Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotat, kun menet kyläilemään?

Vierailija
17.08.2010 |

Mitkä asiat ilahduttava, mitkä häiritsevät?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee se jos ei tarjota mitään tai kahvia lupaillaan ja vielä lähtiessä sanotaan ovella että olisin mä voinut kahvit keittää - no mikset keittänyt kun pari tuntia oltu kuivin suin! Myös pahantuulinen kotiväki harmittaa.

Jos kutsuttuna vieraana tulee, niin voisi sitä mielellään jotain pientä suuhunsa saada. Vaikka kahvia tai mehua. Erääseen tuttavaperheeseen olemme jo tajunneet ottaa eväät mukaan kun ei tunnu välipalaa heiltä löytyvän millään (ja siis kutsuttuina mennään ja usein käyvät myös meillä kylässä oikein syömässä).

Vierailija
22/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lounasaikaan lounasta. Aikuinen voi olla syömättä tai korvata lounaan kahvilla ja voileivällä, mutta lapsi ei. Jos kutsuu lapsiperheen jo aamupäivästä ja vierailun aikaan ihan selkeästi osuu lounasaika, niin musta olisi kohtuullista tarjota jotain ruokaa. Sen ei tarvitse olla kummoista, vaikka hernekeitto purkista riittää hyvin. Mutta lasten kanssa on muuten melkeinpä pakko lähteä jonnekin syömään ja turha sitten isäntäväen ihmetellä, miksi ollaan nyt jo lähdössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmaista. Köyhäkin perhe voi tarjota aikaansa vierailleen. Mielestäni on törkeää edes pitää tv päällä kun vieraita tulee ja ilahdun jos toosa suljetaan ja kanssani istutaan alas.

Siivota ei tarvitse minua varten, mutta jos on kovin sekaista, niin arvostan sitä että minulle osoitetaan istumapaikka (nostetaan itse ne likaiset vaatteet pois tieltä) ettei minun tarvitse alkaa siirtelemään isäntäväen tavaroita.

Jos jotain tarjotaan niin kiitän kauniisti. Tarpeellista se ei ole. Jos minua esim. janottaa niin osaan pyytää lasin vettä tai hakea itse. Nälkäisenä en kyläile.

PS Minulla kävi taannoin vieraita, jotka istuivat sohvalle, avasivat tv:n ja alkoivat katsella sitä! Eivät puhuneet mitään.

Vierailija
24/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi hylakermalla ilahduttaa.

Häiritsee, jos isäntäväen toinen puolikas siivoaa tai ryyppää tai muuten osoittaa, että olisi parempaakin tekemistä...

Vierailija
25/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluavat vaihtaa kuulumisia ja rupatella kanssamme, joten odotan, että ainakin televisio on kiinni kyläilymme ajan. Tarjoilut ja siisteys on sitten ihan bonusta.

Vierailija
26/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita kohtaan. On ikävää,jos kutsumalla kutsutaan ja sitten puuhataan jotakin muuta kokoajan. Mieluummin vaikka niin, että väsymistilanteessa perutaan vierailu.

Vierailija
27/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavilla ei niin väliä. Sotkuisuus ei sinänsä haittaa, mutta saastaisuus kyllä. Tarkoitan, että on juurikin ruokajämiä, eritteitä ym. pitkin poikin.

Se, että lelut on hujanhajan tai eteisen lattialla on hiekkaa, ei häiritse =)

Vierailija
28/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on oikein kutsuttuna, niin minusta olisi kiva kokea olevansa haluttu vieras. Jos on vähän siivoiltu ja nähty vaivaa esim. tarjottavien suhteen. Jos aina on vaan jotain kaupasta suoraan ostettua, tulee olo ettei sittenkään haluttu kyläilemään. Vähän siivousta ja kivoja tarjottavia vieraille. Näin teen itsekin, koska on kivaa jos käy vieraita kyläilemässä.

Vierailija
29/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina on vaan jotain kaupasta suoraan ostettua, tulee olo ettei sittenkään haluttu kyläilemään.

Etkö ajattele, etteivät kaikki vaan pidä leipomisesta tai kokkailusta?

Itse olen just "kaupasta suoraan ostettua" tyyppi. En juuri leivo ja kaupan tarjottavat ovat varmempia tarjottavia kuin omat yritelmäni :D

Ja jos jonkun kutsun, niin tosiaan haluan hänet kylään :)

Vierailija
30/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja olen ollut kylässä kun emäntä vaikka ehdottaa että mennään olkkariin siellä alkaa just emmerdale. Mä yleensä kyllä siinä vaiheessa lähden menemään, vaikka olisin ollut paikalla n. 15 min. Telkkaria mä voin katsoa kotonakin.

Vierailija
31/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin odotan jotain tarjoilua, vaikka vain teetä tai kahvia ja kaurakeksejä. Kamalimpia vierailuja ovat ne, joissa tietää, että kotiin on lähdettävä tiettyyn aikaan, mutta lupauksista huolimatta ei sitä tarjottavaa tule pöytään. Joskus on joutunut lähtemään niin, että isäntäväki suuttuu, kun ei edes kahvia juoda ja kakutkin on ostettu. Niin - ehnkä ne voisi laittaa pöytään, kun vieras on ollut 2 tuntia paikalla ja jo saapuessaan sanonut, että ollaan 2 tuntia ja sitten jatketaan matkaa.

Vierailija
32/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että isäntäväki tervehtii myös lapsiani. Olisi myös mukava saada edes lasillinen vettä tai kupillinen kahvia ja istahtaa hetkeksi juttelemaan niitä ja näitä.

Vierailija
33/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin sekaisuudella ei ole väliä. Ärsyttävintä on , jos isäntävaki katsoo telkkaria tms. Ei ole onneksi usein tällaista sattunut.

Vierailija
34/34 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavat eivät ole tärkeitä. Ei mitään erikoista ja eksoottista ruokaa mulle, jotakin tavallista vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi