Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ultrasta jäänyt pelko vauvasta

Vierailija
24.08.2010 |

olin ultrassa eilen,rv 34.

lääkäri ultrasi vauvaa ja kun päätyi keskivartalon kohdalle kysyi hoitajalta kovaan ääneen nopeasti -Onko äiti rh negatiivinen?

hoitaja tutki papereita jonkun aikaa ja sanoi että on.olisin itekkin voinut vastata mutta menin niin hämilleni että mitä siellä nyt näkyy ja tuijotin ultraruutua kauhuissani.

sitten lääkäri jatkoi vielä hermostuneemalla äänellä että -Onko vasta-aineita testattu?

johon hoitaja taas etsii vastausta pitkän aikaa.

sitten lääkäri sanoo hermostuneena mulle että-Onko niitä tutkittu,verikokeita otettu?

sanoin että on ja hoitaja myös löysi tiedon että on.olivat ok.lääkäri sanoi -sitten kaikki on varmaan kunnossa. sen jälkeen tutki vielä pitkän aikaa jotain virtauksia. ja sitten ei enää sanonut koko rh hommasta mitään.menin niin paniikkiin etten ymmärtäny enää kysyä,että mitä se siellä näki.nyt olen hirveän huolissani että jos vauvalla onkin joku hätä!soitanko sinne ja kyselen.en kehtaisi kun aina kun sinne soittaa ovat nihkeitä ja tuntuu että tuhlaan vain heidän aikaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähin mitä voit tehdä nyt on soittaa sinne ja kysyä ja kertoa tuo mitä meille kirjoitit! kysy kysy kysy!!!

Vierailija
2/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra tehdään just sen takia, että suljetaan riskejä pois. Potilaan ei tarvi tajuta mitään. Kun kaikki on kunnossa, kaikki on. Jos ei olisi ollut, he olisi määrännyt lisätutkimuksia. Lääkärien tapa on vain huudella hoitajille kysymyksiä. Noi verikoekysymykset ei millään lailla kuulu varsinaisesti yhteen sen kanssa mitä ultrassa näkee: siis raajat ja verenkierto yms asiat. Nyt vaan unohdat koko huolen ja nautit raskaudesta. Siis hölmöä lääkärin käytöstä. Ei ole vuorovaikutustaitoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt soitat ja kysyt! Et voi elellä asiaa miettiessä vielä seuraavat pahimmillaan 2kk, joten soita vain.

Vierailija
4/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kysyttävää. lääkäri vain huuteli kysymyksiä. Onko rh negatiivinen? on. Onko se katsottu? on.

Ihan normikysymyksiä, jotka hoitaja tsekkaa koneelta. Fiksumpi tapa on itse ennen potilasta kurkata vastaukset. Ei mitään tekemistä ultrasta näkyvien poikkeamien kanssa. Ultrasta sinänsä ei lääkäri huomauttanut mitään.

Vierailija
5/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit päässyt jatkotutkimuksiin. Anemiaahan eri rh-tekijät voi kai aiheuttaa tai jotain verenvähyyttä tms. mutta on tosiaan sen verran iso juttu, että tutkivat kyllä.

Ja oikeasti, voit hyvin soittaa sinne ja kysyä!! On ne hölmömpiäkin soittoja saaneet.

Vierailija
6/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ultrassa eilen,rv 34.

lääkäri ultrasi vauvaa ja kun päätyi keskivartalon kohdalle kysyi hoitajalta kovaan ääneen nopeasti -Onko äiti rh negatiivinen?

hoitaja tutki papereita jonkun aikaa ja sanoi että on.olisin itekkin voinut vastata mutta menin niin hämilleni että mitä siellä nyt näkyy ja tuijotin ultraruutua kauhuissani.

sitten lääkäri jatkoi vielä hermostuneemalla äänellä että -Onko vasta-aineita testattu?

johon hoitaja taas etsii vastausta pitkän aikaa.

sitten lääkäri sanoo hermostuneena mulle että-Onko niitä tutkittu,verikokeita otettu?

sanoin että on ja hoitaja myös löysi tiedon että on.olivat ok.lääkäri sanoi -sitten kaikki on varmaan kunnossa. sen jälkeen tutki vielä pitkän aikaa jotain virtauksia. ja sitten ei enää sanonut koko rh hommasta mitään.menin niin paniikkiin etten ymmärtäny enää kysyä,että mitä se siellä näki.nyt olen hirveän huolissani että jos vauvalla onkin joku hätä!soitanko sinne ja kyselen.en kehtaisi kun aina kun sinne soittaa ovat nihkeitä ja tuntuu että tuhlaan vain heidän aikaa.

Älä huoli turhaan, koska ultralla eivät voi nähdä mitään mikä liittyy tuohon rh negatiivisuuteen. Ja kuten tuossa sanoitkin niin verikokeet ovat olleet ok aina. Tökerösti on lekuri käyttäytynyt kun on tuollein höpissy. Itse sain juuri toisen lapsen jolla rh positiivinen ni sain piikin jalkaani, ensimmäinen lapsi kans rh negatiivinen jolloin ei mitään muuta kuin se yksi piikki synnytyksen jälkeen jotta seuraavassa raskaudessa ei tuu ongelmia sen suhteen. Nykyaikana osaavat jo niin hyvin hoitaa nuo asiat. Neuvolasta ei kyl kauheasti infota tuon suhteen :/