Mua laiskottaa ja koti on kuin pommin jäljiltä! Kohtalontovereita?
Mitä teidän pitäisi tehdä tänään, että koti näyttäisi siistiltä?
Minun pitäisi:
pedata 4 sänkyä
pestä ikkunat
tiskata
tyhjentää tiskikone
pyyhkiä pölyt
imuroida
pestä lattiat
tuulettaa
järjestellä tavaroita
pestä vessanpönttö
Kommentit (20)
täytyy sanoa, että työpäivän päätteeksi on motivaatio vähän hukassa ja tekee mieli laiskotella...
pitäis pestä ikkunat, imuroida, pestä lattiat, pyykätä ja silittää, vaihtaa petivaatteet.. siivoaja aloittaa ensi viikolla että taidan vain imuroida ja hoitaa noi pyykkihommat.
vaikka olenkin päivisin kotona, meille tulee kyllä siivooja. mieskin jo suostui, joten nyt vaan pitäisi löytää hyvä ja luotettava kotisiivooja.
pakko nostaa kohta laiska perseeni tästä sohvalta...
muutenkin siivoamaan mutta nyt mennään 41+ viikoilla, joten ei paljoa jaksa enää siivoilla. Jotain kuitenkin pitäisi saada aikaan. Mies kyllä lupasi, että talo on putsingissa kun vauva on syntynyt ja tullaan kotiin ts. anoppi käy siivoamassa..
Siivottavat asiat on aika lailla samaa kategoriaa kun muillakin.
Mitä teidän pitäisi tehdä tänään, että koti näyttäisi siistiltä? Minun pitäisi: pedata 4 sänkyä pestä ikkunat tiskata tyhjentää tiskikone pyyhkiä pölyt imuroida pestä lattiat tuulettaa järjestellä tavaroita pestä vessanpönttö
Paitsi että on vain 3 sänkyä.
Siihen päälle suihkun+saunan pesu
Ällöttävä kissanhiekkalaatikon pesu :/
Sohvan ja nojatuolien karvan poisto(kumihanskan kanssa saa käydä siis läpi että karvat lähtee)
Pyykkivuori on jo niin iso että saa ainakin 6 koneellista pestä, mutta ulkona sataa.
Siinä noin alkuun.
Ja tietenkin koska olen luonteeltani hamstraaja niin pitäis heittää tavaraa roskiin ja uffin laatikkoon
Jota yritän puolustella sillä, että olen viikolla 39 raskaana :). Mutta sain sentään vanhempien sängyn pedattua, likaiset astiat koneeseen, esikoisen aamupäiväkerhoon ja käytyä kaupassa. Mutta, jotta koti näyttäisi siistiltä pitäisi tehdä:
- purkaa kauppakassi
- purkaa viikonlopun reissukassi
- siivota kaikki mahdolliset pöytätasot
- pedata, imuroida ja järjestää likkojen huoneessa
- järjestää ja imuroida vanhempien huoneessa
- pestä kylppärin vessa ja suihkunurkkaus
- pestä saunaan kerääntyneet pehmusteet ynnä muut pihalta
- raivata olohuoneen lattia leluista (samoin keittiön lattialta)
- pestä ikkunat
- siirtää ompelukone, saumuri, kangaspinot ja muut ompelutarvikkeet ruokapöydältä komeroon
- vaihtaa kuollut muratti uuteen
- järjestää hyllyjä
- lajitella puhdas pyykki naruilta ja korista kaappeihin
- siivota miehen tietokonenurkkaus
Onhan näitä. Ehkä tuon kauppakassin voisin nyt käydä purkamassa ja laittaa ruuan alulle (viime aikoina syöty paljon puolivalmista kun laiskotuttaa, mutta tänään meinaan tehdä keittoa).
Laitoin pyykit pyörimään koneeseen ja tyhjensin tiskikoneen ja nyt hyytyi. Kauheesti olis hommaa, enkä tiedä mistä alottain.
*masentuneena koneella*
Kaikkea ei tarvitse saada valmiiksi heti! Ja osien välillä palkitsen itseni vaikkapa kahvilla ja lehdenluvulla.
