Minulla menee liian monta
tuntia siivoamiseen viikossa, niin paljon että kun aloitan siivoamisen niin v-käyrä onjo ehtinyt nousemaan huippuunsa. Minulla kuluisi vähemmän aikaa siivoamiseen, jos perheeni auttaisi minua mutta he eivät kuuntele mitään, ei vaikka itkukurkussa nätisti pyytäisin apua. Otettiin vielä koirakin tämän kaiken keskelle, esikoisen pitkäaikainen haave, koirankarvoja joudunkin sitten pesemään tekstiileistä ja lattioilta pois joka toinen päivä ja silloin sitä karvaa on oikeasti levinnyt jokaiseen huoneeseen, jokaiseen nurkkaan. Pelkäänpä että tuo karvaaminen ei ole enää normaalia, selvitänkin asiam ell. Koira voi hyvin, mitä nyt karvaa niin että hermo menee. Luovunko koirasta jos perhe ei auta siivoamaan? Koiran hankinta oli yhteinen päätös, mutta sen jälkien korjaaminen ja kaikki siihen liittyvä on jäänyt minun kontolleni.
Kommentit (3)
Eikä tää tästä muutu..
lapsia yritän opettaa kotitöiden tekoon, ja kyllähän siis pojat jo esim. ruokailun jälkeen vievät astiat tiskipöydälle ja esikoinen jopa tiskikoneeseenkin. Muuten on sitten vähän sitä sun tätä..
mutta olen kehitellyt koko ajan eri tapoja siivouksen helpottamiseen, niistä tärkein ja paras vinkki on se, että VÄHENTÄKÄÄ TAVARAN MÄÄRÄ MINIMIIN. Ihan kaikki siis minimiin; astiat, kirjat, lelut, sisustusesineet, koristetyynyt, vaatteet..
tähän menee kyllä aikaa, itse käyn aina yhden laatikon/kaapin läpi kerrallaan ja heittelen sieltä tavaraa roskiin, kirppikselle meneväksi tai lahjoitettavaksi. Ja olen suunnitellut että missä olisi millekin tavaralle paras säilytyspaikka, ja myös niin että kaikilla tavaroilla olisi YKSI oma paikka.. esim. meillä ennen dvd:itä oli television ala-kaapissa, kirjahyllyssä, tietsikkakaapissa, lastenhuoneissa jne. Raivasin niille sitten tavaroiden karsimisen jälkeen yhden tilan kirjahyllystä. Sama koskee siis kaikkea.
Lemmikkieläimiä meillä ei ole, eikä tule, koska olen uumoillut että sekin jäisi mun hoidettavaksi, ja lisähommaa en halua. Voisit ehkä pitää asiallisen, rauhallisen perhekokouksen, jossa sanoisit että koiranhoitoon tarvitaan muitakin apuun, tai sitten koira joutuu valitettavasti etsimään uuden kodin, sä et jaksa yksin. Teette sitten vuorolistan koiranhoitamisesta ja koiran jälkien siivouksesta.
Tsemppiä!
ps. Lue siivousaiheisia blogeja, niistä saa inspiraatiota! mm. sotkuholistin blogi on hyvä! (sotkuholisti.blogspot.com)
ja vaikka tekee kuinka paljon niin tuntuu ettei se auta ja se ettei järjestys pysy.ei ole voimia yksin siivoomiseen jne.
+ kun tähän kuuluu sitten vielä kaikki muut kotityöt ja opiskeleminen niin jaksaminen on tiukilla. Miehelleni olen puhunut tästä jo hyvin pitkään, mutta ei kuulemma osaa siivota tai kokata. Mun on todella vaikea uskoa tuota selitystä. Eroakin olen ehtinyt miettimään. Silloinkin teen kyllä kaiken itse, mutta eipähän sitten enää ole miehenkin sotkuja siivottavaksi. Joku sanoo nyt tähän että älä siivoa miehen sotkuja, mutta kyllä ne on pakko joskus pois siivota tai tulee hyönteisongelmia. Esim. kärpäsiä sisälle...