Perhenauvolassa neuvottelu
Onko kukaan käynyt ratkomassa vanhempien välisiä ongelmia? Mieheni oli soittanut kyseiseen paikkaan ja nyt pyysi minua neuvotteluun. Lupauduin yön yli miettimisen jälkeen. Voisin ehkä saada itse apua arki uupumukseen. Ongelmamme johtuvat epäreilusta taloudellisesta tilanteestä puolisoiden kesken. Semmoisiinhan ongelmiin siellä ei kaiketi puututa. Mieheni mielestä en halua viettää aikaa hänen kanssaan. Olen yrittänyt 12v ajan järjestää kaikenlaista yhteistä mutta hänellä ei ole ollut aikaa. Yhteisellä aamiaisella hän lukee lehteä eikä vastaa kun juttelen. Aina. Nyt kun minua ei enää huvita pitää mennä neuvotteluun.
Kommentit (14)
kun puoliso jo vähän kuin luovuttanut...
Mutta, menkää ihmeessä!
kyllähän nyt herrajumala vanhempienkin välit on saatava kuntoon. jos on kaunoja miestä kohtaan, ei niitä auta sivuuttaa oman jaksamisen uhalla!!! kaikkihan ton nyt tajuaa, että vanhempien välit on saatava kuntoon että lapsetki voi hyvin. jos kerran yhdessä asutaan! ja kaunoista ei niin vaan pääse eroon. mieshän tuossa hiukkasen omituisesti käyttäytyy!!! kun ennen ei ole kiinnostanut, miks nyt, kun toisella into lopahtaa, pitäs mennä neuvolaan asioitaan puimaan???
se ainoa joka lasten eteen on kaikkensa tehnyt.Kaunainen en ole. Touhuilen mielummin sit lasten kanssa kaikenlaista kun miestä ei kiinnosta perheen seura. Huvittavaa että mies pitää itsestäänselvyytenä "seura" mutta kun sitä muut tarvitsisivat niin ei ole aikaa. Tai kun hän on sairas niin voi voi ja auts mutta kun minä vaikka olen sairas niin ei mitään sympatiaa tai saatikka juomaa tuotaisiin sängyn viereen. Että semmoista.
Kaunainen en ole.
Tai kun hän on sairas niin voi voi ja auts mutta kun minä vaikka olen sairas niin ei mitään sympatiaa tai saatikka juomaa tuotaisiin sängyn viereen. Että semmoista.
Että semmoista logiikkaa...
Mies ostelee itselleen kaikenlaista. Siis omiin nimiinsä ja tyyliin rantapalsta,auto.
Avasin tämän keskustelun kuullakseni minkälaista perheneuvolassa keskustelu on. En saadakseni aikaan arvostelua ja syyttelyä että olisin kaunainen yms.
Olen jaksanut hoitaa ja hoivata kaikkia 24h ja olisi itsekkin joskus kiva saada samanlaista kohtelua. Se ei ole kaunaa.
Äippärahoilla ei kauheasti omaisuutta ostella. Nyt kun olen ollut kotona hoitanut lapsia niin mieheni voi tehdä tuplasti enemmän töitä kun hänen ei tarvitse ottaa osaa lastenhoitoon yms. Sanon jo etukäteen ettei kohta tarvitse selitellä niin minun työhönlähtöni ei perhesyistä onnistu.
Eli anna sitten ostella vaan äläkä tunne minkäännäköisiä morkkiksia.
Parisuhdeterapiaan menisin ennemmin kuin perheneuvolaan, laittavat vielä sieltä jonnekin lastensuojeluun ilmoituksen masentuneesta ja uupuneesta äidistä ja isä saa kaiken kunnian
Ollaan juu naimisissa ja avioehto on..
Ja olen todella uupunut. Meillä on erityislapsi. Mitään väkivaltaa meillä ei ole tms. Kinaa jatkuvasti. Mitään mitä pyydän ei voida tehdä. Jos lapsella vaikka on antibioottikuuri ja annoksen antaminen on hänen vastuulla yhtnä aamuna niin ei varmasti muista.Ja muistuttaahan ei saa.
Siis jos asiat menisivät niin pitkälle.
Teidän ehkä kannattaa keskustella menojen tasapuolisesta jakamisesta. Onko sun oikein kituutella pienellä rahalla miehesi törsätessä asioihin jotka sua selvästi ärsyttää.
Raha-asioista on keskusteltu kovasti. Hän on sitä mieltä että saanhan minäkin mökille tulla.. ja auton kyytiin. Olen kyllä menossa neuvotteluun. Katsotaan nyt mitä siellä tapahtuu.
"Hän on sitä mieltä että saanhan minäkin mökille tulla.. ja auton kyytiin"
Ostiko miehesi mökin ihan yksikseen, että tyyliin rahat on hänen ja hän tekee niillä just mitä huvittaa?
Hän on vakaasti sitä mieltä että rahat ovat hänen kun hän ne tienaa. Ja tästä on keskusteltu..Tiedostan että hän käyttää minua hyväksi törkeästi. Olen nyt yrittänyt pistää tiukille ja siitä syystä myös on nyt ihmeissään kun "parisuhde" on kovilla. Mitähän apua tähän sieltä neuvolasta saapi?
erityislapsen lisäksi? Useinhan erityisyydet kulkevat geeniperimässä.
Jos näin ei ole, kuulostaa kyllä aika hurjalta ja kehittymättömältä tuo miehesi ajatusmaailma hänen omista rahoistaan. Onhan teillä nyt perhe ja lapset, joita sinä olet "uhrautunut" hoitamaan vaikka et saa palkkaa kuin murto-osan normaalista palkastasi. Teillä on ns. perheyritys. Useimmat avo/aviomiehet käsittävät tämän ja perheellä onkin ainakin osittain yhteiset rahat vaimon hoitovapaan ajan.
Minulla myös erityinen mies ja hän on aina ollut raha-asioistaan hyvin tarkka. Olemme kuitenkin saaneet sumplittua jotenkin esim. opiskeluajat ja vauva-ajat niin, ettei toisen ole tarvinnut aivan rahatta kulkea.
Kannattaa todellakin ottaa esille nämä asiat siellä terapiassa juurta jaksain, ei ole teillä aivan normaalit käytännöt raha-asioiden suhteen. Tsemppiä!
Mitäs jos et keskittyisi kaunoihisi miestä kohtaan, vaan tekisit kaikkesi lastenne eteen?