Eli esim. ap - petaa sängyt ja tiskaa. Sitten keität kahvit ja istut hetkeksi alas. Sitten menet ja peset vessan ja tuuletat (hommaan menee huikeat pari minsaa). Ja taas istut alas hetkeksi.
Sitten järjestelet ja pyyhit samalla pölyt. Ja syöt sitten lounasta.
Iltapäivällä imuroit ja peset lattian.
Ikkunat jätät suosiolla huomiseksi/tuonnemmaksi. Ei niiden pesu sisäsiivoa kohenna, joten eivät ole niin akuutti juttu.
;-) aloittaminenhan on aina vaikeaa, mutta ajattele vain sitä "välipalkkiota" ja seuraavan osion lyhyttä kestoa, älä koko urakkaa. Jos mietit, mitä KAIKKEA pitäisi tehdä, uuvut jo pelkästä ajatuksesta.
koitin ryhdistäytyä ja sain tehtyä asiat joissa on ruksi perässä
pedata 4 sänkyä x
pestä ikkunat (ei voikaan kun alkoi sataa)
tiskata x
tyhjentää tiskikone x
pyyhkiä pölyt
imuroida
pestä lattiat
tuulettaa x
järjestellä tavaroita
pestä vessanpönttö
- kauppakassin purun
- keiton valmistuksen
- esikoisen noudon päiväkerhosta
Tuolta listalta tuskin tulee mitään tehtyä :). Ehkä viikonlopun reissukassin voisi purkaa.
pitäisi siivota joo, mutta mieluummin otan hien pintaan säkkiä hakaten massiivisilla alakoukuilla ja lyhyellä lihaskunnolla.
Siivoilu on vastenmielistä puuhaa.
Minulla olisi tälle päivälle:
neljän puhdaspyykin kaapin laitto
lattian esille raivaus (lelut ja vaatteet)
keittiö (astiat koneeseen) pöydät
imurointi
lattian pesu
pyykkiä koneeseen ja kuivumaan
pölyt
vessat
ruuan laitto
Ja inspiraatiota olen aamusta asti etsinyt mutta en vaan saa mitään aikaseksi on jotenkin niin väsynyt kahden lapsen hoidosta 4 v ja 8kk ja kolmas on vielä mahassa.
Joku siivoaa miehensä tietokonenurkkauksen?
Mä kyllä usein siivoan yksin yhteiset tilat mutta miehen henkilökohtaiset alueet ja lastenhuone saa olla sotkussa jos eivät itse siivoa.
Teen jotakin koko ajan, mutta silti koti on kuin pommin jäljiltä. Tänä aamuna olen jo pessyt kaksi koneellista pyykkiä, astianpesukone on tyhjennetty, täytetty, pyörinyt ja tyhjennetty, olen imuroinut kaksi huonetta, vienyt ja tuonut lapset kerhosta, tehnyt aamupalan ja ruuan, ja nyt maalaan lasten kanssa vesiväreillä.
Niin, ja olen mies.
en siis laskenut sänkyjen petaamista ja normaalia lelujen keräämistä jokaisen leikin jälkeen.
Keräsin muuten myös pihalta omenat, ja hain mehumaijan, että teen kohta mehua. Lisäksi siivosin 10 litraa tatteja ja pakastin ne.
Koti on silti kuin pommin jäljiltä.
Edelleen 17
taapero ei suostu päiväunille. Päiväunien aikana olisin kerennyt siivota koko asunnon ja terassin talvikuntoon.
Ei auta valittaa. Tuskin saa tänäiltana seksiä vaimolta. Luultavasti nalkuttaa koko illan, kun on niin sotkuista. En vaan voi vahtia samalla taaperoa ja vauvaa, en mitenkään.
T: Pappa
luovalla alalla työskentelevä akateeminen sinkkumiljonääri. Hehe.
Vinkki: käy reippaalla lenkillä (jos vaan jaksat tai voit sinne lähteä), sen jälkeen kotityöt sujuu hujauksessa. Samalla kuuntelet lempimusiikkiasi, niin ajatukset pysyy muualla kuin siinä, että "pitää" siivota. Nää on mun kikat.
mut ei se haittaa, kotiapulainen häärää ja pitää paikat siistinä ja puhtaina:)