Voidaanko me alkaa tukiperheeksi?
Meillä on kolme lasta, iät 2-9 vuotta. Asutaan maaseutulähiössä, lemmikkejä löytyy. Lapset terveitä (ei siis erityislapsia) mutta vilkkaita ja vauhdikkaita. Mieheni kanssa ollaan molemmat töissä, mies yrittäjä, joten todella paljon töissä, minä virastoaikaan. Ihan nuhteettomia ollaan, mutta aika pienissä rahoissa.
Millainen lapsi meidän olisi mahdollista saada tukilapseksi? Entä antaisitko SINÄ oman lapsesi tulla meille kyläilemään viikonlopuksi, jos olisit väsynyt yh?
Kommentit (4)
ehkä 1 lapsi tuohon menisi, mutta usein tukiperhettä kaipaa sisraukset. Pärjäisitkö yksin esim. yhteensä 5-6 pienen kanssa?
Esim 4-10 -vuotiaat sisarukset olisivat tervetulleita. Voisiko tehdä ehdon, että ei alle 4-vuotiaita?
itse ajattelin että meillä olisi tarjottavaa sellaiselle lapselle joka itse olin, kaksin yh-äidin kanssa kasvaneelle, jolla ei kotona ole lapsiseuraa. Eli ei varmaankaan riittäisi resurssit kuin lapseen mikä menisi omien mukana, yhtenä porukasta. Siis lapsi joka voisi olla turvallisella kotipihalla "sisarusten" kanssa, ilman taukoamatonta valvontaa.
Korvaus on niin pieni, että ei mitään järkeä. Jos haluat lisää riesaa, mikäs siinä sitten.
ei aina mene siinä omien lasten "jatkona" vaan tarvitsevat erityistukea/huomiota sinulta. Omien lasten jaksaminen myös huomioitava. Tukiperhekoulutuksessa tulee lisätietoa asiasta. Lasta harvemmin pääsee valitsemaan, lapsen perhe saattaa tosin valita perheen. Toki voisin teille laittaa lapseni noilla tiedoilla.