Pikainen kysymys ovulaatiotesteistä!!
Kommentit (6)
Haamut tai heikot viivat eivät ovistestissa meinaa mitään. Viivan pitäisi olla samanvahvuinen tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Minulla ei ole kokemusta kyseisestä merkistä. Viivatestien tulkinta on hankalaa. Suosin itse nykyään digitestejä... Kaikki eivät saa koskaan oikein vahvaa viivaa, mutta vertaile aina edelliseen päivään.
Jos tiedät kiertosi pituuden, edes suurinpiirtein, aloita testaaminen hyvissä ajoin ennen oletettua ovista ja testaa joka päivä. Näet viivan päivittäisestä vahvistumisesta ovulaation lähestymisen/tulon. Jos seuraavana päivänä olisi heikompi viiva kuin tänään, niin ovis olisi jo mennyt sitten...
Tsemppiä testailuun :) ja tietysti yritykseen
Vilho
Tuleeko niitä höpöhöpö-viivoja sitten muillekin useinkin jotka noita viivallisia ovistestejä tekee? Mä en vaan pysty käsittää, että mitä tuo viiva sitten siihen ees tulee jos se ei tarkoita mitään... Olen tehnyt nyt niitä kolme, peräkkäisinä päivinä, kaikissa vahvuuksiltaan samanlaiset viivat kun vertailin. Tai voi olla, että tässä tämän päivän testissä se oli ihan todella hitusen tummempi, mutta en osaa sanoa koska se on edelleen märkä, kun nuo muut ovat jo kuivuneet....
Heips Haidih!
Jep niitä viivoja tulee kaikille. Eli se tikku mittaa sitä LH-hormonia pisusta ja jos sitä on, niin tulee viiva. Mutta viivan pitää olla yhtä tumma tai tummempi kuin tarkastusviiva, silloin on ovulaation aika tai ainakin ihan hollilla. Eli jos sulla tummenee ja tummenee niin eikun hommiin vaan. Sitten kun tikku näyttää taas vaaleampaa viivaa, niin ovis on käsittääkseni jo ohi. Hassuhan tuo systeemi on minustakin, saa arvailla värieroja. Jotkut liputtavat sellaisen digimittarin puolesta, mihin pärähtää hymynaama, silloin kun ovulaatio on hollilla. On kuulemma kallis, mutta hintansa väärti.
Tsemppiä testailuun!
Ei niitä vanhoja testejä kannata vertailla uuteen, muutakun että tummuuko vai vaaleneeko testiviiva.
Niitä viivoja tulee, niinkuin sanottu. Yhtä tummat viivat kertoo oviksen.
Ja mitä noihin digitesteihin tulee, niin liuska näytti plussaa, mutta digitesti ei. Joten en ihan täysin liputa digitestinkään puolesta.
Laitan kuvan omasta kp10 saadusta plussasta.
okei, no kalliiksi tulee, osti digitestin tai ei, kun kierto on joko 28 päivää tai sitten 35 päivää. Nyt olis menossa puoliväli tosta 28 kierrosta. 2 testiä jäljellä ja enempää en aijo ostaa. Jos ei viiva tummu noiden kahden aikana niin täytyy sit sihtailla siellä paria viikkoa ennen tuota 35 kiertoa, tai siis kait se kohta alkaa olla lähellä sekin ajankohta, en jaksa millään kaivaa kalenteria ja tarkistaa :)
Oon ehkä liikaa tutkinu niitä raskaustestejä... mutta siis tarkoittaako tuo haalea viiva mitään siis? Eli huomenna voi tulla vaan tyhjä paikka?