Eskarista...
Onkohan ihan tavallista, että kun kaksi viikkoa on käyty eskaria, aamulla useampi lapsi itkeskelee ennen sinne eskariin menoa? Rupesin aamulla katsomaan, että eskarin edessä itki useampi lapsi ja iso osa oli muuten täysin apeana ja allapäin.
Tuli mieleen, että mahtaakohan siellä olla kaikki ihan kunnossa? Oma lapseni menee reippaasti, mutta sain _päivän_ jälkeen heti opettajalta palautetta, kun lapsi ei ollut mennyt piiriin halutusti... Siis ei vain varmaan ollut tajunnut, mitä opettaja haluaa...
Hieman kuulosti minusta virkaintoiselta ruveta kommentoimaan moista! Mahtaakohan se toimintakin olla samaa tasoa ja lapset itkeä siksi?
Kommentit (20)
enkä muista, että olisivat koskaan itkeneet eskariin menoa.
Kannattanee ottaa asia puheeksi vanh.illassa tai muuten.
ja en ole nähnyt kenenkään itkevät eskariin menoa?
samaa eskaria, mutta silloin oli eri maikat, eikä silloin siellä kukaan tuolla lailla itkenyt. Edes ekoina päivinä. Siis ihan kyynelet valuen ja vuolaasti.
ap
yleensä innosta hehkuen menevät kun ovat vallan eskareita
omani aloitti eskarin tutussa tarhassa, eikä ole mitenkään ollut onneton tai surulllinen saati itkenyt
mukavaa on ollut ja on päivittäin kertonut miten on saanut uusia kavereita ja mitä kivaa ovat tehneet
onko siis ap lapsesi tarhan eskarissa ? tai koulussa eskarissa ?
meidä alueella on eskari myös koulun tiloissa ja olen kuullut etttä siellä useampikin lapsi on aamulla itekä tihrustanut
siellä käytössä on yksi koululuokka eskarilaisille ja ei ole leluja, tms ovat koulun pihalla, joka siis suunniteltu koulikäisille aina 6 luokkalaisiile asti
eli on jo enempi ns koulumaista se meininki siellä, mikä varmaaa on pelottavampaa kuin jos lapsi jatkaa omassa tarhassaan eskaria, sehän ei juurikaan muutu ns normaali päivästä tarhassa, muutaman päivänä tekevät eskaritehtäviä
eöi kerro ap mikä tilanne niin ehkä saat paremmin apua ja neuvoa täältä
ulkoilevat leikkipuistossa.
Opet ovat nuoria ja lapsettomia, ja jotenkin jäi kuva, että eivät ihan tajua, että kyse ei ole koululaisista...
ap
eli vaativat liikaa, sinuna menisin hakiessani lasta hieman aikasemmin paikalle ja keskustelisin open kanssa tilanteesta
useinhan koulun eskarissa on kotihoidettuja lapsia, koska eskari kestää vain sen 4 tuntia ja hoitoa ei ole sen jälkeen mahdollisuutt saaada, ovat lasten äidit siis kotona ja siten lapsetkaan ei ole tottuneet olemaan isoissa ryhmissä,
eli siksi minusta on suht nosrmaalia et ovat alkuun itkeskelleet
eihän tuota eskaria ole ollut kuin toista viikkoa vasta
keskustelu open kanssa ja sitten kun on vanhempainilta niin kauniisti puheeksi siellä asia, ja yhdessä pohtia miten saisi lapsiet paremmin viihtymään
Lapset ovat nyt ohittaneet alkuhuuman ja huomanneet, että jepulis, sinne askariinhan mennään joka aamu. Ei ole kiva herätä ja lähteä, sitten eskarilla surettaa.
Vanhempainilta oli jo.
Minun lapseni ei itkeskele, menee lähinnä sillä tyylillä, että jos ei ymmärrä jotakin, jättää tyynesti tekemättä... Lapsi itse on ihan häpi, mutta ope ei tykännyt tästäkään tyylistä vissiin. En nyt kuitenkaan aio koventaa omia vaatimuksiani omalle lapselleni.
