Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan hullu? Haluan osa-aikatyön?

Vierailija
17.08.2010 |

Minulla on lastenhoitajan virka päiväkodissa ja haluan osa-aikatyön nyt kun lapset ovat pieniä. Haluan osallistua myös enemmän äitini hoitoon ja auttamiseen nyt kun hänellä todettiin syöpä.

Kysyin asiaa työkkäristä ja siellä minua pidettiin ihan hulluna kun minulla kerran on virka.

Esimieheni mukaan lyhennetty työaika ei ole mahdollista omassa yksikössäni, ainakaan tällä hetkellä.

Mitäs mun kannattais tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein eka vatsaus on että ei onnistu mutta kun vilauttelee luottamusmiestä ja asian lakisääteisyyttä niin johan alkaa osa-aikainen irrota. Ja tottakai jos ei onnistu niin hankit sen osa-aikasen ensin ja sitten irtisanoudut...

Vierailija
2/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakihan ei velvoita työnantajaa tuossa tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajan ole pakko lyhentää työaikaa.

mutta äärimäisen harvassa ovat ne tilanteet että heidän perustelunsa kieltäytymiselle ovat päteviä. Lakisääteinen oikeus osittaiseen hoitovapaaseen on olemassa.

Vierailija
4/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän voi saada vain kun lapsi on alle 3-vuotias.

Vierailija
5/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri kuin tavallinen hoitovapaa. Osittaiseen hoitovapaaseen on oikeus alle 3-vuotiaan vanhemmalla JA eka-tokaluokkalaisen vanhemmalla.

Vierailija
6/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulla ap on kerran vaki paikka, niin miten olis vuorotteluvapaa tms ?

kysy sosiaalihoitajalta

älä anna vaki paikkaasi pois missään nimessä

muuta hae vaikka sairaslomaa jos ei muuten oonistu, on tärkeää olla äidin lähellä kun hänellä rankat hoidot menossa

mullakin oon syöpä , hoidot ohi nyt, olisin kyllä kaivannut apua ja tukea perheeltäni

Vierailija
7/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkattomasti.

Vierailija
8/8 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tärkeänä olla jaksava äiti kun muksut pieniä ja teen 20h työviikkoa. Mulla on vakituinen toimi. Kyselin esimieheltä, onko mahdollista osa-aikatyö vai jäänkö kokonaan hoitovapaalle. (En olisi halunnut kokonaan kotiäidiksi). Heti oli suostuvainen esimies. Onhan se puolikaskin työntekijä parempi kuin ei yhtään, tuollaisessa työvoimapulaa kärsivässä paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan