Vanhempainvartit.
Sain yhden lapsemme luokanvalvojalta viestin: Pääsetkö tulemaan vanhempainvarttiin xx.x.klo: 12.30 -13.00? Vastasin: Valitettavasti en pääse, aloitan työt syyskuun puolessa välissä uudessa työpaikassa ja tiedän ensi viikolla, tulenko työskentelemään viitenä arkena viikossa vai työskentelenkö 4 päivää viikossa että palataan ensi viikolla asiaan.
Opettaja vastasi: Tuo on ainoa aika ja jos ei käy niin pidän sen lapsen kanssa kahdestaan. Kieltämättä tämän jälkeen kyllä kerroin opettajalle vanhempainvartin tarkoituksen ja kielsin pitämästä ilman huoltajaa (otti päähän niin älyttömästi)
Voi hel.. mitä sanelupolitiikkaa. Hyvin rakentavalta tuntuu alkavan tämä perheen ja koulun yhteistyö (uusi opettaja) tämän lapsen kohdalla.. Yleensä on saanut muutamia vaihtoehtoja mistä on voinut valita.
Kommentit (14)
Arviointikeskustelussa sen sijaan on.
mutta tää ope kyllä yllätti täysin
-ap-
Jos oman lapsen opettaja ehdottaisi tuollaista aikaa, jäisi kyllä menemättä. Olen itse opettaja ja urakoin kyllä niitä vartteja neljän jälkeenkin. Eipä minulla kuitenkaan ole opetusta kuin 25 tuntia viikossa enkä ole siellä koulussa joka päivä 8-16, joten voin ihan hyvin joskus olla illalla töissä, vaikka työpuheluita en suostukaan virka-ajan ulkopuolella puhumaan.
-en ole hankala äiti vaan ope on outo.
-ap-
edes pääsisi tuohon aikaan??? Realiteetit on nyt opelta kadoksissa..
Koska kumminkin kyseessä vielä uusi työpaikkani hoitovapaan jälkeen niin en ihan viitsisi heti olla puolta päivää pois vartin takia. Kun vielä tulevalle työnantajalleni tulin kehuneeksi hyvillä verkostoilla pienimmän lapsen sairastuessa.
Ok, voihan lapsen isäkin mennä mutta kun tuo miehen viestinkulku ei ole paras mahdollinen (koulujutuissa) ja häntä ei kyllä hirveästi kiinnostakaan se. Riittää että lapsella menee hyvin koulu.
Opettajalle vielä laitoin heti alussa viestiä että voin tulla milloin vaan seuraavan kahden viikon aikana.
-ap-
Jos linja jatkuu niin täytyy muistaa että opettajallakin on esimies..
Jos oman lapsen opettaja ehdottaisi tuollaista aikaa, jäisi kyllä menemättä. Olen itse opettaja ja urakoin kyllä niitä vartteja neljän jälkeenkin. Eipä minulla kuitenkaan ole opetusta kuin 25 tuntia viikossa enkä ole siellä koulussa joka päivä 8-16, joten voin ihan hyvin joskus olla illalla töissä, vaikka työpuheluita en suostukaan virka-ajan ulkopuolella puhumaan.
Oman turvallisuuden takia ei voi olla yksin koululla. Että sellaisia vanhempia.
terveisin toinen ope
vaan open ehdotukset (niitä oli monta) sijoittui usean päivän ajalle klo 12-17. Todella joustavasti saatiin järkättyä esikoisen ekaluokan aikaan. Ja mulla oli vielä vauvan laskettu aika siihen aikoihin, niin kirjoitin reissariin, että tulen jos ei vauva ole syntynyt. Mutta jos on syntynyt, niin otetaan myöhemmin syksyllä.. Ei mitään ongelmaa.
open ja lapsen kesken?! Nehän on VANHEMPAINvartteja!
En ole ap, mutta kyllä
-lapsen isä voi viedä.
-mummut, muut tukiverkoston henkilöt.
-lääkäriin pääsee myös illalla.
Mutta kerropa työnantajalle että olisin puoli päivää pois lapsen vanhempainvartin vuoksi... Mitä luulet että esimies sanoisi?