taistelulajit lapsilla, ei hyvä!
yks alkoi harrastaa karatea, toinen potkunyrkkeilyä...ja nämä lapset isokokoisia ja aggressiivisia. Olen sanonut että karate kuuluu vain salille, mutta ei mene perille. Luulen että vanhemmat oikein yllyttävät näitä lapsia hakkaamaan muita. Pelottaa oikein laittaa omia lapsia näiden huligaanien kanssa samaa matkaa kouluun. Aina joku salakavalasti tekee jonkun lyönnin tai potkun. ei tunnu kivalta lapsesta joka ei osaa puolustautua( pieni tyttö 20kg)
Kommentit (20)
Nimittäin tällaisissa itsepuolustuslajiharrastuksissa yleensä opetetaan ensimmäiseksi että taitoja ei käytetä väärin. Tai seurauksena lentää ulos seurasta!
Mielestäni ihan loistoharrastus, lapsillekin.
oinko ottaa yhteyttä seuran valmentajaan ja kertoa tuosta kiusaajapojasta??
ap
jos lapsi käyttää jalkojaan ja nyrkkejään, se käyttää niitä oli taitoa tai ei. Vaikka nuo mainitsemasi lapset eivät harrastaisi lajeja, niin he sitten muuten vain potkisivat tyttöjä.
Mikään laji ei ole vaarallinen, sitä väärinkäyttävä on.
Lasten ja seuran pitää tehdä sen verta yhteistyötä, että vanhemmat ilmoittavat heti lapsen toiminnasta sinne, luultavasti tästä on tuloksena potkut treeneistä.
Nyrkkeily, potkunyrkkeily ym ovat loistavia lajeja nuorille ja lapsille, kasvattavat niin montaa asiaa. Ei pidä katsoa asiaa mustavalkoisesti, vaan tapauskohtaisesti. Kaikki jutut eivät sovi kaikille.
Vastuunsa tunteva seura potkaisee öykkärin ulos tai antaa tälle opetuksen, koulun ja kodin kanssa setvitään mahdolliset väärinkäytökset ja muut.
Potkunyrkkeily on urheilua, karate voi olla urheilu tai itsepuolustus(riippuu mitä termiä haluaa käyttää)/taistelu/kamppailulaji. Samalla tavoin aikidoa voi käyttää väärin, onhan siinäkin heittoja ja lukkoja, joilla voi satuttaa todella pahasti treenamatonta ja pienempää lasta.
Ensimmäisenä pitää katsoa kasvatusta, ei lajeja.
Koulumatkat ovat myös osa koulupäivää, joten opettajaankin voit olla yhteydessä jos et lasten vanhempia tunne tai pysty ilmoittamaan heille.
jos lapsi käyttää jalkojaan ja nyrkkejään, se käyttää niitä oli taitoa tai ei. Vaikka nuo mainitsemasi lapset eivät harrastaisi lajeja, niin he sitten muuten vain potkisivat tyttöjä.
silloin he eivät osaisi tehdä sitä niin tehokkaasti kuin oikeat tekniikat opetettuina.
Mä olen kyllä itse ihmetellyt samaa, kaverilla todella aggressiivinen poika, ja työnsi sen painiin... no nyt ei tietty pärjää pojalle senkään vertaa kuin aiemmin.
Mun on muuten vaikea uskoa, että potkunyrkkeilyä voisi kovin nuorena edes harrastaa, joten sinänsä tämä haiskahtaa vähän provoltakin.
Näille on tehtävä jotain. Yhteys näiden opettajaan, joka ottaa yhteyttä kotiin, seuraan ja muualle.
Siitä se lähtee.
Kamppailu-urheilu tai ip-lajit ovat mitä parhainta liikuntaa. Jokaisen oma valinta on, käyttääkö niistä saatua väkivalta-arsenaalia alistamiseen tai "pahaan" vai ei. Minunkin mielestäni tässä on kasvatus se avainsana.
Jos otat hakkaajalta kepin pois, hän keksii kyllä toisen tuhoaseen.
tuosta kiusaajapojasta??
ap
ehdottomasti!
