Kehu/hauku omaa espressokeintintäsi!
Budjetti olisi n.500-700 euroa ja sillä pitäisi löytää hyvä keitin. Maidonvaahdotin pitäisi olla myös, niin saisi tehtyä cappuccinot tarvittaessa.
Suosituksia?
Kommentit (4)
Meillä Gaggia Baby Class. Puoliautomaattinen on kivempi kuin automaattinen, voi itse vaahdottaa maidon jne., ja tehdä erilaisia kahveja maun mukaan.
Sisällytä budjettiin kahvimylly! Hyvä maksaa reilut 100e, ja tuoreet jauhetut pavut tekevät isomman eron kahvin laatuun kuin satasen kalliimpi keitin. Tää on paras vinkki, jonka itse ostaessani sain.
Ja tsekkaa ristretto-palsta!
http://www.ristretto.fi/foorumi/
...Jura. En tiedä niistä halvemmista, mutta se 2000 euron vehje tekee hyvää kaffetta. Varmaan ne halvemmatkin.
Hyvä vaihtoehto on hankkia perkolaattorikeitin (OBH Nordica), erillinen kahvimylly (Krups) ja jonkin pienen paahtimon kahvia (Turun Kahvipaahtimo). Maidonvaahdottimiakin saa erikseen.
Luonani kyläillee kahvifriikit ovat luulleet, että minulla on jokin ihmeellinenkin kone keittiössä, kun olen heidän saavuttuaan hurauttanut myllyllä pavuista hienon jauheen ja tehnyt kahvin perkolaattorissa. Vähintään kuulemma yhtä hyvää ellei parempaa kuin heidän koneistaan. :)
On paljon siistimpää luoda itse ne kahvijuomat, cappuccinot sun muut, kuin antaa vaan koneen surrauttaa ne nappia painamalla.
Ja budjettisikin pitää. Saat nuo vehkeet alle 300 eurolla, loppusumman voit sijoittaa hyvään kahviin.
ollaan tosi tyytyväisiä. Ostettu Helsingistä Kaffecentralista, suosittelen lämpimästi, osaavat todella nämä jutut!
Täältä myös ääni hyvän myllyn puolesta. Käänny tosiaan erikoisliikkeen puoleen, tavarataloista saa ihan lonkalta heittettyjä neuvoja.
On toiminut oikein hyvin jokapäiväisessä käytössä jo 6 vuotta. Maidonvaahdotin on ehkä hieman heikko, mutta itse toisaalta tarvitsen sitä harvoin kun mieluiten juon ihan espressona.