Mitä 2:vlle ulos päälle kun lämpötila 15 astetta? Sukkahousut pitkien housujen alle?
Ei enää osaa pukeakaan! :)
Kommentit (11)
jos laittaisit samantasoiset kuin itsellesikin. Mä laitoin just farkut, t-paidan ja hupparin lapsille.
Jokainen äiti omaa erilaisen tavan pukea lapsi;
jos on pieni tai kovin rauhallinen lapsi joka vaan istuu hiekkalaatikolla niin ihan hyvin voit laittaa sukkahousut alle!
mielummin lämmin kuin kylmä!
Miksi tällaisesta asiasta tapellaan? :-O Eikö jokainen voi vaan sanoa mielipiteensä, miten itse lapsensa pukee?
ja onko pihalla märkää vai kuivaa. Farkun tyyliset ulkohousut ja t-paita ja huppari meillä 2v:llä puistossa. Jos kädet kylmät niin sitten laitan vähän enemmän vaikka liivin päälle.
Tää aika on mun mielestä vaikeaa koska pitää alkaa käyttämään niitä sukkia ja lapsi ei tietysti halua. Nyt kun on tottunut kulkemaan alasti koko kesän niin vaatteita on todella vaikea saada päälle :D sukat on ehkä pahimmat... Meillä vielä sellainen lapsi joka on tosi tarkka siitä miltä vaatteet tuntuu päällä ja minkä väriset ne ovat... epäilen jopa tietyn asteista aistiyliherkkyyttä jota myös itselläni on.
Meillä oli tänään aamulla 10 astetta lämintä ja päälle laitettiin t-paita, pikkuhousut, sukat ja verkkapuku ja sandaalit. Päivällä on kuitenkin sitten selvästi lämpimämpää, jos ei ole niin sitten päiväkodissa pukevat siellä olevan haalarin ja lenkkari päälle.
Lapsille saman verran päälle kuin itsellekin. Ipanat vielä liikkuvat yleensä enemmän kuin aikuiset ulkoillessaan, joten saa olla aika vilukissa, että palentuu näillä ilmoilla ilman sukkiksia...
Mitä ihmettä sellaiset, jotka tunkee aluskalsareita jo kesäkeleillä tenaville, pukevat lapsille kun pakkasta on 20 astetta?
vaikeuksia nelivuotiaan pukeminen vaan vauvan (2kk:n ikänen). Pitäisi jo osata, kun isoveli syntyi samoihin aikoihin (kesällä siis) kuin vaaveli mutta ei. Tuntuu että aivot on totaalisesti unohtaneet, miten vauva puetaan (täällä siis nyt noin kymmenen astetta lämmintä, hieman tuulee).
pitkät housut riittää ihan hyvin, sitten vaikka t-paita ja joku pitkähihainen.
+15 ei edes ole mikään kamalan kylmä, jos nyt ei tuule kylmästi.
mutta 15 astetta on perinteinen kesäsää, tuntuu vaan niin kylmältä kuuman kesän jälkeen. Itse en laita reilulle yksivuotiaallekaan vielä tuplapöksyjä ulos, pitkää lahjetta ja hihaa kylläkin.