-3-
silloin he eivät osaisi tehdä sitä niin tehokkaasti kuin oikeat tekniikat opetettuina.
Mä olen kyllä itse ihmetellyt samaa, kaverilla todella aggressiivinen poika, ja työnsi sen painiin... no nyt ei tietty pärjää pojalle senkään vertaa kuin aiemmin.
Mun on muuten vaikea uskoa, että potkunyrkkeilyä voisi kovin nuorena edes harrastaa, joten sinänsä tämä haiskahtaa vähän provoltakin.
Potkunyrkkeilyn voi kyllä aloittaa nuorena. Eivät ne lasten potkut siellä vielä vaarallisiksi tule, se on urheilulaji pelkästään, tiedoksi vain.
Paini voi olla hyvä juttu aggressiivisella pojalla, kyllä siellä bully-mentaliteetti katoaa kun saa selkäänsä isommilta. Yhteys vaan painiseuraan, jos tämä ko poika kuristelee turhaan omaasi. Mikä estää pistämään omaa poikaasi painiin, pistä ihmeessä.
Hysteria pois, järki käteen. Kuten täällä sanottu, hyviä harrastuksia, mutta vanhempien on tässäkin syytä seurata lapsiaan.
Jalkapallossa oppii potkimaan kovaa, jääkiekossa saa fyysisyyttä ja oppii telomaan toisia - hyvin monet kiusaajista tulevat näistä lajeista, oletteko ikinä ajatelleet sitä?
mutta varmaan kiusaisi ilman harrastustakin.
ap
poika on tietty niin kauhkeissaan uusista taidoistaan että pitää päästä osoittamaan oma vahvuutensa (!?) muillekin. sinuna ottaisin reilusti yhteyttä ensin vanhempiin tai seuraan, jossa poika treenaa.
oma itämaisen kamppailulajini mestari piti huolen siitä, että seurassamme treenannut, muita hakannut poika (18v)sai kokea opetuksen: harjoitellessamme ottelua ilman suojia, mestari otteli tämän pojan kanssa niin, että poika varmasti tajusi jääneensä kiinni.
muistan koko ikäni sen, kun mestari läksytti tuon pojan. treenien jälkeen poikaa ei näkynyt salilla pitkiin aikoihin, kunnes hän tuli takaisin pyytämään nöyrästi luvan päästä uudelleen seuraamme.
Vanha palsta, mutta itse olen harrastanut karatea monta vuotta ja ne tappelupukarit saavat potkut seurasta jos valmentaja saa tietää. Tosiasiassa paras puollustuskeino on nopeat jalat. 12 vuotias karateka. PS: Tappelupukarit esittävät aina jotain kovista. Kerro lapsillesi, että juoksee karkuun ja ilmoitta asiasta vanhemmille ja opettajalle. Varmasti loppuu lyönnit ja potkut.
Taistelulajiseurat heittävät ulos, jos käyttää lajia salin ulkopuolella. Mene ihmeessä ilmoittamaan asiasta poikien valmentajille. Karatea tms. harjoitellaan itsepuolustustaitojen takia.
ps. sisareni on kilpakarateka aloitti taaperona. Koskaan ei ole taitojaan väärin käyttänyt treenien ulkopuolella.
Taistelulajiseurat heittävät ulos, jos käyttää lajia salin ulkopuolella. Mene ihmeessä ilmoittamaan asiasta poikien valmentajille. Karatea tms. harjoitellaan itsepuolustustaitojen takia.
ps. sisareni on kilpakarateka aloitti taaperona. Koskaan ei ole taitojaan väärin käyttänyt treenien ulkopuolella.
minun mielestäni vanhempien pitäisi osata lukea lasta sen verran että tietää, voiko hänet pistää potkunyrkkeilyyn vai ei.
Meidän esikoinen on poika, joka ei epäröi käyttää nyrkkejään. Siksi hän käy aikidossa, joka on puolustautumislaji, jossa puolustatudutaan väkivallattomin menetelmin.
Toinen poika on herkkä eikä ollenkaan nyrkkisankari. Hänet voisin laittaa vaikka potkunyrkkeilyyn, jonka minä rankkaan pahimmaksi. Esikoista en koskaan.