PRKL marjavarkaat!!!!
Että mua v***TTAA naapuririvarin marjavarkaat, taas ovat käyneet tyhjentämässä meidän mustikkametsän. Olin säästellyt ylärinteen marjapaikkaa tälle lomapäivälle ja nyt kun menen sinne siellä ei ole marjan marjaa jäljellä, tarkasti on viety kun ei ole yhtään karissut edes maahan.
Miten ne idiootit ei voi tajuta ettei yksityispihalle tulla ilman lupaa, eikä luvallakaan alle 50m talosta (marjat viety 15-40m talon takaa).
Nyt kyllä vien kyltin roskiskatokseen ja ilmoitan että jos saan vihiä varkaasta vien asian poliisille.
Kommentit (13)
varmaan täytyy laittaa keltaista nauhaa ja kyltti...
meillä häviää aina mökiltä marjat pihalta :(
Menisin ovelta ovelle tivaamaan että kenen tekosia on ja kun selviäisi sanoisin suorat sanat. Kyllä muakin kypsyttäisi jos joku kävisi vaikka meidän omenat puusta poimimassa!
Vai päteekö noihin mustikoihin joku poikkeuslupa, kun ne kasvaa maassa? Mulla ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään esimerkiksi juuri omenapuusta omenoita noukkimaan ilman lupaa..
Meillä tyhensi pihametsän mustikat iso rastasparvi. Niitä kiertelee nyt paljon tankkailemassa muuttomatkaa varten. Ei käy kun humaus kun marjat on poissa.
kadonnut pihan punaviinimarjat kokonaan =( Oisko linnut ollu asialla?
Sieltä saadun neuvon mukaan luonnonvaraisia marjoja saa poimia myös pihapiiristä, jos kukaan ei käske sieltä pois. Mitään 50 m rajaa ei ole olemassa, pihapiiriksi ei määritellä piha-aluetta vaan ainoastaan se piha-alue, joka on max 5 m päässä talon ovesta. Kaikki muu alue on kenen tahansa käytössä, vaikka olisi yksityisalue-kyltti. Mutta jos käsketään pois, niin on lähdettävä.
Näin minulle vastattiin, kun peräsin oikeuksiani pensasmustikkoihini. Jokamiehenoikeudet ulottuvat paljon laajemmalle kuin uskommekaan.
Kaikki muu alue on kenen tahansa käytössä, vaikka olisi yksityisalue-kyltti. Mutta jos käsketään pois, niin on lähdettävä. Näin minulle vastattiin, kun peräsin oikeuksiani pensasmustikkoihini. Jokamiehenoikeudet ulottuvat paljon laajemmalle kuin uskommekaan.
Minusta tuo pätee vain luonnonkasveihin, ei puutarhamarjoihin. Eli ne mustikat saa käydä poimimassa piha-alueelta (jos kehtaa), herukoita ei. Muutenhan kaikki kävisivät hakemassa pottunsa ja omppunsa naapurin farmarilta ;)
Ehkä se poliisi ei tajunnut, mitä pensasmustikat on. Ap:lla taas mustikat oli ilmaisesti luonnonvaraista plaatua, niitä saa poimia jokamiehenoikeudella.
Lakkasoistahan on tapettukin ihmisiä kiihkeimmillä alueilla.
Sieltä saadun neuvon mukaan luonnonvaraisia marjoja saa poimia myös pihapiiristä, jos kukaan ei käske sieltä pois. Mitään 50 m rajaa ei ole olemassa, pihapiiriksi ei määritellä piha-aluetta vaan ainoastaan se piha-alue, joka on max 5 m päässä talon ovesta. Kaikki muu alue on kenen tahansa käytössä, vaikka olisi yksityisalue-kyltti. Mutta jos käsketään pois, niin on lähdettävä.
Näin minulle vastattiin, kun peräsin oikeuksiani pensasmustikkoihini. Jokamiehenoikeudet ulottuvat paljon laajemmalle kuin uskommekaan.
Haja-astutusalueella saa rakentaa 5 m päästä rajasta. Sen lähemmäs rajaa ei saa edes rakentaa. Miten voi piha-alue olla muka noin pieni, että 5 m ovesta? Saako tosiaan toisten pihalle tulla. Minä en kehtaisi edes mennä kävelemään toisten pihoille, saati poimimaan marjoja.
ja meidän talon vierestä (asutaan metsän reunalla) vei yks ämmä surutta kanttarellit. Perse vaan vilkkui ku se pyllisteli ja kiireellä keräs ne. argh.
oma moka, kun en ollut jaksanut poimia. verkkojakaan en viitti laitella kun vielä inhottavampaa on irrotella niitä takertuneita linturaukkoja.
kadonnut pihan punaviinimarjat kokonaan =( Oisko linnut ollu asialla?
Asutaan rivarissa ja monet täällä sekoaa omistus
suhteista eli eivät ymmärrä, että he eivät omista kaupungin metsää, vaikka se olisi kuinka lähellä heidän pihaansa.
tontilta. Viime vuonna muijat käveli ämpärien kanssa pihapiiriin ihan pokkana kun olimme poimimassa marjoja, nyt olemme olleet reissussa ja poissa päivät jolloin ilmeisesti ovat käyneet. Tuskin lintuja, koska poimurilla on selvästi riivitty. Kaupungin metsästä voi kohtuudella käydä omiin tarpeisiin poimimassa.
Eikö enää muka ole olemassa jokamiehen oikeuksia, mitä sitten on väliä omistuksella jos kuka tahansa saa tulla talon nurkalta poimimaan?? Menen sitten tyhjentämään huomenna rivarin perunapellon, ihan jokamiehen oikeudella!!
ap
laita aita siihen sun metsikkös ympärille, niin eiköhän ihmiset tajua, että sinne ei ole asiaa.