MITÄ kertoo lapsesta, jos 8-vuotiaana käyttää sanaa KEPSUTTI
Joku lapsen oma privaattivitsi.
Onhan aikuisillakin sanoja jotka ne omasta mielestään vitsikkäästi sanovat aina väärin (vaikka kenenkään muun mielestä vitsi ei olisi hauska).
Kommentit (16)
Eskariopejen mukaan lapsen verbaalinen kehitys on ikätasoaan edellä, puhe sujuvaa jne. Tuo olhelma on ainoa sana jota ei osaa. Ei tajua sanovansa sitä väärin. "Niinhän mä sanoinkin OL-HEL-MA". Toisaalta suloista, vielä on jotain pienen tytön omaista meidän isossa tytössä jäljellä.
ketsupin sijaan??
Ei siis osaa sanoa ketsuppi, vaan sanoo kepsutti.
ketsupin sijaan??
Ei siis osaa sanoa ketsuppi, vaan sanoo kepsutti.
ap
"olumpialaiset" ja "laburintti". Hän kuulee kyllä eron, muttei osaa muodostaa.
Ääneteistömme on sellainen, että meille on vaikeaa ääntää samassa sanassa etu- ja takavokaaleja.
hauskaa... :) Jotain muitakin sanoja väännetään.
ostan koiralle ruputikkuja, poikani hyppii kuin sammakki ja ope olen, siviilissä voi vähän irrotella, kun on niin innollinen :)
Tuntevatko muuten muut paljon aikuisia, jotka sanovat "rönkten" tai "Alladin" tai kirjoittavat "desing"? Minun tuttavapiiriini näitä on osunut useita.
Luulen, että oli vain oppinut sanan niin. Ehkä tuo kirjoitetun lukeminen voisi antaa oivalluksen miten sana oikeasti sanotaan.
määki oon kirjoittamisen ammattilainen ja siviilissä puhun pehmoisia, lapsena gansterit olivat kanistereita ja maanjäristykset maanjärjestyksiä, niin mitä hallaa niistä olisi tullut? Täydellisyys ja täydellisyyden tavoittaminen on ennemmin se tie, joka tuhoon vie.
aina isistä 47 v. kuopukseen 4 v.
Ja siskoni sanoi vielä aikuisenakin tuliaisia tuuliaisiksi. Ja ystäväni sanoo röntgeniä rönkteniksi ja Aspergerin oireyhtymää Aspegreeniksi.
jokin kolmas sana, mitä en nyt muista, jossa samaa vikaa. Ja ihan on kuulemma ok puhe, kun kouluun meno -tarkastuksessa puheterapeutti vähän jututti.
joka ei osaa sanoa ketsuppi tai traktori, jos muuten on ok?