Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertoako ex-miehelle vai ei? Ex-anopista asiaa!

Vierailija
31.08.2010 |

Taustaa: kun aikoinaan ilmoitimme ex:n kanssa menevämme naimisiin, tulkitsi Ex-anoppi silloin minun olevan onnenonkija. Vaati avioehtoa, jotten pääsisi käsiksi heidän poikansa "suuriin omaisuuksiin ja valtavaan tulevaan perintöön (= yksi kerrostalokolmio, siinäkin neljä lasta jakajana). Kun selvisi, että vuosituloni ovat suuremmat kuin hänen pojallaan ja perintöä on tulossa kymmenkertaisesi hänen poikaansa nähden, niin avioehtoa ei tietenkään olisi saanut tehdä, koska se olisi epäreilua.

Avioehtoa emme tehneet, koska vanhempani olivat testamentissaan maininneet, ettei heidän lastensa puolisoilla ole oikeutta heiltä perittyyn omaisuuteen. Ja koin, että ansaitut rahat ovat avioliitossa yhteisiä.

Avioeron ryöppeissä anopille selvisi, ettei ex saa mitään minun perimästä omaisuudesta. Niitä raivonpurkauksia: minulle, lastenvalvojalle, sukulaisille ja jopa esimiehelleni soitteli asiasta.

Nyt kun erosta on aikaa ja olen löytänyt uuden rakkaan, niin ex-anoppi on ruvennut soittelemaan päivittäin minulle sekä miehelleni, että uuden miehen pitäisi ottaa elatusvastuu minun ja exän lapsista. Anoppi on myös vaatinut uudelta mieheltäni, että tämä adoptoisi hänen poikansa lapset, koska ne kuitenkin on minun huoruuteni hedelmä, eikä hänen lapsenlapsiaan!

Kerronko siis exä:lle hänen äitinsä uusista tempauksista?

Exä:n kanssa on ihan asialliset välit. Maksaa elatusavutkin säännöllisesti, tapaa lapsia usein ja ostelee lapsille vielä jotain extraa silloin tällöin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten olet tekemisissä sen ex-anopin kanssa lainkaan? Lapsesi voisivat tavata mummoaan vain isänsä kautta.

Vierailija
2/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voi saada tuon hullutuksen loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin. Kyllä ex-miehelläsi on oikeus tietää, mitä hänen äitinsä puuhailee. Kokemuksesta voin myös kertoa, että tällaisilla ihmisillä on tapana syöttää selän takana mitä ihmeellisimpiä valheita, joten pyydä ex-miestäsi juttelemaan kanssasi, jos hän kuulee sinusta jotain outoa.

Vierailija
4/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten olet tekemisissä sen ex-anopin kanssa lainkaan? Lapsesi voisivat tavata mummoaan vain isänsä kautta.

Vierailija
5/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-anopille, että seuraava yhteydenotto katsotaan häirinnäksi ja aiotte ilmoittaa siitä poliisille. Jos vielä erehtyy soittamaan, myös otatte poliisiin yhteyttä. Onhan teillä hyvät mahdollisuudet voittaa jos sinun esimiehellekin :o on soitellut (jos tämä on halukas todistamaan). Sano myös että seuraavat soitot nauhoitetaan.

Minä kertoisin exälle että äitinsä soittelee sinulle ja miehellesi ja pyytäisin että tämä keskustelisi äitinsä kanssa. Pysy asiallisella linjalla.

Vierailija
6/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voi saada tuon hullutuksen loppumaan.

Päästään vialla on päästään vialla eikä lopeta.

Vierailija
7/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-anopille, että seuraava yhteydenotto katsotaan häirinnäksi ja aiotte ilmoittaa siitä poliisille. Jos vielä erehtyy soittamaan, myös otatte poliisiin yhteyttä. Onhan teillä hyvät mahdollisuudet voittaa jos sinun esimiehellekin :o on soitellut (jos tämä on halukas todistamaan). Sano myös että seuraavat soitot nauhoitetaan.

Minä kertoisin exälle että äitinsä soittelee sinulle ja miehellesi ja pyytäisin että tämä keskustelisi äitinsä kanssa. Pysy asiallisella linjalla.

Vierailija
8/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan kannata syyttää ex:ää mitenkään. Voit lähinnä mainita että "äitisi on soittanut muutaman kerran minulle ja X:llä ja sanonut että X:n kuuluisi adobtoida sinun lapsesi." Kerro kuitenkin että teillä ei kuitenkaan todellakaan ole mitään tälläisiä aikomuksia.

Vierailija
9/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeasti sairas tuo on. Miten kukaan täyspäinen voi sanoa omia lapsenlapsiaan huoruuden hedelmiksi :'( Lapset kai kelpasi hyvin kun te olitte vielä naimisissa vai? Muuttuiko lapset huoruuden hedelmiksi eron myötä?

Vierailija
10/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin, mutta olisi hyvä, jos sinulla on mustaa valkoisella siitä, että juuri hän soittelee ja missä asiassa.

