Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ope, onnellinen pitkistä lomista ja nautin työstäni : )

Vierailija
13.08.2010 |

Minusta on sangen huvittavaa, että hyvin harva opettaja uskaltaa hymyssä suin tunnustaa olevansa sikatyytyväinen lomiinsa ja vielä pitävänsä työntänsä kohtuu kevyenäkin!

Meidän koulussa on erinomainen työilmapiiri, pieni koulu, osaavat ja innostuneet opettajat, hyvä työympäristö (mm. juuri remontoidut tilat ja lähes kaikki uudet vermeet luokissa) ja oppilasaineskaan ei maaseudulla ole pahimmasta päästä.

Tosi kiva oli palata töihin, itseasiassa olin jo ihan valmis lopettamaan lomailun : ) Lapsetkin menivät mielellään päiväkotiin, heistä äidin pitkät lomat eivät ole aina pelkästään positiivinen juttu. Asutaan sen verran syrjässä, että pihasta ei löydy leikkikavereita.

Teen kuusituntista työpäivää ja todella harvoin olen uupunut työpäivän päätteeksi. Energiaa riittää harrastuksiin ja mm. järjestötyöhön vielä vallan mainioisti. Palkkaus nyt on mitä on, mutta siihenkin olen periaatteessa tyytyväinen. Mieheni tekee töitä teollisuudessa ja ansaitsee hieman enemmän kuin minä, mutta tekeekin fyysisesti tosi raskasta/kuluttavaa työtä.

Uskallan todeta, että tuli ehtyä aivan loistava ammatinvalinta aikoinaan, takana on reilut kymmenen vuotta töitä, leipääntymisestä ei ainakaan vielä ole merkkiäkään : D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uteliaana ap on pakko kysyä, miten selviät kuuden tunnin työpäivällä? Itselläni on useimmiten päivässä viisi opetustuntia. Siihen tuntien valmistelut, niin ollaan 6-7 tunnissa. Tosi usein on joku palaveri päivän päätteeksi vanhempien kanssa. Lisäksi kaikenlaisia hankkeita, projekteja ja vaikka sun mitä virkaehtosopimuksen velvoittamia työhön kuuluvia suunnittelutöistä riittää joka opettajalle, palkkaahan niistä ei ylimääräistä saa vaikka vievät monta tuntia viikossa. t. ope pääkaupunkiseudulta

Vierailija
2/12 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei työ mitään kevyttä ole. Vaihtelevaa, monipuolista ja haastavaa kylläkin. Työolosuhteet melkoisen kehnot. Mutta en vaihtais silti mihinkään. Kesä auttaa, jaksaa taas rankan talven.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työstänikin tykkäisin, jos olisi edes muutata oppilas vähemmän luokallani (nyt 33, Hki).

Vierailija
4/12 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun jaksan lapseni ja kotini hoitaa työni jälkeen (n. 8 h/päivä).

t. luokanope

ps. oispa jo loma

Vierailija
5/12 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni opet ja parit kaverit pk-seudulta.

Vierailija
6/12 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sangen huvittavaa, että hyvin harva opettaja uskaltaa hymyssä suin tunnustaa olevansa sikatyytyväinen lomiinsa ja vielä pitävänsä työntänsä kohtuu kevyenäkin!

Meidän koulussa on erinomainen työilmapiiri, pieni koulu, osaavat ja innostuneet opettajat, hyvä työympäristö (mm. juuri remontoidut tilat ja lähes kaikki uudet vermeet luokissa) ja oppilasaineskaan ei maaseudulla ole pahimmasta päästä.

Tosi kiva oli palata töihin, itseasiassa olin jo ihan valmis lopettamaan lomailun : ) Lapsetkin menivät mielellään päiväkotiin, heistä äidin pitkät lomat eivät ole aina pelkästään positiivinen juttu. Asutaan sen verran syrjässä, että pihasta ei löydy leikkikavereita.

Teen kuusituntista työpäivää ja todella harvoin olen uupunut työpäivän päätteeksi. Energiaa riittää harrastuksiin ja mm. järjestötyöhön vielä vallan mainioisti. Palkkaus nyt on mitä on, mutta siihenkin olen periaatteessa tyytyväinen. Mieheni tekee töitä teollisuudessa ja ansaitsee hieman enemmän kuin minä, mutta tekeekin fyysisesti tosi raskasta/kuluttavaa työtä.

Uskallan todeta, että tuli ehtyä aivan loistava ammatinvalinta aikoinaan, takana on reilut kymmenen vuotta töitä, leipääntymisestä ei ainakaan vielä ole merkkiäkään : D

Tämä työ on tosi mukavaa!! Ihanat työajat, ainakin tänä vuonna tosi kivat oppilaat, hieno, remontoitu koulu, paljon vapaata. Tykkään tykkään!! T:ope

Vierailija
7/12 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös pitkät lomat, eikä tarvi viedä töitä kotiin :)

Vierailija
8/12 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomat typistynyt minimiin ja kova paine vastata työelämän tarpeisiin. Voimia työhön!

Vierailija
9/12 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä käy kehumaan työtäni kevyeksi. Tosin tämänhetken oppilaistani kahdella on erityisopetuspäätös ja syksyn aikana sen tulee saamaan useampikin oppilas. Integroituna yleisopetukseen tietenkin. Lisäksi luokassa on erityisen tuen tarpeessa olevia lähes puolet. Eli ei normiluokka, vaikka tällä alueella kyllä. Koulumme on remonttia odottava parakkikoulu, jossa on melkoisen ankeaa työskennellä. Tekniikka on onnetonta, luokassa ei ole tietokonetta edes opelle. Itse en pysty tekemään työtä valmistelematta ja ainakin näin alkusyksystä aikaa menee paljon enemmän kuin viikkotuntimäärä, joka on vain 24.

Vierailija
10/12 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pointtini oli siis enemmän se, että mua ärsyttää kun puhutaan opettajan työn raskaudesta liian yleistäen.

Olen opettajaksi huono kirjoittaja :) joten siksipä taisi mennä oman kruunun kiillotuksesksi liikaa...

AP

Vierailija
11/12 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siksi että enemmän on opettajia suurissa ja stressaavissa kaupunkilaiskouluissa, joissa suuremmat luokat ja enemmän työtä siis.

Vierailija
12/12 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siksi että enemmän on opettajia suurissa ja stressaavissa kaupunkilaiskouluissa, joissa suuremmat luokat ja enemmän työtä siis.

ettei olis liian hvyää tämä elämä.