka eivät pysty huolehtimaan edes niistä edellisistä. Ja sitten valitetaan itse aiheutettuja ongelmia.
se mielikuva tietysti huono monilapsisista yh-perheistä, eihän täällä yleensä kehuta kuinka kivasti menee monen lapsen yh:na. Negatiivista tekstiä on päivittäin, rahat ei riitä, vuokra on kallis, naapurit on ilkeitä erikseen yh:n lapsille, ei saa sossusta rahaa, ei kelalta tukea eikä lasten isä/t maksa tarpeeksi elareita ja kaikki on niin vaikeaa koko ajan.
Kyllä kaikki silti tietää, että on olemassa perheitä, jossa se yksi vanhempi saa arjen toimimaan, rahat riittää ja lapsetkin voivat hyvin.
Mikä pointtisi on?
Täällä mollataankin nimenomaan niitä, jotka itkevät itse aiheutettua tilannetta. Jos sinä et itke köyhyyttäsi, niin ei kellään varmasti ole asiasta mitään valittamista.