En usko, että vanhemmista kovinkaan moni on kotona tai että lapsissa nyt mitenkään isoa osaa olisi kotihoidettuja, ainakaan enää.
eskarin jälkeen ?? täällä päin ainakin juuri kouluntiloissa oleva eskari on ktoihoidetuille, koska sen jälkeen ei ole hoitoa tarjolla
ja ei eskari ikäistä voi yksin kotiinkaaan lähetttää
missä siis teidä koulueskarin lapset on ????
Teidän kunta ei ole maailmannapa...
koulusta tarhaan
siis enpäole moisesta koskaan kuullut !
mikäs idea siinä on ja miksi eivät heti aamusta ole tarhan tiloissa ja tee siellä niitä eskaritehtäviä sen muutaman kerran viikossa, muutoinhan tuo eskari ei juur poikkea toisistaan
oudolta kuulostaa
missä päin asutte ?
että köpöttelevät itse?
Käytäntöjä on kuule erilaisia.
siskoni tytön pph hakee koululta eskarin jälkeen ja tämä siis Espoossa. Ihan normaaliahan tuo on.
-ohis
koulusta tarhaan siis enpäole moisesta koskaan kuullut ! mikäs idea siinä on ja miksi eivät heti aamusta ole tarhan tiloissa ja tee siellä niitä eskaritehtäviä sen muutaman kerran viikossa, muutoinhan tuo eskari ei juur poikkea toisistaan oudolta kuulostaa missä päin asutte ?
En ole nro 12, mutta vastaan kuitenkin. Jos eskari alkaa ysiltä, hoitomahdollisuus on myös aamaulla ennen tätä.
Idea on kai siinä, että kouluissa on tilaa, kun taas päiväkodeissa ei. Espoossa asumme.
missä siis teidä koulueskarin lapset on ????
Kaupungissamme _kaikki_ eskarilaiset käyvät koulun eskaria, sillä muita vaihtoehtoja ei ole. (Yksityisen puolen jutuista en tiedä.)
Aamulla on koululla aamupäivähoito, sitten eskari ja sitten iltapäivähoito. Samoissa tiloissa koko ajan. Hyvin menee ja kivaa on.
Minkä ikäisenä sinne eskariin oikeen mennään? Mulla on ollut ilmeisesti ihan väärä kuva koko hommasta.Olen luullut et eskarissa on jotai 6 vuotiaita ja jos on niin ei tosiaan oo normaalia et 6v.pillittää päivittäin yleensäkään mistään.
ja ottaa koville olla yhtäkkiä pois kotoa joka arkipäivä monta tuntia kerrallaan.
Minkä ikäisenä sinne eskariin oikeen mennään? Mulla on ollut ilmeisesti ihan väärä kuva koko hommasta.Olen luullut et eskarissa on jotai 6 vuotiaita ja jos on niin ei tosiaan oo normaalia et 6v.pillittää päivittäin yleensäkään mistään.
on pojan kans eskaris pari joilla on kova koti ikävä. ovat sellasia lapsia jotka ei oo ikinä ollu missään kerhossa tai päivähoidossa niin sitte iskee ikävä päivän aikana. täällä on onneksi osaavat ohjaajat eskarissa ja ne toimii hyvin tuloksia lapsille "keino emoina" ja lievittävät ikävää:)
Kuulemma ihan normaalia, varsinkin kotihoidetuille. On se kuitenkin iso muutos lapsen elämään. Meidänkin tyttö on kerhoillut 3v:sta asti eikä koskaan jäänyt kerhoon itkien, mutta niin vain nyt ikävä tulee aamulla eskariin jäädessä. Päivä kuitenkin menee hyvin ja haettaessa tuo on oikein iloinen ja tyytyväinen. Ero äidistä vaan aiheuttaa pientä ikävää. Pieniä ne on nuo 6v:t vielä ja tarvitsevat aikaa sopeutua uusiin juttuihin.
ole kukaan itkenyt, ei edes ekana aamuna. Mutta monien ekaluokkalaisten vanhemmat ovat kertoneet omien lastensa itkeneen.