Miten kauan lapsi pitää kirppisvaatteita?
Mie olen tosi innostunut kirppiksistä ja ostan sekä omat että lasteni vaatteet lähes kokonaan sieltä tai Huutiksesta. Lapset nyt 5 ja 6 ja toistaiseksi ovat vain innoissaan kirppiksistä, kun sieltä saa enemmän kuin kaupasta. Mutta, mutta...missä vaiheessa tulee toppi? Onko kokemuksia?
Kommentit (15)
ja Huutiksesta, mutta esim. housut on pakko ostaa uutena.
16-vuotiaalle tytölle hain kirppikseltä hautajaisvaatteet, mutta ei sieltä muuten enää oikein löydy hänelle vaatteita.
Lapset eivät ole koskaan kieltäytyneet kierrätysvaatteista sinänsä, mutta ei vaan tahdo löytyä enää niin hyvin isommille.
16-vuotiaalle tytölle hain kirppikseltä hautajaisvaatteet, mutta ei sieltä muuten enää oikein löydy hänelle vaatteita.
Lapset eivät ole koskaan kieltäytyneet kierrätysvaatteista sinänsä, mutta ei vaan tahdo löytyä enää niin hyvin isommille.
koluaa itse kirppikset ja UFFin ja onkin löytänyt niistä paljon kivoja vaatteita.
Eli ei vielä ole tullut stoppia, tyttö 16 v.
Eli lapsen voisi kasvattaa arvostamaan käytettyjä vaatteita...Mutta kiustaanko koulussa?
Ap
Tyttö nyt 15, poika 10. Pojille on erittäin vaikea löytää kirppikseltä juuri mitään, sillä en minä sieltäkään mitään kulahtaneita lumppuja halua kotiin kantaa.
Kierrätys on meillä enemmän elämäntapa, kuin taloudellinen pakko. Ostellaan aika paljon kaikenlaista kirppiksiltä, myydään myös, mutta sitten tarvittaessa mennään ihan kauppaan.
Yhtenä päivänä pojan kanssa keskusteltiin, kun hänen kaverit kiusaa polkupyörän takia, ei ole kuulemma tarpeeksi maastomalli.. Kiusaajana oli poika joka jäi pyörävarkaudesta taannoin kiinni, joten kehotin poikaa sanomaan että 'Mun pyörä on sentään kaupasta rahalla ostettu' niin poika siihen että eihän me sitä kaupasta ostettu...
ja aina ovat tykänneet ihan yhtä paljon kirppisvaatteista kuin kaupasta uutena ostetuista. Perityt vaatteet on kaikkein kivoimpia ;-) kun niillä on joku tarina ja tunne, ns. Ellan takki, Matin huppari jne. ;-))
Kiusaamista voi tulla sekä kirppisvaatteista että kaupasta ostetuista, snobeja on kaikkialla, ja lapset keksii kiusaamisaiheita mistä vaan!
lapset 2-13v ja mieluummin käyttävät kirppis/perintö vaatteita.ovat vaan ylepitä kun saavat onkun tietyn vanhoja käyttää:) aika pitkälti tässä kotiarvot vaikuttaa.jos kierrätys on osa elämää,myös kierrätys vaatteissa säilyy varmasti läpi elämän.toki meilläkin joitakin uutena ostetaan,ja siistejä ovat kierrätysvaatteetkin.
meillä vaan on periaate,että ensin koitetaan jossko jolakin olis tarvittava vaate/tavara ylimääräisenä vailla kotia,sitten vasta jos näin ei löydy,mietimme uuden ostoa-jos on tosi tarpeellinen juttu
ei kiusata. Tai yhtälailla voidaan sitten kiusata mistä vaan, jos ollaan kiusatakseen.
kirppiksiltä ja huutiksesta. Jos kivoja löytyy niin on ihan sama mistä se löytyy. Nyt 19v. ostelee itse vaatteita ja kenkiä huutiksesta kun on huomannut miten säästää rahaa kun ostaakin sieltä. Ja sieltähän saa ihan uudenveroistakin tavaraa.
8v poika kinuaa kirppareille mukaan :-) Itse tykkään kovasti kierrellä kirppareita. Meidän poikaa ei haittaa siis ollenkaan, vaikka on kirppisvaatteita. Mietin tuota kiustaanko koulussa kysymystä.. eiväthän ne kaverit tiedä, mistä vaatteet on ostettu, jos sitä ei mainosta :-)
Pienempiäkin lapsia meillä on 2kpl ja varsinkin 6v poikamme sanoo usein, kun olen hänelle jotain löytänyt kirpparilta, että "hieno, kiitos" :-)
Eli lapsen voisi kasvattaa arvostamaan käytettyjä vaatteita...Mutta kiustaanko koulussa? Ap
onko vaate serkun tai siskon vanha vai kirppikseltä? Kiusataanko lapsia koulussa jos käyttävät isompien sisarusten kumppareita, esim?
Ei täällä Espoossa ainakaan.
uusperheessä minun lapset (15+13+11-v) käyttävät kirppisvaatteita ja innokkaasti itse ovat ostoksilla mukana ja "tuunaamassa". Mieheni lapset (15+13-v) käyttävät vain merkkiliikkeiden merkkivaatteita, uusina. Eikä ketään haittaa, kukaan ei kiusaa ketään.
on 14v ja tykkää kirppisvaatteista :) tehdään oikeita löytöjä sieltä
lapset oppineet siihen että vaatteita ja tavaroita voi ostaa kirppikseltä. Lapset nyt 9, 15 ja 18. Vanhin, tytär, tekee jatkuvasti todellisia löytöjä kirppiksiltä :)
Ketään ei ole milloinkaan kiusattu siitä että on käyttänyt kirppistavaroita.