Tuskin lastesi isä ilahtuu uutisesta, että hänen äitinsä haluaa antaa hänen lapsensa adoptoitavaksi, jos kerran hänellä on hyvä suhde lapsiinsa... Siksi luulisin, että hän haluaisi puuttua äitinsä toimiin?

Toki miettisin tarkkaan, millä sanoin asiasta puhuisin. Yrittäisin olla mahdollisimman neutraali ja enemmän silleen, että "tiedoksi sinulle nyt tämmöinen asia ja että et halua mieltä pahoittaa, mutta sun kuuluisi tietää..." tmv.

Missään nimessä ei saa lähteä ex:n äitiä haukkumaan tai mollaamaan, kun kerrot vaan, mitä on tapahtunut. Voisit vaikka kysyä ex:n mielipidettä, miten tilanteessa hän toivoo toimittavan?

Ehkä kuitenkin itse tiedät parhaiten, mikä ex:n suhteen toimii parhaiten, kun sulla on vastaavasta kokemusta avioerovaiheesta?

Vierailija
11/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäisikö teidän istua joskus yhteiseen pöytään, kun anopin mielestä uuden miehesi pitäisi adoptoida sinun ja exäsi yhteiset lapset.

Vierailija
12/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n viestin ja ilmeisesti ei enää soittele muille kuin sinulle ja miehellesi. Eli tuskinpa auttaa esimiestä pyytää todistamaan...

Mutta hankala tilanne kaikenkaikkiaan. Jos viette asiaa eteenpäin, suosittelen että hankit jonkinlaista näyttöä ex-anopin häirinnästä. Säästätte tekstiviestejä, yritätte nauhoittaa puheluita jne. Muista kuitenkin että keskustelun nauhoittaminen ilman että toinen tietää, on rikos. Muista siis sanoa että tämä puhelu nauhoitetaan, ja vielä niin että sekin kohta tulee nauhalle.

6

Vierailija
13/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten piti alkaa parjauskampanja minua vastaan tälle miehelle. Kun ei onnistunut, niin sitten alkoi nuo pettämissyytökset.

Juu, lastenlasten seura on kelvannut ja kelpaa vielä edelleenkin. Samassa puhelussa voi siis syyttää huoranpenikoiksi, mutta sitten jo valittaa kun ne huoranpenikat eivät enää pidä yhteyttä niin paljon kuin ennen avioeroa. (lapsille on kuulemma ystävällinen ja lapset pitävät hänestä kovasti)

siis oikeasti sairas tuo on. Miten kukaan täyspäinen voi sanoa omia lapsenlapsiaan huoruuden hedelmiksi :'( Lapset kai kelpasi hyvin kun te olitte vielä naimisissa vai? Muuttuiko lapset huoruuden hedelmiksi eron myötä?

Vierailija
14/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi lapsenlapsiaan kutsua huoruuden hedelmiksi. Kertoisin tosiaan sanasta sanaan mitä äitinsä on sanonut. Mies tulee kyllä loukkaantumaan, mutta ethän sinä ole tehnyt mitään väärin, vaan äitinsä. Ainoastaan mies voi saada taottua järkeä äitinsä päähän, jos edes hän.

Vierailija
15/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seko hänen äitinsä on.

Vierailija
16/16 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini on samanlainen. Ja apessakin vähän tuota vikaa. Kun kälyni mies halusi eron, muuttui aiemmin kiitelty vävy mitä suurimmaksi pahikseksi, ja kaikenlaisia juttuja olemme hänestä vuosien varrella kuulleet. Mm. epäilyjä osallisuudesta rikoksiin yms. joiosta tiedämme, että eivät varmasti pidä paikkaansa. Kun lankoni ja hänen avoivaimonsa erosivat, alkoi sama parjaus langon exää kohtaan. Anoppi soitti jopa miehelleni ja kertoi totena, että exällä onkin kaksi lasta, joista ei ole kerrottu kenellekään. Appi epäili, josko lapset on otettu huostaan.

Kun oma lapsemme oli vauva, kuulin vahingossa, kuinka anoppi vakuutteli apelle, että lapsemme on heidän poikansa lapsi "vaikka sillä onkin tummat hiukset". Lapsellamme kun oli monien vauvojen tapaan tumma syntymätukka, vaikka onkin nyttemmin muuttunut vaaleaksi vanhempiensa tapaan. Olipa kiva tulla epäillyksi "aviorikoksesta" heti tuoreeltaan lapsen syntymisen jälkeen.

Appivanhempien käytös on minusta todella pelottavaa ja vastenmielistä. Nykyään emme ole missään tekemisissä, ja mieheni tapaa heitä kahden lapsemme kanssa. Lastamme en jätä enää heille hoidettavaksi, koska ties mitä soopaa sieltä syötettäisiin. Kun viiraa niin viiraa, ja silloin on parempi pysyä kaukana.