Ravistin lasta.
Kamala morkkis ja itsesyytökset. Menin liian pitkälle.
Kommentit (5)
Minä ravistelen lähes joka päivä, jos sana ei mene perille.
Parasta mitä voit tehdä on katua tekoasi, ottaa opiksesi ja sitten jäämättä virhettä liiaksi vatvomaan menet eteenpäin. Ja pidät huolen ettet ravista lastasi etkä häneen fyysistä väkivaltaa käytä ENÄÄ KOSKAAN!
Jos elämäntilanne on stressaava tai jokin painaa sinua, hoidat itsesi kuntoon. Järjestät vaikka lapsenlikan ja menet elokuviin tai käyt perheneuvolassa juttelemassa asiasta.
Pyydät tietenkin lapseltasi anteeksi ja kerrot ettei niin saisi tehdä meni äidiltä hermot kuinka pahasti tahansa. Ja että se on väärin. Seuraavan kerran lapsesi osaa jo itsekin sanoa ääneen jos tilanne äityy pahaksi ettei saa satuttaa.
Eikös tästä voi jo tehdä ilmoituksen poliisille?
että joku vanhempi selviää lastenkasvatuksesta ilman fyysistä kajoamista (käsivarresta tempaisu, tukistus tms.). Hatunnosto heille, itse en siihen näköjään pystynyt. Onnekkaat lapset heillä. Minulla ei.
Miten saada sana riittämään? Millaisia rangaistuksia teidän lapsenne tottelevat? Lapsi on kovasti kehuttu käytöksestään (ja perheemme sopivasta kurinpidosta) ystäväpiirissä ja päivähoidossa, mutta välillä raivo menee niin kovasti yli, ettei keinot riitä. Ensin kielletään, sitten keskustellaan, jäähy, etuuksien poistaminen ja sen jälkeen loppuu minulla keinot. Mitä sitten, kun em. keinot eivät riitä, vaan lapsi vaan jatkaa kiellettyä toimintaa? Jossain menee pieleen, kertokaa viisaammat missä. Kiitos.
ap
Jos pieni, alle vuoden ikäinen, tarkkaile vointia huolellisesti ja hakeudu herkästi sairaalaan, jos esiintyy väsymystä, ärtyisyyttä, huonoa syömistä, hengityskatkoksia, oksentelua, vapinaa tai kohtausoireita. Kolmasosa ravistelluista vauvoista kuolee, kolmannekselle jää pysyviä vaurioita aivoihin, kaularankaan/kaulaytimeen tai silmien alueelle. Mikään pikkujuttu ei siis ole kyseessä.
Vaikka lapsi selviäisi tästä kerrasta ilman vaurioita, ota nyt järki nopeasti käteen ja mieti, miten voit estää saman tapahtumasta uudelleen. Hae apua ystäviltä, neuvolasta, ensi- ja turvakodista, terkkarista tai vaikka lasten päivystyksestä. Hanki keskustelu- ja hoitoapua. Jos nyt meni pinna etkä voinut hillitä itseäsi, entä seuraavalla kerralla - mikä estää sinua tekemästä samaa uudelleen? Jos nyt ei vaurioita tullut, seuraava kerta voi jäädä lapsen viimeiseksi tai siitä voi jäädä esim. pysyvä vammaisuus.