Miltä tämä kuulostaa? (Lapsen "taantumisesta")
2-vuotias aiemmin kuiva -sekä päivä että yö- lapsi on alkanut sekä pissaamaan että kakkaamaan housuun, osin tahallaan, osin tahattomasti. Hän huutaa yöllä unissaan täyttä huutoa. Ei halua mennä kotiin, tahtoo lähteä vieraiden mukana.
Voiko kuulua normaaliin kehitykseen plus lisänä painajaiset ym.? Olen ollut jo kauan ko lapsesta huolissani, tuntuu että aina tulee jotain huolenaiheta lisää.
Kommentit (2)
nimitys tuolle tilalle. Jos kastelu ja tuhriminen olisivat ainoat oireet, kyse voisikin olla taantumisesta. Mutta kun lisänä on tuo, että huutaa yöllä ja haluaa lähteä vieraiden mukaan, minusta kuulostaa siltä, että asiaa kannattaisi vähän selvitellä, ammattilaisen kanssa.
Onko hoidossa tai muuten tilanteissa, joissa et voi varmasti tietää, mitä lapsellesi tapahtuu? Tai onko jo tiedossasi joku lasta traumatisoiva juttu, kun olet huolissasi?
sillä kyse ei ole mun lapsestani vaan erään läheiseni lapsesta. Mutta mikä tällaista voisi aiheuttaa? Esimerkiksi? On kuulemma ollut pk:n lisäksi paljon hoidossa. Tämä ainut muutos josta minä tiedän.