Luetuimpia blogeja, esim. Tyylisuuntauksia...
Lueskelin tuota luetuimpien blogien listaa. Lista oli ihan mielenkiintoinen ja sieltä löytyikin uusia blogeja luettavaksi. Kovin yhteiskunnallista meininkiä noissa luetuimmissa blogeissa kyllä käsitelty mutta ehkä se on myös blogien tarkoitus. Olla ihmisille jotain arjesta poikkeavaa viihdykettä!
Mietin myös sellaista, että ainakin omalla kohdalla syy miksi jotain blogia käyn vilkaisemassa, vaihtelee laidasta laitaan. Listalla oli aika korkeella esim. Kalastajan vaimo, jota käyn lukemassa siksi, että siellä on aina kauniita kuvia. Lisäksi vielä tyyli on lähellä omaani. Ja onhan sieltä saanut myös hyviä vinkkejä käsitöihin, liikuntaan ja ruuanlaittoonkin. Käyn myös useesti vilkaisemassa Tyylisuuntauksia blogin mutta täysin eri syystä kuin edellä mainitun. Oman tyylini täydellinen vastakohta, esim. niin omien kuin lasten pukeutumisen suhteen. Toisaalta meillä kyllä harrastetaan myös luomuilua ja ekoilua, josta Tyylisuuntauksissakin on aina välillä juttua. Ja tietty löytyyhän niitä vastakohtia myös blogien sisältä. Esim. mun mielestä eko-luomuilu ja hirvee riepujen kulutus ei kauheen hyvin sovi yhteen. Tai ehkä ne sitten tasapainottaa toisiaan...
Mites muut? Mistä syistä käytte lukemassa jotain tiettyä blogia?
Kommentit (8)
Kaunis ja tyylikäs. Kuvat ja ja kädentaidot upeita.
Tyylisuuntauksia on todella sekava, siinä ei ole mitään tyyliä eikä mitään linjaa.
Kalastajan vaimo on liian minä-keskeinen.
Kaisastiina ostaa kaikkea kallista, mutta silläkin on tyyli kateissa. Sillä rahalla saisi jo oikeasti tyylikäsätäkin jälkeä.
Anana on mun lemppari:)
Kuvia saa toki olla, mutta en tykkää ns. kuvablogeista ja sellaisista, joissa on paljon kuvia ja vain hitunen (tuoteluettelo...) tekstiä. Juurikin suosittu Kalastajanvaimo ei todella kuulu suosikkeihini.
Omat suosikkini ovat myös kirjapainotteisia, jotenkin sekin selittänee asiaa...
Lueskelen arkirakkaus blogia koska siellä tulee hyvä mieli. Masusta maailmaan blogia luen koska minulla on samanikäinen poika. Tuusiksen blogia luin ennen, nykyään hän ei päivitä.
Luen adoptiomatkaa, vaikka eihe ei itseäni kosketa mitenkään! Eksyin sinne kerran pari vuotta sitten ja kirjoittajan tyyli vaan vangitsi. Kyyneleet tulevat silmiin melkein joka postausta lukiessani. Olen iloinen että blogaaja jatkoi blogiaan vielä "adoptiomatkan" päätyttyä onnellisesti.
Tämä on ainoa seuraamani blogi, joka ihan oikeasti tarjoaa ajateltavaa eikä ole ns. kevyttä hömppää.
Ananan blogia seuraan kauniiden kuvien ja jossain määrin niiden vaatteiden vuoksi, koska hänellä selkeästi on silmää ja keskeliäisyyttä hankkia muutakin kuin ihan pintaliitomerkkejä. KOti ja lasten vaatetus on tyylillisest lähimpänä omaa makuani. Lisäksi hän pohtii mielestäni kivasti ihan arkipäiväisistä asioista tulevaa iloa :)
Kaisastiinan garderobia luen ällistyneenä siitä, miten joku voi tarvita niin hirmuisesti lastenvaatteita ja olla valmis niistä vielä maksamaan niin paljon (siis tyyliin KAIKKI vaatteet kalliita merkkejä ja nimenomaan noita Huutiksen "hottismerkkejä", joista toki sitten epäilemättä saa siellä muilta samanhenkisiltä myös rahaa takaisin). Mutta en siis sano tätä todellakaan nyt millään pahalla ja hänellä epäilemättä on siihen kaikki taloudelliset edellytykset ja jokainen meistä saa käyttää rahansa kuten ikinä haluaa, vaikka ostaa koko ansiolla Burberryä jos siltä tuntuu.
Tykkäsin myös "maailma mustavalkoinen" blogista, vaikka laspettomuuskaan ei itseäni kosketa. Kuvat vaan olivat niin kertakaikkiaan oivaltavia.
Kaunis Pieni elämä (vai Pieni Kaunis Elämä) blogin löysin täältä ja käyn sitä joskus katsomassa. Siinä lähinnä huvittaa se "täydellisyys" - oli se sitten todellista tai lavastettua. Tästä blogista itse pidän vähiten ja tunnen jopa myötähäpeää jostain postauksista.
Kalastajan vaimoa seuraan joskus.
Näistä suosikkini ovat Adoptiomatka ja Anana.
Martinan ja Eskon blogia jotta voin sitten päivitellä ja puhua heistä pahaa.
Mutta sellaisia omalaatuisia ja erilaisia blogeja on harvassa.. sisustuksesta kirjoittavat blogit ovat kuin kopioita toisistaan!!! Sellaista AITOA on vaikea löytää, mistä ei teennäisyys paista läpi! Mutta omat suosikkini ovat muutama hetki ja my kind of livin´ ! Ihan mainiota läppää ja jälkimmäisessä murre lisämausteena. Kyllä saa monesti ääneen nauraa vatsalihakset kipeeks, huumorilla höystettyä itseironiaa, täydellistä! Muutama hetki-blogissa taas kauniit kuvat ja hauskat tekstit !
elämällä balloilua